Fanoušci Formule 1 dostanou 30. června opět příležitost pohovořit si ze zástupci týmů Formule 1. Jejich asociace FOTA totiž pořádá další setkání - tentokrát v továrně McLarenu v britském Wokingu.
Událost bude rozdělena do tří částí. V té první (The Big Picture) se bude diskutovat o tom, jak vylepšit závodní podívanou, o pravidlech, kalendáři či televizních přenosech. Zúčastní se jí šéfové týmů: Martin Whitmarsh (McLaren, Ross Brawn (Mercedes GP), Graeme Lowdon (Marussia Virgin) a Robert Fernley (Force India).
Druhá část (Technical Inspection) bude zaměřena na to, jak změny technických pravidel ovlivnily závodění v letošním roce a co by fanoušci rádi viděli v F1 v budoucnu. Odpovídat budou techničtí ředitelé Paddy Lowe (McLaren), James Allison (Renault) a šéf závodních inženýrů Paul Monaghan (Red Bull).
V poslední části budou moci přítomní zpovídat závodní piloty Lewise Hamiltona a Kamuje Kobajašiho.
Šanci zúčastnit se této parádní akce máte i vy, pokud pošlete zprávu na emailovou adresu info@teamsassociation.org. V ní uveďte, na co byste se rádi zeptali, kontaktní informace a pokud možno také váš Twitter účet. Vybraným zájemcům pak dojde email s potvrzením, na základě kterého vám bude umožněn vstup do Technologického centra McLarenu.
Ross Brawn si je vědom toho, jak důležití je mít spokojené příznivce: "Formule 1 je bez svých fanoušků ničím. Stále se snažíme hledat způsoby, jak vylepšit sport, a toto je vaše příležitost sdělit nám, co máte na srdci!"
Podobné setkání proběhlo minulý týden v Montrealu (viz videa níže). Úžasný počin pro fanoušky (média mají omezený přístup), za které patří týmům F1 velké poděkování. Skvělá práce!
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.