Týmy Formule 1 doufají, že brzy uzavřou novou smlouvu, která by pomohla zajistit dlouhodobou stabilitu jejich soutěže.
Členové asociace týmů Formule 1 (FOTA) se sešli včera před Velkou cenou Malajsie, aby prodiskutovali úpravy Dohody o omezení zdrojů (RRA) a záležitosti týkající se Concordské dohody.
Na dodatečné úpravy RRA však existují různé názory. Dle lidí z paddocku by se mělo jednat o využívání externích dodavatelů, jak omezit budoucí vývoj KERSu a pohonných jednotek a jak se vypořádat s překračováním dohodnutých limitů.
Podle znovuzvoleného předsedy FOTA Martina Whitmarshe je úprava stávající RRA nutná: "Je to důležité. Existuje přání rozšířit ji i na pohonná ústrojí, což je podle mě velmi rozumné, musíme však pokračovat v růstu a vývoji. Lidé vyjadřovali různé názory, musíme se však posunout kupředu.
F1 to potřebuje. Nemusíte zacházet v pitlane ani příliš daleko na to, abyste poznali, že pokud nebudeme pokračovat v kontrole a omezování výdajů, F1 bude v problémech. Pro některé z nás je v pořádku říci, že se to nyní nezdá být okamžitou nutností - pokud to ale neuděláme, pak nebudeme mít proti komu závodit. Jednoduché. Věřím, že hájím zájmy McLarenu a týmů když řeknu, že musíme snížit náklady nás všech, abychom byli v F1 konkurenceschopní."
Proti úpravám se údajně postavil Red Bull se svým dceřiným týmem Toro Rosso - které věci a zda vůbec jim něco vadí ale Whitmarsh potvrdit odmítl: "Nemyslím si, že by mně jako předsedovi FOTA příslušelo hovořit o odlišných názorech týmů. Odlišné názory jsou na jakékoliv téma, to je podle mě nevyhnutelné, protože jsme v paddocku banda soutěživých lidí.
Myslím, že všichni projevili velkou ochotu, abychom se dostali tam, kde jsme. Hodně to také bolelo - nezapomínejte, že spousta týmů včetně nás musela snížit své stavy, což rozhodně není jednoduchý proces.
Právě větší týmy to postihlo nejvíce a museli tvrdě pracovat. Ale nikdy není dost. Konkurenceschopnost ve světě stále narůstá, my se ale musíme ujistit, že omezení, která jsme si sami uložili, pokrývají širší pole naší působnosti," dodává Whitmarsh.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.