Na konci roku 2012 skončí aktuálně platná Concorde Agreement, která rámcově upravuje dění ve Formuli 1.Nevyprší však jen tato dohoda, bude končit například i homologační období pro dnešní 2,4 litrové motory V8. Nastane úplně něco jiného?
Pracovní skupiny na šasi (CWG - Rory Byrne a Patrick Head) a pro motory (EWG - Gilles Simon) už pilně pracují na zajímavých věcech. Např. německé stránky Motosport-Total.com uvádí, že ve formuli budou od roku 2013 jezdit 1,6 litrové čtyřválcové turbomotory s výkonem okolo 650 koní. Mimo to zařízení KERS bude sloužit až s 30 sekundovou podporou a auto tak získá dalších 150 koní.
Zajímavé téma také bude, jak si týmy poradí s palivy; mají se omezovat maximální velikosti nádrží. "Spotřeba bude podstatně nižší než dnes," říká technický ředitel Williamsu Sam Michael.
Další novinkou bude přechod z 13ti palcových kol na 18ti palcová. Mluví se ale i o výrazných změnách v aerodynamice a také o velkém návratu k přísavnému efektu (tzv. ground effect).
V minulosti s tím příšel tým Lotus a jeho šéf Colin Chapman. "Ještě to není uzavřené, ale mluví se o tom, že difuzory by měly vytvářet ještě větší přítlak, než dnes. V podstatě by to bylo něco, jako auta s ground efektem z 80. let," pokračuje Michael. "Posílí se přední a boční nárazové struktury, boční linie aut budou protáhnuté trochu víc dopředu."
Další zajímavostí bude, že v boxové uličce pojedou vozidla jen na výkon KERSu. Tyto změny mají do závodů královny automobilového sportu přitáhnout další výrobce vozidel. Jedná se tak o "velkou revoluci" celé řady změn v F1. Máme se tedy na co těšit.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.