Do závodů formule jedna bude i v příští sezóně startovat 24 vozů. Mezinárodní automobilová federace (FIA) oznámila, že žádný z týmů, který se ucházel o vstup do prestižní disciplíny motorsportu, nevyhovoval zadaným požadavkům. Zároveň FIA představila provizorní kalendář pro příští sezónu - nejdelší v historii F1.
Aktualizováno - O místo, které se uvolnilo po loňském nepovedeném pokusu týmu USF1 dostat se do elitní skupiny stájí, bojovalo několik týmů. Ani jeden z nich však nebyl vybrán. I v roce 2011 tak na roštu bude stát 24 aut.
„Po vydání prohlášení, které 19. března 2010 vyzvalo zájemce o účast v mistrovství světa formule jedna v letech 2011 a 2012, aby se přihlásili, projevilo zájem několik subjektů. Bylo dosaženo závěru, že žádný z kandidátů nesplňuje požadavky pro přijetí do šampionátu. Z tohoto důvodu nebude zaručeno místo pro 13. tým,“ oznámila Mezinárodní automobilová federace.
Jacques Villeneuve rošt F1 nerozšíří. Ani nikdo jiný.
O vstup do formule jedna se snažil například Jacques Villeneuve ve spolupráci s bývalým týmem GP2 Durango nebo neúspěšný uchazeč z minulého roku Epsilon Euskadi. Naopak některá jména, u kterých se zájem o vstup do královské disciplíny motorsportu očekával, přihlášku nepodala. Bitvy o volné místo se nezúčastnila Lola ani Prodrive. Několik kandidátů stáhlo své žádosti v průběhu výběrového řízení. Svou přihlášku vzal zpátky známý ART stejně jako nová americká organizace Cypher Group.
Fanoušci formule jedna tedy příští rok na startu neuvidí 26 vozů, zato se však budou moci těšit na rekordní počet závodů. FIA představila provizorní verzi kalendáře na rok 2011. Začínat se bude v Bahrajnu.
Poprvé v historii F1 absolvují týmy dvacet závodních víkendů. Začínat se bude dříve než letos, po zimní pauze bude prvním závodem znovu Bahrajn. Finálový souboj se odehraje na brazilském okruhu Interlagos 27. listopadu 2011. Abú Zabí se příští rok přesune na předposlední místo.
Týmy také příští rok absolvují více závodů ve dvou za sebou následujících víkendech. Letos jsou to tři, v sezóně 2011 budou čtyři – Malajsie/Čína, Španělsko/Monako, Německo/Maďarsko a Japonsko-Korea.
Novinkou bude příští rok také Velká cena Indie, která se zařadila mezi zámořské závody na konec sezóny. Kalendář F1 na rok 2011:13. 3. Bahrajn27. 3. Austrálie10. 4. Malajsie17. 4. Čína 8. 5. Turecko22. 5. Španělsko29. 5. Monako12. 6. Kanada26. 6. Evropa10. 7. Velká Británie24. 7. Německo31. 7. Maďarsko28. 8. Belgie11. 9. Itálie25. 9. Singapur9. 10. Japonsko16. 10. Korea30. 10. Indie13. 11. Abú Zabí27. 11. Brazílie
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.