Fanoušci Formule 1 dostanou 30. června opět příležitost pohovořit si ze zástupci týmů Formule 1. Jejich asociace FOTA totiž pořádá další setkání - tentokrát v továrně McLarenu v britském Wokingu.
Událost bude rozdělena do tří částí. V té první (The Big Picture) se bude diskutovat o tom, jak vylepšit závodní podívanou, o pravidlech, kalendáři či televizních přenosech. Zúčastní se jí šéfové týmů: Martin Whitmarsh (McLaren, Ross Brawn (Mercedes GP), Graeme Lowdon (Marussia Virgin) a Robert Fernley (Force India).
Druhá část (Technical Inspection) bude zaměřena na to, jak změny technických pravidel ovlivnily závodění v letošním roce a co by fanoušci rádi viděli v F1 v budoucnu. Odpovídat budou techničtí ředitelé Paddy Lowe (McLaren), James Allison (Renault) a šéf závodních inženýrů Paul Monaghan (Red Bull).
V poslední části budou moci přítomní zpovídat závodní piloty Lewise Hamiltona a Kamuje Kobajašiho.
Šanci zúčastnit se této parádní akce máte i vy, pokud pošlete zprávu na emailovou adresu info@teamsassociation.org. V ní uveďte, na co byste se rádi zeptali, kontaktní informace a pokud možno také váš Twitter účet. Vybraným zájemcům pak dojde email s potvrzením, na základě kterého vám bude umožněn vstup do Technologického centra McLarenu.
Ross Brawn si je vědom toho, jak důležití je mít spokojené příznivce: "Formule 1 je bez svých fanoušků ničím. Stále se snažíme hledat způsoby, jak vylepšit sport, a toto je vaše příležitost sdělit nám, co máte na srdci!"
Podobné setkání proběhlo minulý týden v Montrealu (viz videa níže). Úžasný počin pro fanoušky (média mají omezený přístup), za které patří týmům F1 velké poděkování. Skvělá práce!
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.