Pirelli očekává, že ve Velké ceně Číny bude možné zvolit strategii jedné zastávky v boxech. V Číně totiž nejsou tak divoké podmínky jako v Malajsii, kde panují vysoké teploty.
Velká cena Malajsie 2011 se může pochlubit jedním rekordem, za suchých podmínek tam totiž proběhlo nejvíc zastávek v boxech v historii. V Číně to ale podle Pirelli tak divoké nebude, po pátečních trénincích dokonce připouští, že by bylo možné jet pouze na jednu zastávku.
"Z toho, co jsme zatím viděli je jasné, že v porovnání s Malajsií je opotřebení pneumatik mnohem menší," řekl sportovní ředitel Pirelli, Paul Hembery. "Tvrdé pneumatiky vydrží asi 20 kol, měkké 13. To by za vhodných podmínek mohlo týmům umožnit jet se strategií pouze na jednu zastávku v boxech. Piloti musí použít obě směsi a je jen na nich, jak se k pneumatikám budou chovat.
Jsem si jistý, že mi Sergio Pérez opět způsobí několik nepříjemností s Berniem Ecclestonem, pokud pojede jen na jednu zastávku. Odhaduji to ale tak, že většina pilotů pojede na dvě zastávky. Rychlejší týmy by si mohly dovolit i tři zastávky."
V Malajsii se vznesla vlna kritiky především na rozdíly mezi měkkou a tvrdou směsí pneumatik, protože měkké pneumatiky vydržely skoro tolik, co tvrdé. Podle Hemberyho však v Číně něco takového nehrozí, tvrdá směs tu totiž vydrží víc a tak nejspíš budeme svědky různých strategií.
"Mezi výdrží měkkých a tvrdých pneumatik je určitě větší rozdíl, než v Malajsii. Povrch okruhu Sepang je vůči pneumatikám velice agresivní. V Číně by to ale bude jiné. Rozdíly mezi směsmi jsou patrné."
Předpovědi ukazovaly, že míra opotřebení pneumatik by měla být někde mezi Melbourne a Sepangem, nyní se však Hembery přiklání spíš k tomu, že opotřebení bude podobné jako v Melbourne. Hlavně Red Bull umí své pneumatiky šetřit.
"Dnes jsme tu viděli jedno nebo dvě auta s velmi nízkou degradací pneumatik. Samozřejmě nevím, jak kdo jezdil, ale z druhého stintu Sebastiana Vettela se dá mnoho vyčíst. Pneumatiky mu vydržely velmi dlouho."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.