Pirelli očekává, že ve Velké ceně Číny bude možné zvolit strategii jedné zastávky v boxech. V Číně totiž nejsou tak divoké podmínky jako v Malajsii, kde panují vysoké teploty.
Velká cena Malajsie 2011 se může pochlubit jedním rekordem, za suchých podmínek tam totiž proběhlo nejvíc zastávek v boxech v historii. V Číně to ale podle Pirelli tak divoké nebude, po pátečních trénincích dokonce připouští, že by bylo možné jet pouze na jednu zastávku.
"Z toho, co jsme zatím viděli je jasné, že v porovnání s Malajsií je opotřebení pneumatik mnohem menší," řekl sportovní ředitel Pirelli, Paul Hembery. "Tvrdé pneumatiky vydrží asi 20 kol, měkké 13. To by za vhodných podmínek mohlo týmům umožnit jet se strategií pouze na jednu zastávku v boxech. Piloti musí použít obě směsi a je jen na nich, jak se k pneumatikám budou chovat.
Jsem si jistý, že mi Sergio Pérez opět způsobí několik nepříjemností s Berniem Ecclestonem, pokud pojede jen na jednu zastávku. Odhaduji to ale tak, že většina pilotů pojede na dvě zastávky. Rychlejší týmy by si mohly dovolit i tři zastávky."
V Malajsii se vznesla vlna kritiky především na rozdíly mezi měkkou a tvrdou směsí pneumatik, protože měkké pneumatiky vydržely skoro tolik, co tvrdé. Podle Hemberyho však v Číně něco takového nehrozí, tvrdá směs tu totiž vydrží víc a tak nejspíš budeme svědky různých strategií.
"Mezi výdrží měkkých a tvrdých pneumatik je určitě větší rozdíl, než v Malajsii. Povrch okruhu Sepang je vůči pneumatikám velice agresivní. V Číně by to ale bude jiné. Rozdíly mezi směsmi jsou patrné."
Předpovědi ukazovaly, že míra opotřebení pneumatik by měla být někde mezi Melbourne a Sepangem, nyní se však Hembery přiklání spíš k tomu, že opotřebení bude podobné jako v Melbourne. Hlavně Red Bull umí své pneumatiky šetřit.
"Dnes jsme tu viděli jedno nebo dvě auta s velmi nízkou degradací pneumatik. Samozřejmě nevím, jak kdo jezdil, ale z druhého stintu Sebastiana Vettela se dá mnoho vyčíst. Pneumatiky mu vydržely velmi dlouho."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.