Pirelli očekává, že ve Velké ceně Číny bude možné zvolit strategii jedné zastávky v boxech. V Číně totiž nejsou tak divoké podmínky jako v Malajsii, kde panují vysoké teploty.
Velká cena Malajsie 2011 se může pochlubit jedním rekordem, za suchých podmínek tam totiž proběhlo nejvíc zastávek v boxech v historii. V Číně to ale podle Pirelli tak divoké nebude, po pátečních trénincích dokonce připouští, že by bylo možné jet pouze na jednu zastávku.
"Z toho, co jsme zatím viděli je jasné, že v porovnání s Malajsií je opotřebení pneumatik mnohem menší," řekl sportovní ředitel Pirelli, Paul Hembery. "Tvrdé pneumatiky vydrží asi 20 kol, měkké 13. To by za vhodných podmínek mohlo týmům umožnit jet se strategií pouze na jednu zastávku v boxech. Piloti musí použít obě směsi a je jen na nich, jak se k pneumatikám budou chovat.
Jsem si jistý, že mi Sergio Pérez opět způsobí několik nepříjemností s Berniem Ecclestonem, pokud pojede jen na jednu zastávku. Odhaduji to ale tak, že většina pilotů pojede na dvě zastávky. Rychlejší týmy by si mohly dovolit i tři zastávky."
V Malajsii se vznesla vlna kritiky především na rozdíly mezi měkkou a tvrdou směsí pneumatik, protože měkké pneumatiky vydržely skoro tolik, co tvrdé. Podle Hemberyho však v Číně něco takového nehrozí, tvrdá směs tu totiž vydrží víc a tak nejspíš budeme svědky různých strategií.
"Mezi výdrží měkkých a tvrdých pneumatik je určitě větší rozdíl, než v Malajsii. Povrch okruhu Sepang je vůči pneumatikám velice agresivní. V Číně by to ale bude jiné. Rozdíly mezi směsmi jsou patrné."
Předpovědi ukazovaly, že míra opotřebení pneumatik by měla být někde mezi Melbourne a Sepangem, nyní se však Hembery přiklání spíš k tomu, že opotřebení bude podobné jako v Melbourne. Hlavně Red Bull umí své pneumatiky šetřit.
"Dnes jsme tu viděli jedno nebo dvě auta s velmi nízkou degradací pneumatik. Samozřejmě nevím, jak kdo jezdil, ale z druhého stintu Sebastiana Vettela se dá mnoho vyčíst. Pneumatiky mu vydržely velmi dlouho."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.