Zdá se, že promotér Formule 1 Bernie Ecclestone náhle mění názor na Bahrajnu, který chtěl zařadit do kalendáře ještě letos v říjnu.
Ecclestone se zúčastnil pátečního zasedání Světové rady motosportu v Barceloně společně se šéfy týmů Stefanem Domenicalim a Vijayem Mallyou a svým dílem přispěl k jednotnému rozhodnutí ohledně Bahrajnu.
Daily Telegraph ale píše, že Bernie mění názor a nyní nechce, aby se Bahrajn uskutečnil v říjnu, ale až na konci roku - tak by jej totiž bylo snazší zrušit. Na původní termín 30. října chce zpět přesunout Velkou cenu Indie.
Navíc by si přál, aby si týmy vyžádaly nové hlasování - zřejmě kvůli tomu, že by již nehlasoval pro - a možná by nebyl sám. Pak by se nejednalo o jednomyslné rozhodnutí.
"Dle současných událostí nemáme tušení, co se stane. Bylo by lepší, kdybychom Bahrajn odsunuli na konec sezóny - a pokud by bylo vše v pořádku, pak dobrá, mohli bychom jet," říká Ecclestone.
Kdyby ale vše v pořádku nebylo, pak bychom tam nejeli a nebyly by s tím žádné potíže. Naslouchali jsme zprávě FIA, která říkala, že v Bahrajnu už nejsou vůbec žádné problémy. Ale neodpovídá to tomu, co nyní slyším. Myslím, že je zřejmé, že musíme být opatrní.
Peníze v tom nehrají roli. Je v kalendáři, protože nás o to žádali lidé v Bahrajnu. Pokud by se závod neuskutečnil, vrátili bychom jim je, ale peníze v tomto případě nejsou problémem. Je to o bezpečnosti a o tom, zda je to dobrý nápad uspořádat závod.
Můžeme faxovým hlasováním ten termín 30. října změnit, pokud by to bylo třeba. Můžeme to udělat, navíc rychle," dodává Ecclestone.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.