FIA dle Autosportu plánuje dále přitvrdit ve svých testech na nadměrnou flexibilitu předních přítlačných křídel, aby z ní některé týmy nemohly čerpat potenciální neférovou výhodu.
Vrcholný orgán motosportu již během Velké ceny Maďarska oznámil, že v Belgii zpřísní zátěžové testy. Red Bull, jehož přední křídla se prohýbají nejvíce, se však již tehdy usmíval, že tlakem 1000 N na obě strany předního křídla s přehledem projde a nic měnit nemusí. FIA proto v Itálii podnikne další kroky.
Rakouská stáj je v podezření, že flexibilita jejich křídel není dána ani tak správnou volbou uhlíkových kompozitů a práci s nimi, ale spíše chytrým návrhem a ohebností podlahy vozu. FIA proto hodlá zavést speciální testy ve spodní oblasti vozů.
V dokumentu, který týmům zaslala během letní přestávky prostřednictvím Charlieho Whitinga, stojí, že se zaměří zvláště na přední část podlahy. Týmům nesdělila přesně, jak budou testy vypadat, pouze to, že se uskuteční ve vzdálenosti 380 mm za osou předních kol po bocích 100 mm od středu vozu.
Upravena budou navíc pravidla týkající se dřevěné desky pod vozem, aby bylo zajištěno, že volnost v této oblasti nebude zneužívána pro nadměrnou flexibilitu.
Dřevěná deska (skid block) pod vozem, na kterou si FIA také zaměří
Tato deska nebrání proudění vzduchu pod vozem, jejím opotřebením se sleduje pouze to, aby vozy nebyly nastavovány na příliš nízkou světlou výšku. Její tloušťka (10 mm) se vždy zkoumá v parc fermé. Pokud je nižší než uvádějí pravidla (sjetá o více než 8 mm v určitých úhlech), je vůz diskvalifikován. Tato část se nebude smět skládat z více než dvou částí, přičemž každá z nich bude muset být alespoň 1 metr dlouhá.
Napevno uchyceny k vozu budou muset být také veškeré spoje a nosné čepy.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.