Jak to bude u některých špičkových týmů Formule 1 se systémem pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle v nadcházejícím nejrychlejším závodě v Monze, kam s sebou týmy přivezou aerodynamické balíky generující nejnižší přítlaky a kde by se podle některých bez F-kanálu obešly?
Ferrari - spíše anoItalský tým překvapivě F-kanál dne dnešní zprávy Autosportu F-kanál na svých vozech použije, byť mnohé týmy včetně McLarenu zvažují jeho ponechání na monopostech. Jedinečná charakteristika okruhu v Monze totiž věstí pro jeho nasazení pouze malé výhody - ať už bychom zvažovali vyšší dosahovanou rychlost na rovinkách či vyšší přítlak v zatáčkách.
Ačkoli se finální rozhodnutí může ještě změnit, šéf Ferrari Stefano Domenicali dnes prohlásil: "Momentálně musím říct, že F-kanál si pro Monzu ponecháváme."
McLaren - neví Šéf britského týmu Martin Whitmarsh byl rozmrzelý z toho, že se k veřejnosti dostalo to, že F-kanál v Monze možná nepoužijí. Novináře na páteční tiskové konferenci s dotazy na to, zda ho dovezou odpalkovával a vytrvale je vybízel, ať si na odpověď ještě dva týdny počkají.
"Uvidíte, jestli ho použijeme, až tam budeme. Máme ho na autě. Jezdíme s ním. Slyšel jsem, co se říká o Monze, ale nevidím v tom osobně pro náš tým žádný přínos, když budeme oznamovat, co uděláme svým soupeřům před tím, než tam budeme," prohlásil Whitmarsh.
Zdá se tedy, že McLaren doveze obě konfigurace svých vozů: jak s F-kanálem, tak i poprvé v letošní sezóně bez něj, a rozhodne se až na místě.
Renault - spíše neRobert Kubica po včerejších radovánkách na stupních vítězů ve Spa na adresu novinky, která na jejich voze od počátku fungovala výborně: "Monza je z hlediska přítlaku úplně jiným okruhem a s největší pravděpodobností tam F-kanál mít nebudeme."
Polák navíc prozradil, že jej nedovezou zřejmě ani do Singapuru, protože tamější městský okruh neobsahuje dlouhé rovinky: "Singapur by nám měl vyhovovat. Je to pro nás dobrá trať, ale s největší pravděpodobností F-kanál žel nebudeme mít ani tam."
Šéf Renaultu Eric Boullier k tomu včera dodal: "Nemám poslední informace od [technického ředitele] Jamese Allisona, takže si to ověřím až po návratu do továrny. Nejsem si však jistý tím, zda ho budeme mít v Monze.
Pro tento okruh je potřeba speciální aerodynamický balík. Je velmi složité zakomponovat do něj F-kanál tak, aby fungoval správně. Pokud se podíváte na poměr odporu k přítlaku, pak si nejsem jistý tím, že by měl představovat nějakou velkou výhodu."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.