O dnešní pole position si to rozdali jezdci McLarenu a Red Bullu. Druhý jmenovaný v podobě jezdce Sebastiana Vettela těsně vyhrál dnešní kvalifikaci. Hamilton statečně bojoval a postaví se vedle Vettela do první řady. Druhou řadu obsadí Webber a Button. Ze zbytku světa dopadl nejlépe Alonso na páté pozici.
Druhá zastávka letošního kalendáře F1 pokračuje v Malajsii na okruhu Sepang. V prvních dvou trénincích vévodil výsledkové listině Mark Webber s Red Bullem a dává tak zapomenout na nevydařené výsledky z domácí Austrálie. Jediným, kdo Australanovi stačil a překonal ho, byl v dnešním raním tréninku Lewis Hamilton na McLarenu. Kdo tedy získá pole position?
První část kvalifikace: Co bude důležité sledovat v první části, jsou časy jezdců HRT, kteří se budou snažit kvalifikovat do samotného závodu. Pravidlo 107% nejlepšího času zajetého v první části kvalifikace se právě těmto pilotům nepovedlo splnit v Austrálii a HRT se nechalo slyšet, že toto se opakovat již nebude. Po sedmi minutách, kdy nemají všichni piloti zajetá svá měřená kola na prvních dvou místech Hamilton dvě tisíciny před Vettelem. Na trati vyvěšené červené vlajky kvůli nečistotám na trati, přesněji upadlé bočnici Toro Rossa. I přes tento problém u dceřiného týmu Red Bullu Alguersuari s výborným časem na místě třetím a jeho týmový kolega Buemi na místě šestém. Po chvíli můžeme pokračovat a shrneme si prozatímní nepostupující před posledními pokusy: 18. Maldonado, 19. Kovalainen, 20. Trulli, 21. Glock, 22. DAmbrosio, 23. Liuzzi, 24. Karthikeyan. Po posledních pokusech se nic nemění a tým HRT splnil svoje předsevzetí a hlavně tedy pravidlo 107% a kvalifikoval se do zítřejšího závodu. Nepostupující: 24. N. Karthikeyan, 23. V. Liuzzi, 22. J. D’Ambrosio, 21. T. Glock, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. P. MaldonadoDruhá část kvalifikace: Po prvních pokusech můžeme vidět, že Red Bull opět létá a nenechává nic náhodě. Vettel i Webber na prvních dvou místech s výborným časem, leč Button zajíždí ještě lépe a to dokonce o necelou půl vteřinu. McLaren má výbornou fazonu a je to zřejmě jediný tým, který zatím dokáže Red Bullu konkurovat. Pět minut před koncem druhé části v sestupových vodách: 11. Buemi, 12. Alguersuari, 13. Barrichello, 14. Heidfeld, 15. Petrov, 16. Sutil, 17. Di Resta. Renault zatím překvapivě nízko, lež v zápětí ihned oba piloti poskočili na výborné čtvrté a páté místo. Ferrari nechalo své piloty vyčkávat až do závěru druhé části. Alonso pěkný čas a řadí se za McLareny a Red Bully na pátou příčku. Před posledními pokusy na čele: 1. Button, 2. Hamilton, 3. Vettel, 4. Webber, 5. Alonso. Na sestupových pozicích se to pěkně promíchalo a špatně to dopadlo pro Schumachera, který je prvním nepostupujícím stejně jako v Austrálii. Nepostupující jsou následující:Nepostupující: 17. A. Sutil, 16. S. Perez, 15. R. Barrichello, 14. P. Di Resta, 13. J. Alguersuari, 12. S. Buemi, 11. M. SchumacherTřetí část kvalifikace: Poslední desetiminutovka je tu a na trať vyjíždí McLaren Lewise Hamiltona. Red Bull nebo Mclaren? Na tuto otázku nám možná odpoví již první pokusy. Hamilton zajel velmi líbivý čas s hodnotou 1:35,000 a je prozatím nejrychlejším. Ferrari a Mercedes Nica Rosbarga překvapivě v boxech a sází na jeden jediný měřený pokus stejně jako všichni ostatní. Měřená kola tedy mají jen tito piloti v následujícím pořadí: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Webber, 4. Button. Alonso v posledním pokuse ztrácí sedm desetin sekundy a řadí se na páté místo. Webber nestačí na Hamiltona, který si vzápětí vylepšuje svůj čas, ale kdo se směje poslední je opět Sebastian Vettel, který o jednu desetinu poraží Brita a bere pole position. 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Webber, 4. Button, 5. Alonso
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.