Pirelli očekává, že ve Velké ceně Číny bude možné zvolit strategii jedné zastávky v boxech. V Číně totiž nejsou tak divoké podmínky jako v Malajsii, kde panují vysoké teploty.
Velká cena Malajsie 2011 se může pochlubit jedním rekordem, za suchých podmínek tam totiž proběhlo nejvíc zastávek v boxech v historii. V Číně to ale podle Pirelli tak divoké nebude, po pátečních trénincích dokonce připouští, že by bylo možné jet pouze na jednu zastávku.
"Z toho, co jsme zatím viděli je jasné, že v porovnání s Malajsií je opotřebení pneumatik mnohem menší," řekl sportovní ředitel Pirelli, Paul Hembery. "Tvrdé pneumatiky vydrží asi 20 kol, měkké 13. To by za vhodných podmínek mohlo týmům umožnit jet se strategií pouze na jednu zastávku v boxech. Piloti musí použít obě směsi a je jen na nich, jak se k pneumatikám budou chovat.
Jsem si jistý, že mi Sergio Pérez opět způsobí několik nepříjemností s Berniem Ecclestonem, pokud pojede jen na jednu zastávku. Odhaduji to ale tak, že většina pilotů pojede na dvě zastávky. Rychlejší týmy by si mohly dovolit i tři zastávky."
V Malajsii se vznesla vlna kritiky především na rozdíly mezi měkkou a tvrdou směsí pneumatik, protože měkké pneumatiky vydržely skoro tolik, co tvrdé. Podle Hemberyho však v Číně něco takového nehrozí, tvrdá směs tu totiž vydrží víc a tak nejspíš budeme svědky různých strategií.
"Mezi výdrží měkkých a tvrdých pneumatik je určitě větší rozdíl, než v Malajsii. Povrch okruhu Sepang je vůči pneumatikám velice agresivní. V Číně by to ale bude jiné. Rozdíly mezi směsmi jsou patrné."
Předpovědi ukazovaly, že míra opotřebení pneumatik by měla být někde mezi Melbourne a Sepangem, nyní se však Hembery přiklání spíš k tomu, že opotřebení bude podobné jako v Melbourne. Hlavně Red Bull umí své pneumatiky šetřit.
"Dnes jsme tu viděli jedno nebo dvě auta s velmi nízkou degradací pneumatik. Samozřejmě nevím, jak kdo jezdil, ale z druhého stintu Sebastiana Vettela se dá mnoho vyčíst. Pneumatiky mu vydržely velmi dlouho."
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.