Jak to bude u některých špičkových týmů Formule 1 se systémem pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle v nadcházejícím nejrychlejším závodě v Monze, kam s sebou týmy přivezou aerodynamické balíky generující nejnižší přítlaky a kde by se podle některých bez F-kanálu obešly?
Ferrari - spíše anoItalský tým překvapivě F-kanál dne dnešní zprávy Autosportu F-kanál na svých vozech použije, byť mnohé týmy včetně McLarenu zvažují jeho ponechání na monopostech. Jedinečná charakteristika okruhu v Monze totiž věstí pro jeho nasazení pouze malé výhody - ať už bychom zvažovali vyšší dosahovanou rychlost na rovinkách či vyšší přítlak v zatáčkách.
Ačkoli se finální rozhodnutí může ještě změnit, šéf Ferrari Stefano Domenicali dnes prohlásil: "Momentálně musím říct, že F-kanál si pro Monzu ponecháváme."
McLaren - neví Šéf britského týmu Martin Whitmarsh byl rozmrzelý z toho, že se k veřejnosti dostalo to, že F-kanál v Monze možná nepoužijí. Novináře na páteční tiskové konferenci s dotazy na to, zda ho dovezou odpalkovával a vytrvale je vybízel, ať si na odpověď ještě dva týdny počkají.
"Uvidíte, jestli ho použijeme, až tam budeme. Máme ho na autě. Jezdíme s ním. Slyšel jsem, co se říká o Monze, ale nevidím v tom osobně pro náš tým žádný přínos, když budeme oznamovat, co uděláme svým soupeřům před tím, než tam budeme," prohlásil Whitmarsh.
Zdá se tedy, že McLaren doveze obě konfigurace svých vozů: jak s F-kanálem, tak i poprvé v letošní sezóně bez něj, a rozhodne se až na místě.
Renault - spíše neRobert Kubica po včerejších radovánkách na stupních vítězů ve Spa na adresu novinky, která na jejich voze od počátku fungovala výborně: "Monza je z hlediska přítlaku úplně jiným okruhem a s největší pravděpodobností tam F-kanál mít nebudeme."
Polák navíc prozradil, že jej nedovezou zřejmě ani do Singapuru, protože tamější městský okruh neobsahuje dlouhé rovinky: "Singapur by nám měl vyhovovat. Je to pro nás dobrá trať, ale s největší pravděpodobností F-kanál žel nebudeme mít ani tam."
Šéf Renaultu Eric Boullier k tomu včera dodal: "Nemám poslední informace od [technického ředitele] Jamese Allisona, takže si to ověřím až po návratu do továrny. Nejsem si však jistý tím, zda ho budeme mít v Monze.
Pro tento okruh je potřeba speciální aerodynamický balík. Je velmi složité zakomponovat do něj F-kanál tak, aby fungoval správně. Pokud se podíváte na poměr odporu k přítlaku, pak si nejsem jistý tím, že by měl představovat nějakou velkou výhodu."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.