Podle dodavatele pneumatik pro F1, firmy Pirelli, budou týmy v Malajsii nejčastěji volit strategii tří až čtyř zastávek v boxech. Rozhodnutí ovlivní i teploty trati, které jsou v Malajsii větší než v Melbourne.
Před sezonou se spekulovalo, že během závodů se bude v boxech stavět až pětkrát. To se v Melbourne nepotrvrdilo, většina pilotů zajela do boxů jen dvakrát, Sergio Pérez dokonce jen jednou. Ale podle Paula Hemberyho z Pirelli to v Malajsii bude jiné. Očekávají se tři až čtyři zastávky.
"Byli jsme nadšení z našeho debutu v Austrálii, v Malajsii to ale bude jiné," říká Hembery, sportovní ředitel firmy Pirelli. "Vyšší teploty budou znamenat i vyšší degradaci pneumatik. Pokud se v Austrálii stavělo dva až třikrát, tak v Malajsii očekáváme až čtyři zastávky."
Pirelli také během pátku otestuje novou verzi tvrdých pneumatik, od které každý pilot dostane dvě sady: "Každý pilot dostane dvě extra sady vylepšených pneumatik tvrdé směsi, které si bude moct vyzkoušet během pátečního tréninku. To nám poskytne lepší zpětnou vazbu, která bude užitečná při dalším vývoji. V Pirelli věříme ve vývoj, proto v něm pokračujeme. Týmy navíc budou mít možnost otestovat, jak se pneumatiky chovají a budou na vylepšené směsi lépe připraveny," dodal Hembery.
Pneumatiky budou opět hrát velkou roli - po Velké ceně Austrálie si na ně někteří piloti stěžovali, jiní byli spokojeni. Problémy se týkaly zejména tvrdší směsi, kterou nedokázali zahřát na ideální teplotu.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.