Jaká byla dnešní Velká cena Španělska z pohledu jejích aktérů, tedy týmů a hlavně jezdců?
RED BULL
Sebastian Vettel, 1.Samozřejmě to dnes bylo obtížné. Bylo to opravdu těsné, naštěstí jsem v posledních dvou kolech jel tak, že se mi podařilo udržet první místo. Nepomáhal mi ani KERS, jednou byl zapnutý, pak zase vypnutý... Když mi šest kol před cílem řekli, že už nemůžu KERS používat, nebyla to ta nejlepší zpráva. Ale je to velká úleva, když vjíždíte na cílovou rovinku a tam je šachovnicová vlajka. Jsem velmi šťastný, je to pro nás dobrý výsledek, ale Ferrari a McLaren na nás pořádně tlačili. Musíme ale ještě pořádně zapracovat na KERSu, protože je velmi důležitý.
Mark Webber, 4.Nemyslím, že by můj start byl špatný, ale Fernando byl prostě lepší. Nebylo to přesně to, co jsme plánovali, připomínalo to spíš šachovou partii. Šlo spíš o zastávky, na trati jsem si moc nezazávodil. Dojel jsem 40 sekund za Lewisem a Sebem. Byl to ale zajímavý den. Byl jsem trochu frustrovaný Fernandem, zajel do boxů pokaždé, když jsem tam zajel i já. Někdy jsem byl dnes rychlý, někdy zase ne, takový byl dnešek.
Christian Horner, šéf týmuOpravdu vzrušující závod. Myslím, že nás všechny překvapil Fernandův start. Tím změnil dynamiku závodu. Nebyl tak rychlý, takže zbrzdil ostatní vozy. Podařilo se nám před něj dostat Sebastiana, ale s Markem už to nešlo, Ferrari by náš záměr vytušilo. Byla to kombinace týmové práce a strategie. Seb musel předjet Buttona a Massu, aby jeho strategie fungovala, ale povedlo se. Bohužel, Mark strávil první polovinu závodu za Fernandem.
MCLAREN
Lewis Hamilton, 2.Dnes nemusíme být zklamaní druhým místem, tým odvedl fantastickou práci během celého víkendu. Díky týmu jsem mohl takto bojovat. Povedl se mi start a tak jsem se mohl držet s Red Bully. Jak závod pokračoval, dostal jsem se za Seba, ale v závěru měl ohromný přítlak v rychlých zatáčkách. Nebyl jsem schopen se ho držet v zatáčkách číslo 3 a 9, ale hlavně v poslední zatáčce, proto jsem nikdy nebyl tak blízko, aby mi systémy KERS a DRS pomohly Seba předjet. I druhé místo je dobré, jsou to další body navíc. Odvedli jsme velký kus práce. Naše závodní tempo se od minulého závodu zlepšilo. Jsem se sebou i s vozem spokojen. I Jenson jel dobře.
Jenson Button, 3.První kolo bylo katastrofální. Špatně jsem odstartoval a asi tři nebo čtyři auta mě předjela v první zatáčce. Po prvním kole se to ale vylepšilo a byl to skvělý závod. Dokazuje to, že celý tým odvedl dobrou práci. Bylo by zajímavé vidět, co by se dělo, kdybych neměl na začátku problémy. Pomohla mi i strategie tří zastávek, protože ostatní jeli na čtyři. Ve finále to bylo velmi důležité.
Martin Whitmarsh, šéf týmuJenson spadl v prvním kole na desáté místo a od té chvíle věděl, že bude celý závod hrát s čelem závodu na honěnou. Díky třízastávkové strategii, kterou jsme na tuto situaci zareagovali, to zvládl. Dohnal ho úžasně, vyvážil potřebu být rychlý se stejně důležitým ohledem na pneumatiky. Výsledkem bylo, že skončil na pódiu vedle Sebastiana a Lewise. Byla to jedna z jízd, která ukáže pravého mistra světa.
