Tentokrát vyhrál bitvu uvnitř týmu Red Bull Mark Webber a získal tak svoji první letošní pole position. Druhý skončil Vettel, což je jeho letošní nejhorší výkon v kvalifikaci. Další řadu obsadili na třetím místě Hamilton následován čtvrtým Alonsem. Výborný výkon předvedl nováček letošní sezony Pastor Maldonado na Williamsu, který se dokázal propracovat do závěrečné fáze a obsadit devátou pozici.
První okruh, který rozkryje karty jednotlivých týmů, co se týče výkonnosti je tu a nachází se u španělské Barcelony na okruhu v Montmelu. Je to domácí trať dvojnásobného šampiona F1 Fernanda Alonsa, který se bude chtít jistě předvést v dobrém světle. Ferrari jakož i další týmy přivezly nová vylepšení, ale zda to bude stačit na suveréna letošní sezony Redbull, to se teprve uvidí.První část kvalifikace: První dvacetiminutovka odstartovala a na trati máme většinu jezdců. Piloti krouží po okruhu a ten, kdo si prozatím nejvíce stěžuje je Hamilton v McLarenu. Dokonce se dostal i chvíli mimo trať, ale vše ustál a dostal se na prozatimní čtvrté místo. Všichni ale vyčkávají na závěr kvalifikace. Osm minut před koncem dokonce nezajela žádný čas hned sedmička pilotů.
Na čele výsledkové listiny je pořadí následující: 1. Webber, 2. Buemi, 3. Alguersuari, 4. Vettel, 5. Hamilton. Sestupové pozice, které jsou v této části nejdůležitější zatím nelze nijak specifikovat. Musíme si počkat, až všichni zajedou nějaký ten čas. Co jsem zapomněl připomenout byla v dopoledním tréninku ohnivá vložka Nicka Heidfelda na Renaultu. Na jeho monopostu se neustále pracuje, ale zda to jeho mechanici stihnou? Toď otázka. Odpověď budeme znát za několik okamžiků.
Před posledními pokusy na sestupových pozicích 24. Heidfeld a 23. Trulli, kteří zatím nemají zajetý čas. 22. DAmbrosio, 21. Karthikeyan, 20. Liuzzi, 19. Glock, 18. Barrichello. Na prvním postupovém místě překvapivě Lotus Heikiho Kovalainena. Tak dopadla i celá první část, a tak bych připomenul pořadí na druhém konci, když první část vyhrál 1. Schumacher, 2. Petrov, 3. Maldonado, 4. Alonso, 5. Massa.Nepostupující: 24. N. Heidfeld, 23. J. DAmbrosio, 22. N. Karthikeyan, 21. V. Liuzzi, 20. T. Glock, 19. R. Barrichello, 18. J. Trulli.
Druhá část kvalifikace: která již trvá jen patnáct minut začala, leč na trati je klid. Prvním odvážlivcem je Vettel, který se vydal osamocen na trať. Po chvíli jej následuje druhý Red Bull Marka Webbera. Kdybychom brali v potaz tréninkové časy, tak to bude právě souboj mezi těmito dvěma jezdci o umístění na prvním a druhém stupínku dnešní kvalifikace. V Q2 souboj vyšel prozatím lépe pro úřadujícího šampiona Sebastiana Vettela.
Po prvních pokusech tedy pořadí na špici: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Button, 4. Hamilton, 5. Alonso. Pět minut do konce a necelá polovina pilotů stále vyčkává v boxech. Před posledními pokusy na sestupových pozicích: 11. Buemi, 12. Perez, 13. Alguersuari, 14. Kobajaši, 15. Kovalainen, 16. Di Resta, 17. Sutil. Kdo by se měl ještě bát, je na desátém místě Massa na Ferrari. Nakonec všichni ti, kdo jej mohli ještě ohrozit, už zpomalili, a tak Brazilec proklouzl do poslední fáze dnešní kvalifikace. Druhá část tedy přinesla výborný výkon nováčka letošní sezony Pastora Maldonada ve Williamsu, který se dokázal kvalifikovat mezi nejlepších deset. Také nesmíme zapomenout na patnáctou pozici Kovalainena na Lotusu.
Nepostupující: 17. A. Sutil, 16. P. Di Resta, 15. H. Kovalainen, 14. K. Kobajaši, 13. J. Alguersuari, 12. S. Perez, 11. S. Buemi.
Třetí část kvalifikace: Rozhodující desetiminutovka započala odkrajovat první vteřiny, ale copak to? Nic… Dvě minuty uběhly a my sledujeme prázdnou trať. Konečně se odvážili na trať oba dva piloti McLarenu a Red Bullu. Tento souboj vyhrál Mark Webber o dvě desetiny před svým týmovým kolegou Vettelem! Piloti McLerenu v pořadí Hamilton, Button. 1. Webber, 2. Vettel, 3. Hamilton. 4. Button.
Dobré je také zmínit, že rozdíl mezi prvním a třetím je rovná vteřina. Vettel poprvé v letošní sezoně poražen. Rozhodl se pošetřit jednu sadu měkkých pneumatik a přenechat pole position Webberovi. Na trati konečně zbylá šestice. Michael Schumacher nezajel žádné kolo, tudíž mu v zítřejším závodě bude patřit desátá pozice. Konečné pořadí: 1. Webber, 2. Vettel, 3. Hamilton, 4. Alonso, 5. Button.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.