Jak to bude u některých špičkových týmů Formule 1 se systémem pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle v nadcházejícím nejrychlejším závodě v Monze, kam s sebou týmy přivezou aerodynamické balíky generující nejnižší přítlaky a kde by se podle některých bez F-kanálu obešly?
Ferrari - spíše anoItalský tým překvapivě F-kanál dne dnešní zprávy Autosportu F-kanál na svých vozech použije, byť mnohé týmy včetně McLarenu zvažují jeho ponechání na monopostech. Jedinečná charakteristika okruhu v Monze totiž věstí pro jeho nasazení pouze malé výhody - ať už bychom zvažovali vyšší dosahovanou rychlost na rovinkách či vyšší přítlak v zatáčkách.
Ačkoli se finální rozhodnutí může ještě změnit, šéf Ferrari Stefano Domenicali dnes prohlásil: "Momentálně musím říct, že F-kanál si pro Monzu ponecháváme."
McLaren - neví Šéf britského týmu Martin Whitmarsh byl rozmrzelý z toho, že se k veřejnosti dostalo to, že F-kanál v Monze možná nepoužijí. Novináře na páteční tiskové konferenci s dotazy na to, zda ho dovezou odpalkovával a vytrvale je vybízel, ať si na odpověď ještě dva týdny počkají.
"Uvidíte, jestli ho použijeme, až tam budeme. Máme ho na autě. Jezdíme s ním. Slyšel jsem, co se říká o Monze, ale nevidím v tom osobně pro náš tým žádný přínos, když budeme oznamovat, co uděláme svým soupeřům před tím, než tam budeme," prohlásil Whitmarsh.
Zdá se tedy, že McLaren doveze obě konfigurace svých vozů: jak s F-kanálem, tak i poprvé v letošní sezóně bez něj, a rozhodne se až na místě.
Renault - spíše neRobert Kubica po včerejších radovánkách na stupních vítězů ve Spa na adresu novinky, která na jejich voze od počátku fungovala výborně: "Monza je z hlediska přítlaku úplně jiným okruhem a s největší pravděpodobností tam F-kanál mít nebudeme."
Polák navíc prozradil, že jej nedovezou zřejmě ani do Singapuru, protože tamější městský okruh neobsahuje dlouhé rovinky: "Singapur by nám měl vyhovovat. Je to pro nás dobrá trať, ale s největší pravděpodobností F-kanál žel nebudeme mít ani tam."
Šéf Renaultu Eric Boullier k tomu včera dodal: "Nemám poslední informace od [technického ředitele] Jamese Allisona, takže si to ověřím až po návratu do továrny. Nejsem si však jistý tím, zda ho budeme mít v Monze.
Pro tento okruh je potřeba speciální aerodynamický balík. Je velmi složité zakomponovat do něj F-kanál tak, aby fungoval správně. Pokud se podíváte na poměr odporu k přítlaku, pak si nejsem jistý tím, že by měl představovat nějakou velkou výhodu."
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.