Na konci roku 2012 skončí aktuálně platná Concorde Agreement, která rámcově upravuje dění ve Formuli 1.Nevyprší však jen tato dohoda, bude končit například i homologační období pro dnešní 2,4 litrové motory V8. Nastane úplně něco jiného?
Pracovní skupiny na šasi (CWG - Rory Byrne a Patrick Head) a pro motory (EWG - Gilles Simon) už pilně pracují na zajímavých věcech. Např. německé stránky Motosport-Total.com uvádí, že ve formuli budou od roku 2013 jezdit 1,6 litrové čtyřválcové turbomotory s výkonem okolo 650 koní. Mimo to zařízení KERS bude sloužit až s 30 sekundovou podporou a auto tak získá dalších 150 koní.
Zajímavé téma také bude, jak si týmy poradí s palivy; mají se omezovat maximální velikosti nádrží. "Spotřeba bude podstatně nižší než dnes," říká technický ředitel Williamsu Sam Michael.
Další novinkou bude přechod z 13ti palcových kol na 18ti palcová. Mluví se ale i o výrazných změnách v aerodynamice a také o velkém návratu k přísavnému efektu (tzv. ground effect).
V minulosti s tím příšel tým Lotus a jeho šéf Colin Chapman. "Ještě to není uzavřené, ale mluví se o tom, že difuzory by měly vytvářet ještě větší přítlak, než dnes. V podstatě by to bylo něco, jako auta s ground efektem z 80. let," pokračuje Michael. "Posílí se přední a boční nárazové struktury, boční linie aut budou protáhnuté trochu víc dopředu."
Další zajímavostí bude, že v boxové uličce pojedou vozidla jen na výkon KERSu. Tyto změny mají do závodů královny automobilového sportu přitáhnout další výrobce vozidel. Jedná se tak o "velkou revoluci" celé řady změn v F1. Máme se tedy na co těšit.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.