Lewis odjel další strhující závod, bojoval se Sebastianem od zhasnutí světel po šachovnicovou vlajku. Je asi fér říct, že Red Bully jsou pořád v kvalifikaci o něco rychlejší než my, ale Lewis dnes odpoledne ukázal, že v závodě jsme schopni s nimi bojovat o každou píď. Lewis navíc v posledních kolech hledal způsob, jak Sebastiana předjet. Jejich bitva musela být pro televizní diváky a návštěvníky na okruhu dechberoucím finále. Nakonec to nezvládl, nicméně, jak jsem už řekl, jel brilantně. Celkově jsme dnes získali 33 bodů, to je další slušný příděl. My ale chceme vyhrát a usilujeme o vítězství a o to se budeme snažit i ve známých ulicích Monte Carla.
FERRARI
Fernando Alonso 5.Nejlepší částí závodů byl očividně start. Tolik jsme na tom pracovali – a výsledek jste viděli. Bylo to fantastické vidět povzbuzovat na tribunách! Snažil jsem se odvést maximum, udržet ty nejrychlejší za mnou po 20 kol, pak už jsem s tím ale nemohl nic dělat.
Bylo to velmi stresující, když jsem jich měl neustále plná zrcátka, dělali jsme, co jsme mohli, abychom kopírovali a očekávali jejich pohyby. Museli jsme odjet více než polovinu závodu na tvrdých [pneumatikách], na což jsme hodně doplatili a což zvětšilo odstupy více, než ve skutečnosti jsou.Chybí nám aerodynamický přítlak: neměli jsme zde křídlo, které by vyhovovalo této trati. Musíme pečlivě analyzovat všechny úpravy, které jsme přivezli pro tuto velkou cenu, a pochopit, proč jsme během dvou týdnů na Red Bull a McLaren ztratili.Nyní hned míříme do Monaka ke speciálnímu závodu kalendáře, tam se může stát cokoliv. Samozřejmě víme, že tato trať vyžaduje nejvíce přítlaku ze všech tento rok – tak tomu ale bylo I loni a byli jsme celkem konkurenceschopní. Určitě nepřemýšlím o tom, že bych se měl už po pouhých pěti závodech vzdát šampionátu: rozdíl v klasifikaci je hodně velký, ale stále se může cokoliv stát, tím jsem si jistý.
Felipe Massa, nedokončilNejvětší potíže dnes nastaly po nasazení tvrdých pneumatik. Řídit na nich auto nebylo jednoduché, neměl jsem téměř žádnou přilnavost. Myslím, že jsme na ostatní hodně ztratili. Pak jsem měl problémy s převodovkou a ztratil jsem rychlostní stupně. Nemohl jsem pokračovat. Do závodu v Monaku není moc dlouho, ani ne týden. Tam budeme mít jiné pneumatiky, snad najdeme způsob, jak superměkké a měkké správně využít. Těšíme se, že budeme v porovnání s dneškem v lepší formě.
Stefano Domenicali, šéf týmuNedá se popřít, že to bolí, když vás předjedou o kolo. Je to o to bolestivější, že pilot Fernandova kalibru předvedl tak úžasný start a pak bojoval jako lev, aby udržel jasně rychlejší vozy za sebou po téměř 20 kol. Musíme mu a Felipemu poskytnout auto, se kterým budou moci bojovat po celou dobu až do konce závodu, a ne je jeho první část.
Na tratích, kterým vyhovuje spousta aerodynamického přítlaku, našim vozům v této oblasti trochu schází, což bylo zcela zřetelné, obzvláště na nových tvrdých pneumatikách, které sem dovezlo Pirelli. Nikdy se nám nepodařilo přimět tento typ pneumatiky k plné funkčnosti a naše tempo bylo o dvě sekundy pomalejší, než jezdila první čtveřice.
Co teď? Pokračovat v práci na zlepšení vozu a nalezení aerodynamického přítlaku, který nám schází. Nyní jdeme do tří závodů, v nichž budeme využívat měkké a super-měkké pneumatiky. Uvidíme, co to přinese, budeme je tam vyhodnocovat.
