O dnešní pole position si to rozdali jezdci McLarenu a Red Bullu. Druhý jmenovaný v podobě jezdce Sebastiana Vettela těsně vyhrál dnešní kvalifikaci. Hamilton statečně bojoval a postaví se vedle Vettela do první řady. Druhou řadu obsadí Webber a Button. Ze zbytku světa dopadl nejlépe Alonso na páté pozici.
Druhá zastávka letošního kalendáře F1 pokračuje v Malajsii na okruhu Sepang. V prvních dvou trénincích vévodil výsledkové listině Mark Webber s Red Bullem a dává tak zapomenout na nevydařené výsledky z domácí Austrálie. Jediným, kdo Australanovi stačil a překonal ho, byl v dnešním raním tréninku Lewis Hamilton na McLarenu. Kdo tedy získá pole position?
První část kvalifikace: Co bude důležité sledovat v první části, jsou časy jezdců HRT, kteří se budou snažit kvalifikovat do samotného závodu. Pravidlo 107% nejlepšího času zajetého v první části kvalifikace se právě těmto pilotům nepovedlo splnit v Austrálii a HRT se nechalo slyšet, že toto se opakovat již nebude. Po sedmi minutách, kdy nemají všichni piloti zajetá svá měřená kola na prvních dvou místech Hamilton dvě tisíciny před Vettelem. Na trati vyvěšené červené vlajky kvůli nečistotám na trati, přesněji upadlé bočnici Toro Rossa. I přes tento problém u dceřiného týmu Red Bullu Alguersuari s výborným časem na místě třetím a jeho týmový kolega Buemi na místě šestém. Po chvíli můžeme pokračovat a shrneme si prozatímní nepostupující před posledními pokusy: 18. Maldonado, 19. Kovalainen, 20. Trulli, 21. Glock, 22. DAmbrosio, 23. Liuzzi, 24. Karthikeyan. Po posledních pokusech se nic nemění a tým HRT splnil svoje předsevzetí a hlavně tedy pravidlo 107% a kvalifikoval se do zítřejšího závodu. Nepostupující: 24. N. Karthikeyan, 23. V. Liuzzi, 22. J. D’Ambrosio, 21. T. Glock, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. P. MaldonadoDruhá část kvalifikace: Po prvních pokusech můžeme vidět, že Red Bull opět létá a nenechává nic náhodě. Vettel i Webber na prvních dvou místech s výborným časem, leč Button zajíždí ještě lépe a to dokonce o necelou půl vteřinu. McLaren má výbornou fazonu a je to zřejmě jediný tým, který zatím dokáže Red Bullu konkurovat. Pět minut před koncem druhé části v sestupových vodách: 11. Buemi, 12. Alguersuari, 13. Barrichello, 14. Heidfeld, 15. Petrov, 16. Sutil, 17. Di Resta. Renault zatím překvapivě nízko, lež v zápětí ihned oba piloti poskočili na výborné čtvrté a páté místo. Ferrari nechalo své piloty vyčkávat až do závěru druhé části. Alonso pěkný čas a řadí se za McLareny a Red Bully na pátou příčku. Před posledními pokusy na čele: 1. Button, 2. Hamilton, 3. Vettel, 4. Webber, 5. Alonso. Na sestupových pozicích se to pěkně promíchalo a špatně to dopadlo pro Schumachera, který je prvním nepostupujícím stejně jako v Austrálii. Nepostupující jsou následující:Nepostupující: 17. A. Sutil, 16. S. Perez, 15. R. Barrichello, 14. P. Di Resta, 13. J. Alguersuari, 12. S. Buemi, 11. M. SchumacherTřetí část kvalifikace: Poslední desetiminutovka je tu a na trať vyjíždí McLaren Lewise Hamiltona. Red Bull nebo Mclaren? Na tuto otázku nám možná odpoví již první pokusy. Hamilton zajel velmi líbivý čas s hodnotou 1:35,000 a je prozatím nejrychlejším. Ferrari a Mercedes Nica Rosbarga překvapivě v boxech a sází na jeden jediný měřený pokus stejně jako všichni ostatní. Měřená kola tedy mají jen tito piloti v následujícím pořadí: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Webber, 4. Button. Alonso v posledním pokuse ztrácí sedm desetin sekundy a řadí se na páté místo. Webber nestačí na Hamiltona, který si vzápětí vylepšuje svůj čas, ale kdo se směje poslední je opět Sebastian Vettel, který o jednu desetinu poraží Brita a bere pole position. 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Webber, 4. Button, 5. Alonso
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.