Ex-mistr F1, Jackie Stewart, si nemyslí, že by Bernie Ecclestone brzy odešel ze svého postu.
Bernie Ecclestone teď musí řešit hned několik témat: Údajný zájem o koupi práv na F1 od News Corporation Ruperta Murdocha, vyjednání o nové Concordské dohodě a obvinění z údajné korupce ze strany mnichovské prokuratury, podle které měl stát za podvody bývalého manažera BayernLB Gerharda Gribkowského právě Bernie.
Nicméně na možnost odchodu do důchodu Bernie nemyslí. Na druhou stranu je teď právě na nějaký případný konflikt připraven více, než kdy předtím. Bývalý mistr světa F1 Jackie Stewart, ví, proč tomu tak je: "F1 je celým životem Bernieho. Miluje výzvy," řekl Skot pro Telegraph.
F1 jako byznys běží dobře, a tak Stewart nevidí důvod odchodu Ecclestona. "Nakonec F1 nebyla nikdy oblíbenější než teď. Je jedno jak to člověk bere, ale po ekonomické stránce je na tom dobře," míní bývalý pilot Tyrellu.
Bernie má všechny "na háku" již delší dobu, houpe se teď pod ním židle? Podle Stewarta ne
Jeho věk podle Skota nehraje roli, což si ovšem nemyslí společnost Murdoch, která by ráda F1 koupila. "Nejsem si jistý, zda-li je věk tak důležitý. Rupert je tak starý jak Bernie. Zdraví je důležitější," říká 71letý Jackie.
Kvůli vyjednávání o nové Concordské dohodě Mr. E, jak je Berniemu přezdíváno, určitě problémy se spaním nemá, tedy podle názoru Jackieho. "Týmy při žádném jednání nad Berniem nevyzrály. Dostanou tentokrát tolik, kolik by chtěly? Pravděpodobně ne."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.