Pětačtyřicetiletý bývalý pilot Formule 1 Mark Blundell bude zastupovat piloty ve tříčlenné skupině delegátů FIA dohlížející na průběh Velké ceny Španělska.
Angličan v letech 1991 - 1995 závodil za týmy Brabham, Ligier, Tyrrell a McLaren. Během té doby stál třikrát na pódiu a nasbíral 32 mistrovských bodů. Poté odešel závodit do americké série CART, v níž do roku 2000 nastupoval za tým PacWest.
Aktivní kariéru pověsil definitivně na hřebík v roce 2003. Loni si ale ještě vyzkoušel 24hodinovku ve Spa a v Daytoně, kde skončil čtvrtý. Letos by se chtěl znovu zúčastnit vytrvalostních závodů v Nürburgringu a opět ve Spa.
Od té doby pracuje jako sportovní komentátor pro televizi ITV a vede společnost 2MB, která zastupuje piloty. Ve Barceloně se stane letos čtvrtým bývalým jezdcem, který bude pomáhat komisařům FIA v citlivě posuzovat různé závodní situace. V Austrálii tuto úlohu plnil Johny Herbert, v Číně a v Malajsii Emanuele Pirro a naposledy v Turecku Derek Warwick.
Trojice komisařů FIA jmenovaná pro Barcelonu:M. Blundell (vlevo), P. Gutjahr (uprostřed) a R. Novák (vpravo)
Pro Barcelonu FIA jmenovala také své stálé zaměstnance: Paula Gutjahra a našeho krajana Radovana Nováka.
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.
Oscar Piastri ovládl závěrečný trénink na Velkou cenu Španělska s náskokem půl sekundy na týmového kolegu Landa Norrise. McLaren potvrdil formu a mladý Australan ukázal, že míří vysoko.
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.