Přípravné práce na okruhu v Indii, kde se letos 30. října pojede první velká cena, zdárně pokračují.
Práce pokračují rychlým tempem, vše jde podle plánu. Bernie Ecclestone, který se zasazoval o proniknutí F1 do země čítající více než miliardu obyvatel, může být spokojený.
Ředitel závodů FIA Charlie Whiting dokončil svou inspekci v neděli a byl velmi potěšený pokrokem, který v Noidě viděl. Tvrdý podklad, na nějž zbývá položit asfalt, je hotový, dokončení se blíží také veškeré únikové zóny. Asfaltování je plánováno na 15. března. Dobře pokračují také práce na veřejných příjezdových komunikacích od dálnice Jamuna, připraveny by měly být do příští inspekce FIA.
Prezident Federace indických klubů motosportu (FMSCI) Vicky Chandhok uvedl: "Pokrok od poslední Charlieho návštěvy byl docela rychlý a my všichni včetně pana Whitinga jsme velmi potěšeni se současným stavem věcí. Těšíme se na první Velkou cenu Indie. Okruh JPSIL bude dokončen dříve, než je plánováno."
Profil připravovaného okruhu v Indii
Whiting vykoná v následujících měsících na tamějším okruhu ještě několik kontrol, aby se FIA ujistila, že práce budou dále řádně postupovat. Finální inspekce je plánována na 30. června 2011. Velká cena Indie bude jednou z největších sportovních událostí země v tomto roce - těší se na ni nejen místní obyvatelé, ale i týmy a diváci z celého světa.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.