Zón pro aktivaci zadního křídla možná přibude, v Malajsii bude prodloužena

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 30. března 2011 7:00
Sdílej:

Po téměř neznatelném efektu nastavitelných zadních křídel (DRS) v Melbourne se FIA rozhodla o 100 metrů prodloužit zónu pro jeho využívání.

Systém pro snížení odporu (DRS) funguje díky otevření horní klapky zadního křídla, což pomáhá monopostům na rovinkách dosahovat vyšších rychlostí. Piloti jej v závodech ovšem mohou používat jen na jednom předem stanoveném místě, pokud za vozem před sebou nezaostávají o více než 1 sekundu.

V Austrálii se 600metrová zóna neprokázala jako dostatečné pro dosežení cíle FIA - zvýšit počet předjížděcích manévrů. Ředitel závodu Charlie Whiting ihned po skončení poznamenal, že se na to budou muset podívat.

V Melbourne tato zóna začínala před středně rychlou pravotočivou zatáčkou vedoucí na cílovou rovinku, což znamenalo, že piloti s využitím DRS museli stejně počkat, až budou moci naplno sešlápnout plyn. V Sepangu se ale celá zóna nachází na dlouhé rovince, což by mohlo naplno ukázat potenciál DRS i to, jak bude třeba doladit pravidla.

Charlie Whiting rovněž uvedl, že FIA by mohla stanovit i více než pouze jednu zónu pro využívání DRS během závodu: "Je to něco, o čem budeme určitě přemýšlet."

"Také zkoumáme systém vycházející více z GPS, což by nám mnohem více příležitostí pro detekcí vzdálenosti, aniž bychom procházeli jednu smyčku za druhou [na jednom místě]. Pracujeme na dalších způsobech, jak to udělat. Ale nejprve bychom opravdu měli vidět, jak to funguje - nechcem to zavést, aniž bychom si to vyzkoušeli," dodává Whiting.

FIA od počátku upozorňovala, že pravidla týkající se DRS mohou v průběhu roku doznat změny, podle toho, jaký se bude situace kolem něj vyvíjet a jaký bude mít vliv na závody.

Témata:
FIA
Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.