MERCEDES
Michael Schumacher, 6.Dnes jsme zvládli své možnosti vytěžit na maximum a to jsou dobré zprávy, obzvlášť pro tým, za to jsem rád. Dobře jsem odstartoval, průjezd středem byl těsný, ale naštěstí to vyšlo. V závodě jsem pak už jen držel pozici. S výsledkem můžeme být spokojení, ale jinak to bylo těžké. Přetáčivost, opotřebení pneumatik a špatné vyvážení. I tak jsme ale dojeli takto. Těším se do Monaka.
Nico Rosberg, 7.Pro mě to byl těžký závod od chvíle, kdy jsem hned zkraje ztratil rádiové spojení s týmem, to bylo nepříjemné. DRS také nefungovalo dobře, což mi prakticky znemožnilo předjíždět. Bavil jsem se soubojem o šesté místo s Michaelem, i když jsem na něj nemohl útočit naplno a visel tak za ním celý závod. Teď už se těším na svou domácí velkou cenu do Monaka. Miluji tu trať a jsem si jistý, že tam budu blíž špičce.
Ross Brawn, šéf týmuDnes to byl těžký závod, ale dosáhli jsme šestým a sedmým místem na maximum. Zvolili jsme pro Michaela strategii startu na měkčích pneumatikách a pohled na jeho první kola ukázal, že rozdíl v přilnavosti byl zásadní. Oba jezdci měli dobré starty, hlavně Michael, a týmu za to přivezli body. Poté jsme měli závod pod kontrolou s dobrou prací na strategii a v boxech. Evidentně máme s čím začít dohánět špičku a budeme na tom tvrdě pracovat.
RENAULT
Nick Heidfeld, 8.Jsem spokojený s osmým místem poté, co jsem startoval z posledního. Bylo to jako v Turecku: být závod o jedno či dvě kola delší, mohl jsem získat ještě další pozice na úkor obou Mercedesů, ale stále je to dobrý výsledek, když přihlédnete k tomu, odkud jsem startoval a co všechno se stalo o víkendu s tím vozem.
Dobře jsem odstartoval, pak jsem se probíjel polem, předvedl mnoho předjížděcích manévrů – pro mě to tedy byla za volantem zábava. Je to vždy povzbuzující předvést dobrý výkon. Před Monakem jsem spokojenější a klidnější.
Vitalij Petrov, 11.Jsem přirozeně zklamaný, že jsem nevyužil lépe mé postavení na roštu a nedosáhl na body. Zdá se, že má kvalifikační pozice měla malý vliv na dnešní závod, takže to musíme do detailu zanalyzovat a zjistit, proč k tomu došlo. Podařilo se mi dobře odstartovat a posunout se na páté místo, pak ale bylo těžké se dotáhnout na vedoucí skupinku, kde nechceme chybět. To je ale jediný výsledek, do Monaka bych to chtěl spravit – kvalifikace tam bude extrémně důležitá, o tom není pochyb. Alespoň jsme získali nějaké body díky Nickovi, musíme se spokojit s těmito klady a jít dál.
Eric Boullier, šéf týmuMyslím, že frustrace je správným označením výsledku Vitalije, protože včera mohl být v kvalifikaci ještě rychlejší. A dnes – i když byl na startovním roštu na slibné šesté pozici – se o několik míst propadl, což nebylo to, co jsme očekávali.
Na druhé straně jsme spokojeni s Nickem, který se zezadu propracoval na osmou příčku. V posledním kole naháněl Mercedesy a málem finišoval před Nicem [Rosbergem], takže celkově měl v závodě dobrou rychlost.
SAUBER
Sergio Pérez, 9.Dnešní závod byl obtížný, ale jsem šťastný, že jsem získal body. První body ve Formuli 1 jsou pro mě něčím velmi speciálním, obzvlášť když bodoval i Kamuj. Tým odvedl skvělou práci nejen při zastávkách v boxech. Myslím, že dnešek byl důležitým bodem letošní sezony. Snad takhle budeme pokračovat a dál sbírat body.
