Na startovní pozici Felipeho Massy jsme na našem VideoPortálu upozornili ještě v den skončení Velké ceny Belgie. Brazilec na roštu nedobrzdil na značku a do první zatáčky to tak měl o metr blíže než jeho soupeři.
Byť to do La Source není daleko, jednalo se jen o drobnou výhodu, která na sebe na druhý den strhla pozornost médií. Za takový přestupek jezdci obvykle dostávají trest v podobě průjezdu boxovou uličkou, dle regulí však mohou komisaři sáhnout ale i klidně po vyloučení z velké ceny.V Massově případě nedošlo však ani na pokárání. Byť o jeho pozici hovořili ještě před startem televizní komentátoři a zřejmě si ho všiml i Charlie Whiting, problém hlášen traťovými komisaři nebyl a nestěžoval si nikdo ze soupeřů ani po závodě, proto žádný trest udělen nebyl.
Pokud by Massa tuto výhodu dokázal využít (dostal se pouze před špatně startujícího Webbera) a někoho předjet, situace by nejspíše byla jiná.Ještě zvláštnější však je že senzory vyhodnotily jeho start jako normální. Každý vůz je totiž vybaven transpondérem, který je umístěn v podlaze monopostu 80 cm za osou předních kol. Toto zařízení vysílá signál čidlu, které se nachází na startovním roštu v asfaltu.
Felipe Massa se svým inženýrem Robem Smedleym v Belgii
Nestojí-li pilot na určitém místě v rámci dané tolerance, měl by jeho start po zhasnutí zelených světel být automaticky vyhodnocen jako ulitý, za což následuje trest v podobě průjezdu boxy (drive through penalty). I pokud by si nikdo pozice vozu nevšiml, nemělo by být možné tyto přístroje ošálit.
Massovi se to ve Spa povedlo - ať už to byl úmysl nebo ne. Mezinárodní automobilová federace dnes proto oznámila, že tento případ prošetří. "Klasifikace Velké ceny Belgie se nyní nemění. FIA prošetřuje příčiny očividných nedostatků v komunikaci s ředitelstvím závodu, aby nedošlo k opakování této situace," stojí v oficiálním prohlášení.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.