Ferrari bude předvoláno k disciplinárnímu řízení před Světovou radu motosportu FIA čtyři dny před začátkem Velké ceny Itálie.
Tým byl poté, co Felipe Massa velmi nápadným způsobem přenechal své vedení Fernandovi Alonsovi, potrestán pokutou 100 tisíc dolarů - maximálním trestem, po kterém mohli komisaři na Hockenheimu sáhnout.
Týmová režie je totiž dle článku 39.1 sportovního řádu zakázána. Článek 151.c se dále zabývá podvody či jednáním, které poškozuje zájmy motosportu. Tímto prohřeškem Scuderie se bude FIA podrobněji zabývat zabývat 8. září 2010.
Stefano Domenicali však dal najevo, že jsou absolutně bez viny a je si jistý tím, "že Světová rada bude vědět, jak správně vyhodnotit veškerá fakta."
V roce 2002 během Velké ceny Rakouska dal příkaz k přepuštění svého týmového kolegy Michaela Schumachera Jean Todt Rubensovi Barrichellovi. Ten následně vypustil závěr a těsně před cílem pustil Schumiho před sebe.
Felipe Massa ve Velké ceně Německa, když před Fernandem Alonsem ještě vedl
Todt, jenž je nyní prezidentem Mezinárodní automobilové federaco, tomuto jednání však nebude předsedat. Toho by se měl ujmout jeho zástupce Nick Craw.
Nechci nyní spekulovat nad výsledky jednání - někteří by rádi viděli vyloučení Ferrari z několika závodů, jiní odebrání německých bodů z Poháru konstruktérů. Nejsem právník, ale přemýšlím, zda po pokutě, kterou Ferrari dostalo a přijalo, budou zástupci FIA vůbec ochotni přemýšlet o nějakém dodatečném trestu a porušení zásady "Non bis in idem."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.