Ani po třítýdenní pauze, kterou měli týmy k vylepšení svých monopostů se rozložení sil v poli nijak výrazně nezměnilo. První řadu obsadili oba piloti Red Bullu. Hned za ně se zařadil výborným výkonem Rosberg na Mercedesu společně s Hamiltonem.
Po třítýdenní přestávce je další zastávkou seriálu formule 1 Turecko, potažmo trať Istanbul Park. V pátek na první trénink pršelo, leč poté se počasí umoudřilo a již odpoledne se vyjasnilo. Předzávodní tréninky vyhráli rozdílní piloti, přesněji v pátek dopoledne Fernando Alonso na mokré trati, odpoledne již na suchu Jenson Button a dnes dopoledne o jednu tisícinu před Schumacherem skončil Sebastian Vettel.První část kvalifikace: Počasí je i odpoledne přívětivé, kdy za příjemného slunce nás čekají tři fáze dnešní kvalifikace. Do Turecka týmy prozatím nepřivezli výrazná vylepšení, která mají přichystána do následující velké ceny ve Španělsku v Barceloně. Opět nás budou zajímat piloti z konce pole, kteří již dále nepostoupí. Po polovině doby určené pro první část kvalifikace zatím má za sebou měřená kola pouze patnáctka pilotů, tudíž se podíváme, jak to vypadá na špici: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Rosberg. První zajímavou situaci nám přineslo odstoupení Kobajašiho ve voze Sauber, kterému vypověděla službu jeho technika. Mimo Japonce nemají zajetá kola už jen jezdci Renaultu, kteří šetří pneumatiky. Pět minut před koncem první části v sestupových vodách: 24. Kobajaši, 23. Liuzzi, 22. Kathikeyan, 21. Glock, 20. D Ambrosio, 19. Trulli, 18. Di Resta. Tito jezdci, pokud první v pořadí nezajede lepší čas, splňují pravidlo 107%, což znamená, že se kvalifikují do hlavního závodu. Výborný čas zajel Di Resta, nováček letošní sezony a úřadující mistr DTM, který poskočil na jedenáctou pozici zaručující postup do druhé části. Nepostupujícím se tedy stává Kovalainen na Lotusu. Co je ale velmi zajímavé, je rozestup mezi prvními čtyřmi: 1. Massa, 2. Vettel, 3. Webber, 4. Hamlton, který činí necelou desetinu sekundy!!!
Nepostupující: 24. K. Kobajaši, 23. N. Karthikeyan, 22. T. Glock, 21. V. Liuzzi, 20. J. D Ambrosio, 19. J. Trulli, 18. H. KovalainenDruhá část kvalifikace: Prvním, kdo si připsal na své konto měřený čas je Schumacher v Mercedesu a logicky je tak na pro něho „známém“ prvním místě ? V zápětí jej překonává Webber, což není nijak překvapivé, ale také Barrichello na Williamsu, kterému se v letošní sezoně nedaří. Tento tým si nepřipsal prozatím ani jeden bod. Devět minut před koncem máme na trati všechny piloty s výjimkou Di Resty, a tak bude zajímavé sledovat, jak se za sebe seřadí. Průběžné pořadí na čele výsledkové listiny: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Webber, 4. Alonso. Prozatímní nepostupující: 17. Di Resta, 16. Heidfeld, 15. Sutil, 14. Alguersuari, 13. Maldonado, 12. Petrov, 11. Schumacher. Stále je ale do konce druhé části poměrně hodně času (5 minut), a tak se dají očekávat výrazné změny. Schumacher zajel na čtvrté místo a je dost pravděpodobné, že se mu poprvé povede probojovat se do závěrečné části kvalifikace. Stejně tak zajel i jeho týmový kolega Rosberg, který poskočil na místo druhé. Mercedes zdá se zapracoval na kvalifikační rychlosti a přeskočil dokonce Ferrari. Nepostoupili následující piloti:Nepostupující: 17. J. Alguersuari, 16. S. Buemi, 15. S. Perez, 14. P. Maldonado, 13. P. Di Resta, 12. A. Sutil, 11. R. BarrichelloTřetí část kvalifikace: Závěr dnešní kvalifikace byl právě odstartován, když po prvních pokusech se vykrystalizovala šestice pilotů: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Hamilton, 4. Alonso, 5. Button 6. Petrov. Další pozice psát nemůžu, jelikož oba piloti Mercedesu společně s Heidfeldem a Massou nechali svá snažení do jednoho pokusu, který bude i tím posledním. Schyluje se k vrcholu dnešní kvalifikace, když na trať vyjeli i zbylí jezdci a kolotoč kvalifikace se nám roztočí na plno. Vettel jako jediný k druhému pokusu nevyjel. Red Bull v jeho případě sází na to, že mu jeho čas bude stačit. Rosberg zajel výborně a posunul se do druhé řady na třetí místo. Naopak Schumacherovi se jeho pokus vůbec nepovedl a Massa dokonce nezajel žádný čas. Tudíž pořadí: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Rosberg, 4. Hamilton, 5. Alonso, 6. Button
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.