Kamuj Kobajaši, 10.Dnes jsem opravdu hodně ztratil. Na začátku jsem byl vytlačen do štěrku, potom jsem měl kontakt s jiným vozem a proto mi praskla pneumatika. To mě stálo jednu sadu měkkých pneumatik. Musel jsem dlouho jet na tvrdé sadě, což nebylo snadné, ale jinak bylo závodní tempo celkem dobré. Bodoval jsem počtvrté v řadě, což je dobré, jdeme správným směrem.
Peter Sauber, šéf týmuNení lehké získat body, když startujete z 12. a 14. místa. Navzdory problému s Kamujovou pneumatikou se oba vozy dostaly na body, což je dobře. Gratuluji Sergiovi k jeho prvním bodům, i když na ně po diskvalifikaci z Austrálie musel čekat. Kamuj znovu předvedl skvělý postup vpřed ze samotného konce startovního pole. Jsem šťastný, že nový aerodynamický balíček úprav funguje jak má. Děkuji všem v Hinwilu.
James Key, technický ředitelV mnoha ohledech byl dnes start závodu velmi obtížný, ale zbytek závodu se povedl dobře. Oba jezdci odvedli skvělou práci a proto máme oba vozy na bodech. Kamuj předvedl skvělý výkon poté, co byl napřed vytlačen do trávy a pak mu praskla pneumatika. Sergio jel také dobře. Brzy vyměnil pneumatiky a pak hodně tlačil na tvrdé směsi. V závěru pak skvěle předjel několik vozů.
FORCE INDIA
Paul di Resta, 12.Myslím, že můžeme odjet spokojení po dnešním výsledku, zejména poté co jsme získali čtyři místa s ohledem na naše startovní pozice. Našli jsme kompromis mezi naší kvalifikací a ušetřením včerejších pneumatik, což se ukázalo jako správná volba, jen nám schází lepší závodní rytmus. Několikrát jsem se zasekl za Toro Rosso, bez toho bych byl možná o něco výše. Přesto jsem získal spoustu pozitivních zkušeností, dobrá strategie, i zastávky v boxech a myslím si, že tento výsledek je maximem co jsme dneska mohli udělat.
Adrian Sutil, 13.Dnešní výsledek odpovídá tomu, co jsem očekával. Měl jsem odlišnou strategii než Paul, začal jsem na tvrdých pneumatikách, které byli v prvním stintu velmi pomalé. Až poté co jsem přezul, začal pro mě závod a byl jsem schopný se protlačit dopředu. Dnes bylo celkem snadné předjíždět, zvláště pokud se vůz před vámi potýká s pneumatikami, je až neuvěřitelné jaký rozdíl v rychlosti tam je. V závěru byl vůz dobrý, ale potřeboval bych tak dvě tři další kola abych maximalizoval strategii a získal nejakou pozici navíc.
Robert FernleyMyslím, že není žádných pochyb o správnosti rozhodnutí ušetřit sadu pneumatik ze včerejší kvalifikace což nám pomohlo optimalizovat naší dnešní strategii. Jak Paul, tak Adrian odvedli výbornou práci. Adrian ztratil trochu času během jednoho ze svých pit stopů, ale jinak si myslím, že si odvážíme ze závodu přibližně to, co jsme očekávali. Přesto víme, že je před námi spousta další práce před dalším závodním ví ;kendem v Monaku. Potřebujeme získat na rychlosti, pokud chceme zůstat na čele středu pole. Sauber, Williams a Toro Rosso jsou za námi velmi blízko, chceme si naší pozici upevnit a postupovat v první desítce.
TORO ROSSO
Sebastien Buemi, 14.Podařil se mi start a tak jsem se dostal před Massu, Buttona a Maldonada, bohužel mě ale Massa a Button rychle předjeli zpět. I když jsem držel celkem slušné závodní tempo, tak jsem neměl moc štěstí. Naše strategie nebyla perfektní, navíc jsme v porovnání s vozy Force India a Sauber byli pomalí.
