Předseda britské automobilky McLaren obvinil šéfa Formule 1 Bernieho Ecclestona z toho, že týmům ukradl práva k jejich sportu.
Vyplývá to z nového biografického díla popisujícího život Bernieho Ecclestona s názvem "Bernie." Práva vlastnila původně FIA, ale později je pronajala Asociaci konstruktérů Formule 1 (FOCA), což byl orgán, jehož členy byly všechny týmy - až do roku 1997.
Tehdy se totiž Ecclestonovi podařilo přesvědčit FIA k tomu, aby veškerá práva související s F1 předala přímo jeho společnosti Formula One Management (FOM) za 6,3 milionů liber (190 mil Kč) ročně. S týmy uzavřel tzv. Concordskou smlouvu, čímž odstavil asociaci FOCA na druhou kolej.
Díky této smlouvě Bernie shrábne všechny peníze plynoucí z prodeje komerčních práv, o část z nich se pak dělí s týmy, které žádají stále větší podíl ze zisků. Současná verze Concordské smlouvy vyprší na konci roku 2012.
To se nelíbilo Ronu Dennisovi: "Bernie nás efektivně okradl o práva související s Formulí 1. Tuto komerční výhodu využil k tomu, aby týmy přesvědčil k přijetí smlouvy, která jim sebrala práva, která dříve existovala."
Ecclestone však v knize kontruje: "K tomu dochází jen tehdy, když věci začnou vypadat dobře. Investoval jsem peníze a začalo to fungovat, takže si myslí, že to měli dělat oni."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.