Světová rada zvažuje návrh, podle kterého by piloti mohli přijít o superlicenci v případě, že by vážným způsobem porušili pravidla silničního provozu
Lewis Hamilton nesouhlasí s návrhem FIA: nelíbí se mu trestání pilotů, kteří se prohřeší v běžném silničním provozu. Je téměř jisté, že právě nezodpovědné chování Lewise Hamiltona na australských silnicích dalo podnět k řešení této sféry. V minulých dnech na zasedání světové rady v Paříži FIA rozhodla, že piloti, kteří se proviní proti pravidlům silničního provozu, riskují, že přijdou o superlicenci nebo se budou zodpovídat před tribunálem Světové rady.
Začátkem závodního víkendu v Monze kritizoval Lewis Hamilton návrh FIA: „To co děláme v našich privátních životech, je naše soukromá věc. Jsem si jistý, že i Jean Todt dostal někdy pokutu za překročení rychlosti. Všichni chybujeme a tím se učíme. Nemyslím si, že všechna naše práce by měla být, zničena pro menší či větší přestupek“.
Ale nejen Brit občas zapomíná, že už není na závodní dráze. V roce 2007 výrazně překročil rychlost při jízdě na francouzských dálnicích, v roce 2009 nedal přednost v jízdě a způsobil dopravní nehodu, poté co nezastavil na stopce a letos před Velkou cenou Austrálie protočil v silničním provozu kola.
Odlišné stanovisko k tomuto pravidlu zaujímá jeho stájový kolega Jenson Button: „Pro mnohé jsme vzorem a musíme jit příkladem. Myslím, že je správné, že po nás chtějí, abychom za své chování převzali zodpovědnost“.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.