Jaime Alguersuari, 16.Dnešní závod nebyl moc dobrý. Udělal jsem sice maximum, kolo co kolo jsem pořád tlačil na pilu, ale zhruba po dvanácti kolech byly pneumatiky tak opotřebované, že jsem musel přejít ke strategii čtyř zastávek. Když se podívám na jednotlivé časy na kolo, byl dnešní závod lepší než ten v Turecku. Pokud chceme být konkurenceschopní a sbírat body, musíme se více zaměřit na degradaci pneumatik, což znamená spoustu práce.
WILLIAMS
Pastor Maldonado, 15.Byl to těžký závod. Nepodařilo se nám dobře odstartovat, na tom ještě budeme muset zapracovat. Pak jsme se trápili s udržením rychlosti a žel nám nepomohla ani naše strategie. Ale závod jsme dokončili, takže máme více dat, s nimiž můžeme pracovat. Musíme usilovně pracovat a soustředit se na vylepšení naši rychlosti pro Monako.
Rubens Barrichello, 17.Měl jsem velmi obtížný závod. Startoval jsem na tvrdších [pneumatikách], což znamenalo, že základ nebyl dobrý, ale měli jsme měkkou sadu k dispozici, takže to ke konci mělo být lepší. Žel dnes jsme měli více problémů. První během zastávky v boxech a pak znovu s KERSem, kvůli kterému jsme ztratili hodně času. Takže další závod bez bodů, musíme se zlepšit.
Sam Michael, technický ředitelZlepšujeme se, byť na to naše konečné pozice nevypadají, ale uprostřed pole to je velmi těsné. Pokud vám vše neklapne, končíte na 15. místo na 10. příčce. Pro nás je nyní nejdůležitější soustředit pozornost na vylepšení, která budeme nasazovat na vůz. Během následujících několika závodů potřebujeme zařídit, aby fungovala přední a zadní křídla a difuzor. Dnes jsme měli problém se zadním zvedákem u obou vozů, takže se na to před Monakem podíváme.
LOTUS
Jarno Trulli, 18.Závod začal dobře. Znovu se mi povedl start, takže jsem získal pár pozic. Vůz se choval dobře především na měkkých pneumatikách, na tvrdých už to bylo horší, i když jsme na nich odjeli celkem dobrý první stint. Bohužel, krátce po polovině závodu mě začal zlobit výfuk, což ovlivnilo chování vozu, proto už druhá polovina závodu nebyla tak dobrá. Bojoval jsem ale jako lev a jsem se sebou spokojený, dostal jsem z vozu maximum. Samozřejmě, na naše soupeře ještě něco ztrácíme, ale je skvělé, že jsme je dnes trochu potrápili. Aerodynamika je dobrá, musíme se zaměřit na celkový vývoj vozu, abychom zvětšili náskok před vozy za námi a zmenšili mezeru mezi námi a lepšími týmy.
Hekki Kovalainen, nedokončilJe to opravdu ostuda, zakončit dnešní odpoledne tímto způsobem. Při vjezdu do zatáčky jsem udělal chybu a dostal se mimo dráhu. Do té doby ale byl závod dobrý. Já i Jarno jsme dobře předvídali zastávky ostatních, takže jsme po většinu času bojovali se středem pole. Pak ale začaly odcházet pneumatiky a už to nebylo takové. Možná jsme měli zastavit dříve, i tak jsme se ale hodně naučili. Myslím, že Monako bude velmi zajímavým závodem.
Kamarudin Meranun, zástupce týmuVíkend byl pro nás celkem dobrý. Po dobré kvalifikaci jsme si dělali velké naděje do závodu, přestože jsme věděli, že to nebude lehké. První fáze byla dobrá, pak ale Heikki havaroval a Jarno musel na tvrdých pneumatikách sáhnout až na samé dno svých sil, aby dojel 18. Ze závodu jsme si odnesli dost pozitiv, například jsme bojovali se zavedenými týmy. Zlepšujeme se, což je naším cílem pro tuto sezonu. Španělsko opouštíme spokojeni.
