FIA dle Autosportu plánuje dále přitvrdit ve svých testech na nadměrnou flexibilitu předních přítlačných křídel, aby z ní některé týmy nemohly čerpat potenciální neférovou výhodu.
Vrcholný orgán motosportu již během Velké ceny Maďarska oznámil, že v Belgii zpřísní zátěžové testy. Red Bull, jehož přední křídla se prohýbají nejvíce, se však již tehdy usmíval, že tlakem 1000 N na obě strany předního křídla s přehledem projde a nic měnit nemusí. FIA proto v Itálii podnikne další kroky.
Rakouská stáj je v podezření, že flexibilita jejich křídel není dána ani tak správnou volbou uhlíkových kompozitů a práci s nimi, ale spíše chytrým návrhem a ohebností podlahy vozu. FIA proto hodlá zavést speciální testy ve spodní oblasti vozů.
V dokumentu, který týmům zaslala během letní přestávky prostřednictvím Charlieho Whitinga, stojí, že se zaměří zvláště na přední část podlahy. Týmům nesdělila přesně, jak budou testy vypadat, pouze to, že se uskuteční ve vzdálenosti 380 mm za osou předních kol po bocích 100 mm od středu vozu.
Upravena budou navíc pravidla týkající se dřevěné desky pod vozem, aby bylo zajištěno, že volnost v této oblasti nebude zneužívána pro nadměrnou flexibilitu.
Dřevěná deska (skid block) pod vozem, na kterou si FIA také zaměří
Tato deska nebrání proudění vzduchu pod vozem, jejím opotřebením se sleduje pouze to, aby vozy nebyly nastavovány na příliš nízkou světlou výšku. Její tloušťka (10 mm) se vždy zkoumá v parc fermé. Pokud je nižší než uvádějí pravidla (sjetá o více než 8 mm v určitých úhlech), je vůz diskvalifikován. Tato část se nebude smět skládat z více než dvou částí, přičemž každá z nich bude muset být alespoň 1 metr dlouhá.
Napevno uchyceny k vozu budou muset být také veškeré spoje a nosné čepy.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.