V roce 2013 vstoupí v platnost nová pravidla. Mezi nimi se měl původně objevit i přísavný efekt, jak se však zdá, týmy se tohoto kroku bojí a tak se návrat tohoto prvku nejspíše zruší.
V rámci zavedení nových pravidel v roce 2013 se měl do Formule 1 znovu vrátit přísavný efekt, který by teoreticky mohl umožnit těsnější souboje na trati. Nicméně podle různých analýz týmy přišly na to, že takový krok by mohl být příliš radikální a tak na zasedání Technical Regulations Working Group spadající pod FOTA nejspíše dojde k odvolání návratu tohoto prvku.
Co že to vlastně ten přísavný efekt je? Ve Formuli 1 už se vyskytl, a to koncem 70. let minulého století, kdy s tímto konceptem přišel zakladatel týmu Lotus a geniální konstruktér, Colin Chapman. První vůz, na kterém byl nasazen přísavný efekt, byl Lotus 78 v roce 1977. Do dokonalé podoby ho však přivedl až jeho nástupce, Lotus 79, který jezdil v letech 1978-1979.
Tomuto konceptu se také říkalo wing car, právě kvůli principu fungování přísavného efektu. Proudění vzduchu pod vozidlem bylo usměrňováno protáhlými proudnicovými nádržemi po stranách, které měly tvar obráceného křídla, čímž pod vozem vznikal podtlak, který ho přitahoval k zemi. Wing car proto, že jde o opačný princip křídla leteckého, pod kterým vzniká přítlak.
Slavný Lotus 79, první vůz s do detailu vyřešeným přísavným efektem. Dvojice Andretti - Peterson s ním ovládla ročník 1978 a vůz jezdil ještě v sezoně 1979, i když již byl tou dobou překonán.
U Lotusu 79 bránily unikání vzduchu po stranách kartáčové lemy. S tímto vozem dominovala jezdecká dvojice Lotusu, Mario Andretti a tragicky zesnulý Ronnie Peterson, ročníku 1978, není tedy divu, že wing car se stal prvkem nutným k úspěchu, podobně jako nedávno dvojité difuzory. Pro přílišnou nebezbečnost byl po sezoně 1982 zakázán, docházelo totiž k častým nehodám a vozy byly příliš rychlé.
O návratu přísavného efektu se začalo mluvit během loňského roku, krátce poté, co byla nastíněna pravidla pro rok 2013, která počítají s úpravami v oblasti podvozku.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.