Ani po třítýdenní pauze, kterou měli týmy k vylepšení svých monopostů se rozložení sil v poli nijak výrazně nezměnilo. První řadu obsadili oba piloti Red Bullu. Hned za ně se zařadil výborným výkonem Rosberg na Mercedesu společně s Hamiltonem.
Po třítýdenní přestávce je další zastávkou seriálu formule 1 Turecko, potažmo trať Istanbul Park. V pátek na první trénink pršelo, leč poté se počasí umoudřilo a již odpoledne se vyjasnilo. Předzávodní tréninky vyhráli rozdílní piloti, přesněji v pátek dopoledne Fernando Alonso na mokré trati, odpoledne již na suchu Jenson Button a dnes dopoledne o jednu tisícinu před Schumacherem skončil Sebastian Vettel.První část kvalifikace: Počasí je i odpoledne přívětivé, kdy za příjemného slunce nás čekají tři fáze dnešní kvalifikace. Do Turecka týmy prozatím nepřivezli výrazná vylepšení, která mají přichystána do následující velké ceny ve Španělsku v Barceloně. Opět nás budou zajímat piloti z konce pole, kteří již dále nepostoupí. Po polovině doby určené pro první část kvalifikace zatím má za sebou měřená kola pouze patnáctka pilotů, tudíž se podíváme, jak to vypadá na špici: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Rosberg. První zajímavou situaci nám přineslo odstoupení Kobajašiho ve voze Sauber, kterému vypověděla službu jeho technika. Mimo Japonce nemají zajetá kola už jen jezdci Renaultu, kteří šetří pneumatiky. Pět minut před koncem první části v sestupových vodách: 24. Kobajaši, 23. Liuzzi, 22. Kathikeyan, 21. Glock, 20. D Ambrosio, 19. Trulli, 18. Di Resta. Tito jezdci, pokud první v pořadí nezajede lepší čas, splňují pravidlo 107%, což znamená, že se kvalifikují do hlavního závodu. Výborný čas zajel Di Resta, nováček letošní sezony a úřadující mistr DTM, který poskočil na jedenáctou pozici zaručující postup do druhé části. Nepostupujícím se tedy stává Kovalainen na Lotusu. Co je ale velmi zajímavé, je rozestup mezi prvními čtyřmi: 1. Massa, 2. Vettel, 3. Webber, 4. Hamlton, který činí necelou desetinu sekundy!!!
Nepostupující: 24. K. Kobajaši, 23. N. Karthikeyan, 22. T. Glock, 21. V. Liuzzi, 20. J. D Ambrosio, 19. J. Trulli, 18. H. KovalainenDruhá část kvalifikace: Prvním, kdo si připsal na své konto měřený čas je Schumacher v Mercedesu a logicky je tak na pro něho „známém“ prvním místě ? V zápětí jej překonává Webber, což není nijak překvapivé, ale také Barrichello na Williamsu, kterému se v letošní sezoně nedaří. Tento tým si nepřipsal prozatím ani jeden bod. Devět minut před koncem máme na trati všechny piloty s výjimkou Di Resty, a tak bude zajímavé sledovat, jak se za sebe seřadí. Průběžné pořadí na čele výsledkové listiny: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Webber, 4. Alonso. Prozatímní nepostupující: 17. Di Resta, 16. Heidfeld, 15. Sutil, 14. Alguersuari, 13. Maldonado, 12. Petrov, 11. Schumacher. Stále je ale do konce druhé části poměrně hodně času (5 minut), a tak se dají očekávat výrazné změny. Schumacher zajel na čtvrté místo a je dost pravděpodobné, že se mu poprvé povede probojovat se do závěrečné části kvalifikace. Stejně tak zajel i jeho týmový kolega Rosberg, který poskočil na místo druhé. Mercedes zdá se zapracoval na kvalifikační rychlosti a přeskočil dokonce Ferrari. Nepostoupili následující piloti:Nepostupující: 17. J. Alguersuari, 16. S. Buemi, 15. S. Perez, 14. P. Maldonado, 13. P. Di Resta, 12. A. Sutil, 11. R. BarrichelloTřetí část kvalifikace: Závěr dnešní kvalifikace byl právě odstartován, když po prvních pokusech se vykrystalizovala šestice pilotů: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Hamilton, 4. Alonso, 5. Button 6. Petrov. Další pozice psát nemůžu, jelikož oba piloti Mercedesu společně s Heidfeldem a Massou nechali svá snažení do jednoho pokusu, který bude i tím posledním. Schyluje se k vrcholu dnešní kvalifikace, když na trať vyjeli i zbylí jezdci a kolotoč kvalifikace se nám roztočí na plno. Vettel jako jediný k druhému pokusu nevyjel. Red Bull v jeho případě sází na to, že mu jeho čas bude stačit. Rosberg zajel výborně a posunul se do druhé řady na třetí místo. Naopak Schumacherovi se jeho pokus vůbec nepovedl a Massa dokonce nezajel žádný čas. Tudíž pořadí: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Rosberg, 4. Hamilton, 5. Alonso, 6. Button
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.