VIRGIN
Timo Glock, 19.Měl jsem dobrý závod, ačkoli dostat se do první zatáčky byl trochu boj. Liuzzi jel lepší stopu a dostal se přede mě, ale já ho předjel po první zastávce v boxech. Díky tomu jsem mohl jet svým tempem. Celkově si myslím, že jsme dnes z auta dostali maximum a měli dobrou strategii co se týče zvládání provozu. Jsem dnes se svým dnem docela spokojený.
Jerome D'Ambrosio, 20.Myslím, že to pro mě byl dost dobrý závod, lepší než včerejší kvalifikace. Měl jsem hodně dobrý první stint, ale jakmile jsme se dostali do provozu, byl to jiný způsob závodění. Tady ztratíte hodně času, víc než v Turecku, Číně nebo Malajsii, ale pro nás to byl dobrý závod. Musíme se podívat na malé potíže s brzdami, ale jinak šlo dnes všechno hladce. Tým byl znovu skvělý ve strategii.
John Booth, šéf týmuTimo měl dobrý start a vjezd do první zatáčky, ale Liuzzi ho bohužel po vnějšku předjel. V prvním stintu se potýkal se sadou pneumatik, u kterých se objevil menší problém s vibracemi. Už jsme na ně narazili v kvalifikaci, jenže jsme pak v závodě museli použít všechny tři sady měkčích gum. Rozhodli jsme se tedy nasadit je na stint, ve kterém jsme věděli, že bude nejvíc postižený dopravou. Po zastávce pro nové měkké pneumatiky se Timo hladce dostal před Liuzziho a zbytek závodu si jel po svém.
Jerome měl o víkendu trochu problémy se stabilitou při brždění a zdá se, že to trochu poškodilo jeho časy v porovnání s Timem. Splnili jsme ale svůj cíl a dostali se před Hispanie. Co se týče výkonu týmu, máme za sebou další dobrý víkend, kterým jsme uzavřeli první pětizávodový cyklus převodovky, která je velkým zlepšením oproti loňské. Teď už máme za sebou potíže se spolehlivostí, musíme se soustředit na vývoj vozu.
HRT
Narain Karthikeyan, 21.Byl to velmi obtížný závod. Pneumatiky se hodně opotřebovávaly, hlavně ty zadní. Prvních pár kol bylo v pořádku, ale pak jsem s nimi měl velké problémy. Také jsem měl problém se svou sedačkou, spálil jsem si záda a ta bolest byla neskutečná. Dobré je, že jsme závod dokončili, i když nám to moc nepřineslo. Mysleli jsme, že se naše tempo zlepší, ale nebylo tomu tak a musíme zjistit proč. Kvalifikace byla dobrá, ale závod ne. Možná je to tím rozdílem mezi měkkou a tvrdou směsí. Bylo těžké vůz nastavit a to vyústilo v masivní přetáčivost. Na tom tedy musíme pracovat.
Vitantonio Liuzzi, nedokončilMěl jsem skvělý start, dostal jsem se před několik aut. Všechno šlo dobře, auto bylo vyvážené, na konci prvního stintu jsem ujížděl Virginům. Potvrdilo to krok vpřed, který jsme předpokládali. Po první zastávce jsme stejně jako v kvalifikaci ztratili přilnavost na zadní části vozu. Také jsem začal pociťovat problémy s řazením, což se stále zhoršovalo, až jsem musel zastavit. Musíme zjistit, proč se to stalo. Je to škoda, mohli jsme až do konce bojovat s Virginy. Narain závod dokončil, což je pozitivní, protože máme více dat. Nyní se musíme soustředit na to, jak se udržet před Virginy.
Colin Kolles, šéf týmuTonio začal dobře, byl v dobré pozici, bohužel jsme po první zastávce museli změnit režim převodovky. Nakonec kvůli ní musel zastavit. To, že Narain viděl cíl, je ale pozitivní. Dnešek dokazuje to, že jsme se opět zlepšili a můžeme soupeřit s Virginem.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.