Týmy Formule 1 doufají, že brzy uzavřou novou smlouvu, která by pomohla zajistit dlouhodobou stabilitu jejich soutěže.
Členové asociace týmů Formule 1 (FOTA) se sešli včera před Velkou cenou Malajsie, aby prodiskutovali úpravy Dohody o omezení zdrojů (RRA) a záležitosti týkající se Concordské dohody.
Na dodatečné úpravy RRA však existují různé názory. Dle lidí z paddocku by se mělo jednat o využívání externích dodavatelů, jak omezit budoucí vývoj KERSu a pohonných jednotek a jak se vypořádat s překračováním dohodnutých limitů.
Podle znovuzvoleného předsedy FOTA Martina Whitmarshe je úprava stávající RRA nutná: "Je to důležité. Existuje přání rozšířit ji i na pohonná ústrojí, což je podle mě velmi rozumné, musíme však pokračovat v růstu a vývoji. Lidé vyjadřovali různé názory, musíme se však posunout kupředu.
F1 to potřebuje. Nemusíte zacházet v pitlane ani příliš daleko na to, abyste poznali, že pokud nebudeme pokračovat v kontrole a omezování výdajů, F1 bude v problémech. Pro některé z nás je v pořádku říci, že se to nyní nezdá být okamžitou nutností - pokud to ale neuděláme, pak nebudeme mít proti komu závodit. Jednoduché. Věřím, že hájím zájmy McLarenu a týmů když řeknu, že musíme snížit náklady nás všech, abychom byli v F1 konkurenceschopní."
Proti úpravám se údajně postavil Red Bull se svým dceřiným týmem Toro Rosso - které věci a zda vůbec jim něco vadí ale Whitmarsh potvrdit odmítl: "Nemyslím si, že by mně jako předsedovi FOTA příslušelo hovořit o odlišných názorech týmů. Odlišné názory jsou na jakékoliv téma, to je podle mě nevyhnutelné, protože jsme v paddocku banda soutěživých lidí.
Myslím, že všichni projevili velkou ochotu, abychom se dostali tam, kde jsme. Hodně to také bolelo - nezapomínejte, že spousta týmů včetně nás musela snížit své stavy, což rozhodně není jednoduchý proces.
Právě větší týmy to postihlo nejvíce a museli tvrdě pracovat. Ale nikdy není dost. Konkurenceschopnost ve světě stále narůstá, my se ale musíme ujistit, že omezení, která jsme si sami uložili, pokrývají širší pole naší působnosti," dodává Whitmarsh.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.