Podle bývalého závodního pilota Formule 1 Dereka Warwicka, jenž v Maďarsku asistoval komisařům FIA, měl Michael Schumacher štěstí, že se vyhnul diskvalifikaci za svůj manévr na Barrichella.
Warwick hrál rozhodující roli při udělení penalizace pilotovi Mercedesu poté, co jej přitlačil na boxovou zídku, když se jej snažil na hlavní rovince předjet. Odhalil, že kdyby k manévru došlo dříve než pár kol před koncem závodu, zřejmě by se Němec diskvalifikaci nevyhnul.
"Vyvěšení černé vlajky by bylo lepším příkladem pro naše mladé piloty. V době, kdy se k nám dostal důkaz v podobě videa, již bylo pozdě, a proto jsem museli vynést rozhodnutí zpětně," popisuje rozhodování komisařů Warwick.
"Pohovořili jsme s Rubensem a Michaelem a bylo docela zklamáním, jak se k tomu Michael stavěl. Neměli jsme jinou možnost než mu udělit trest v podobě odsunu o deset míst zpět na startovním roštu. Kdyby zbývalo více kol, mohli bychom ho vyloučit, museli jsme však počkat na průkazné video a ujistit se, že všichni čtyři komisaři s penalizací souhlasí," popisuje bývalý závodní pilot.
Derek Warwick, jenž se v Maďarsku podílel na rozhodování komisařů
Někteří kritici trest napadli s tím, že vzhledem k povaze incidentu není odpovídající. Dle Warwicka však Schumiho připravuje o naděje na dobrý výsledek v Belgii: "Musíte shlédnout důkazy, které máte k dispozici. Mohli byste jej vyloučit z příští či dvou následujících velkých cen. Cítili jsme však, že odsun o deset míst bude ve Spa velkým trestem. Částečně jej to vyřazuje z tamějšího závodu. Snad se z toho poučí a bude pamatovat na to, že noví komisaři takovou jízdu nebudou tolerovat."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.