Promotér Formule 1 Bernie Ecclestone se bude dle PlanetF1.com snažit i nadále tlačit na východní trhy. Evropa je podle něj neperspektivní a moc si toho dovolit už nemůže.
Před několika lety byla Formule 1 hlavně evropskou záležitostí, když se 11 ze 17 závodů jelo na Starém kontinentě. Po zákazu tabákové reklamy si Ecclestone uvědomil, že zdroje příjmů musí hledat jinde - a to nejen pouze expandovat, ale evropské závody také nahrazovat.
V roce 2004 se v kalendáři objevili Bahrajn a Čína, před čtyřmi lety Singapur a v roce 2009 Abú Zabí. Novinkou loňské sezóny byla Velká cena Koreje a letos zavítáme poprvé do Indie. Evropa již zkrátka tolik nevynáší.
Ecclestone rádiu BBC před několika měsíci vysvětloval svůj postoj: "Vždy jsem věřil tomu, že bychom měli jít na východ. Když jsme před dvaceti lety začínali, tak jsem si myslel, že tam směřuje svět a že Evropa není to, co bývala.
Nevím, jak dlouho budu žít, ale myslím si, že se kvůli aktuální síle zanedlouho víceméně vytratí. Nemyslím si, že by si Evropa mohla mnoho věcí dovolit."
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.