V roce 2013 vstoupí v platnost nová pravidla. Mezi nimi se měl původně objevit i přísavný efekt, jak se však zdá, týmy se tohoto kroku bojí a tak se návrat tohoto prvku nejspíše zruší.
V rámci zavedení nových pravidel v roce 2013 se měl do Formule 1 znovu vrátit přísavný efekt, který by teoreticky mohl umožnit těsnější souboje na trati. Nicméně podle různých analýz týmy přišly na to, že takový krok by mohl být příliš radikální a tak na zasedání Technical Regulations Working Group spadající pod FOTA nejspíše dojde k odvolání návratu tohoto prvku.
Co že to vlastně ten přísavný efekt je? Ve Formuli 1 už se vyskytl, a to koncem 70. let minulého století, kdy s tímto konceptem přišel zakladatel týmu Lotus a geniální konstruktér, Colin Chapman. První vůz, na kterém byl nasazen přísavný efekt, byl Lotus 78 v roce 1977. Do dokonalé podoby ho však přivedl až jeho nástupce, Lotus 79, který jezdil v letech 1978-1979.
Tomuto konceptu se také říkalo wing car, právě kvůli principu fungování přísavného efektu. Proudění vzduchu pod vozidlem bylo usměrňováno protáhlými proudnicovými nádržemi po stranách, které měly tvar obráceného křídla, čímž pod vozem vznikal podtlak, který ho přitahoval k zemi. Wing car proto, že jde o opačný princip křídla leteckého, pod kterým vzniká přítlak.
Slavný Lotus 79, první vůz s do detailu vyřešeným přísavným efektem. Dvojice Andretti - Peterson s ním ovládla ročník 1978 a vůz jezdil ještě v sezoně 1979, i když již byl tou dobou překonán.
U Lotusu 79 bránily unikání vzduchu po stranách kartáčové lemy. S tímto vozem dominovala jezdecká dvojice Lotusu, Mario Andretti a tragicky zesnulý Ronnie Peterson, ročníku 1978, není tedy divu, že wing car se stal prvkem nutným k úspěchu, podobně jako nedávno dvojité difuzory. Pro přílišnou nebezbečnost byl po sezoně 1982 zakázán, docházelo totiž k častým nehodám a vozy byly příliš rychlé.
O návratu přísavného efektu se začalo mluvit během loňského roku, krátce poté, co byla nastíněna pravidla pro rok 2013, která počítají s úpravami v oblasti podvozku.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.