Formule 1 zavádí od roku 2013 nové motory, které by měly být šetrnější k životnímu prostředí. Podle Bernieho Ecclestonea však napáchají více škody než užitku.
Formule 1 s jejich zavedením ztratí na atraktivitě, myslí si šéf FOM Bernie Ecclestone o nových motorech, které se budou používat od roku 2013.
"Jsem jednoznačně proti těmto čtyřválcům," řekl Ecclestone australskému tisku. "Nepotřebujeme takové motory ve Formuli 1, takové motory by měly být v jiných sériích. Je to jenom PR, s Formulí 1 to nemá absolutně nic společného a jenom to bude stát hodně peněz. Lidé ztratí o Formuli 1 zájem."
Motor Cosworth CA2010
Také přiznává, že se kvůli tomu neshodl s prezidentem FIA, Jeanem Todtem. "On není propagátorem Formule 1. Není to on, kdo ji prodává světu. Narozdíl od něj nevidím jediný důvod, proč tyto motory přinést do Formule 1. Otázku ekologie měl vyřešit KERS, ale najednou FIA vymyslela něco jiného. Navíc, slabší zvuk, který budou nové motory nepochybně mít, může lidi také odradit.
Po letech zkušeností vím o dvou věcech, které lidi táhnou k tomu, aby sledovali F1 - Ferrari a právě hlučné motory. Když se jich zeptáte, co se jim líbí, většina odpoví, že zvuk motorů. Možná si řeknete, že není tak důležité, ale je to tak.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.