FIA si dnes po skončení kvalifikace posvítila na monoposty Ferrari, Red Bullu a McLarenu, aby na nich vykonala avizované přísnější testy podlahy. Jak dopadly?
Žádné překvapení se nekonalo, všechny vozy bez problémů prošly. Zkoušena byla přední část podlahy poté, co si soupeři začali po závodu v Silverstone stěžovat na aerodynamické vlastnosti monopostů Red Bullu. FIA nejprve zavedla v Belgii přísnější testy předních křídel.
Ty však pro nikoho nepředstavovaly větší problém, protože víceméně šlo pouze o testy linearity: křídlo se ve Spa nesmělo při zátěži 100 kg po obou stranách prohnout o více než 2 cm, zatímco předtím byl limit průhybu stanoven na 1 cm při zátěži 50 kg - tedy z mého pohledu zbytečná práce.
FIA ovšem dala během letní přestávky ve známost, že se v Monze zaměří na podlahy, na jejich přední část (T-tray, "bryndáček"). Kvůli tomu většina týmu musela sáhnout k úpravám svých vozů, ačkoliv jejich výkonnosti se to dotknout nemělo.
FIA dnes po kvalifikaci testovala také podlahu Alonsova Ferrari
Komisaři si pro dnešní pečlivou prohlídku vybrali Ferrari Fernanda Alonsa, McLaren Jensona Buttona a Red Bull Marka Webbera.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.