Formule 1 zavádí od roku 2013 nové motory, které by měly být šetrnější k životnímu prostředí. Podle Bernieho Ecclestonea však napáchají více škody než užitku.
Formule 1 s jejich zavedením ztratí na atraktivitě, myslí si šéf FOM Bernie Ecclestone o nových motorech, které se budou používat od roku 2013.
"Jsem jednoznačně proti těmto čtyřválcům," řekl Ecclestone australskému tisku. "Nepotřebujeme takové motory ve Formuli 1, takové motory by měly být v jiných sériích. Je to jenom PR, s Formulí 1 to nemá absolutně nic společného a jenom to bude stát hodně peněz. Lidé ztratí o Formuli 1 zájem."
Motor Cosworth CA2010
Také přiznává, že se kvůli tomu neshodl s prezidentem FIA, Jeanem Todtem. "On není propagátorem Formule 1. Není to on, kdo ji prodává světu. Narozdíl od něj nevidím jediný důvod, proč tyto motory přinést do Formule 1. Otázku ekologie měl vyřešit KERS, ale najednou FIA vymyslela něco jiného. Navíc, slabší zvuk, který budou nové motory nepochybně mít, může lidi také odradit.
Po letech zkušeností vím o dvou věcech, které lidi táhnou k tomu, aby sledovali F1 - Ferrari a právě hlučné motory. Když se jich zeptáte, co se jim líbí, většina odpoví, že zvuk motorů. Možná si řeknete, že není tak důležité, ale je to tak.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.