Monako je tradičním místem každoročního korunování nejlepšího pilota a týmu sezóny Formule 1. Kromě těchto dvou nejvyšších trofejí byly v pátek předány také další ceny.
Sebastian Vettel převzal z rukou prezidenta FIA Jeana Todta pohár pro mistra světa, kterou získal jakožto vůbec nejmladší ze všech pilotů, kteří získali nejvíce bodů za sezónu. Ocenění za druhé a třetí místo získali Fernando Alonso s Markem Webberem.
Dojatý Vettel prohlásil: "Je to pro mě i pro závodní tým Red Bullu úžasný večer. Je to vzrušující být zde a převzít trofej pro nejlepšího jezdce šampionátu, o tom jsem snil od počátku své závodní kariéry. Je to neuvěřitelné, vyhrát šampionát - sezóna je díky tomu pro nás neuvěřitelná, po mnoha dobrých i špatných momentech. Věřili jsme stále našemu týmu, našemu vozu a užívali si každý závod.
Mistr světa sezóny 2010 Formule 1 přebírá pohár z rukou prezidenta FIA (foto: Formula1.com)
Rád bych poděkoval celému Red Bullu a motorářům Renaultu za jejich úsilí a odhodlání za to, že nám zajistili letos tak skvělé auto. Jsem velmi hrdý na ten úspěch, který jsme společně dosáhli."
Pohár konstruktérů předal výkonný ředitel společnosti Formula 1 Management (FOM) Bernie Ecclestone šéfovi závodního týmu Red Bullu Christianu Hornerovi.
Sebastian Vettel (vlevo) s Christianem Hornerem
Předána byla také další dvě ocenění: pro nejlepšího pořadatele závodu a nejlepší vysílací společnost. První cenu za nejlepší závod přebrali organizátoři Velké ceny Koreje, kteří zaujali vyspělým okruhem Korean International Circuit, který letos hostil svou první velkou cenu. Trofej převzali Jung Čo Čung ze společnosti Korea Automobile Racing Association.
Za nejlepší vysílací společnost byla zvolena Abu Dhabi Media Company a FOM za skvěle zvládnuté přenosy z finální Velké ceny Abú Zabí. Diváci oceňovali velkolepé záběry ze závodu během západu slunce. Ocenění převzal Dean Locke z FOM.
Zleva doprava: Fernando Alonso, Mark Webber a Christian Horner
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.