Charlie Whiting dnes potvrdil, že se v závodech dočkáme dvou DRS zón. Poprvé se na toto vylepšení budeme moci těšit během Velké ceny Kanady.
Obě zóny budou následovat těsně za sebou: v Montrealu tedy piloti budou moci DRS využívat během závodu na posledních dvou rovinkách, tedy před finální šikanou a na startovní/cílové rovince. Detekce vzdálenosti pro obě rovinky bude probíhat na stejném místě - před pomalou vlásenkou, která jim předchází.
Software, který umožní dvojnásobné využívání během jednoho kola, byl poprvé dostupný teprve v Turecku, ale ještě nebyl řádně prověřen. "Měli jsme ho k dispozici teprve v Turecku. Byl podle mě příliš nový a já jsem se chtěl ujistit, že nebude mít žádné chyby. Zde to podle nás není vhodné, protože ideálně potřebujete na sebe navazující rovinky, protože když jsou dále od sebe, stává se to složitějším," popisuje Whiting.
"První reálnou příležitostí podle nás bude Montreal. A současně plánujeme, že ve Valencii se [DRS zóna] bude nacházet mezi zatáčkami 10 - 12 a znovu mezi zatáčkami 14 - 17," dodává ředitel závodů F1.
FIA rovněž potvrdila, kde povolí využívání nastavitelných zadních křídel v Monaku. Žádné překvapení se nekoná, hrátky s touto technickou vymožeností pilotům umožní na krátké startovní/cílové rovince. V tunelu její využívání zakázala i během tréninků a kvalifikací.
Oznámila dále, že piloti nebudou moci DRS využívat ani během tréninků a kvalifikace ve velmi rychlé zatáčce Eau Rouge na belgickém okruhu ve Spa-Francorchamps.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.