FIA se možná přeci jen odhodlá učinit přítrž příliš ohebným předním křídlům - nebo alespoň lépe objasnit některé věci ohledně jejich využití - tím, že v Belgii představí přísnější zátěžové testy.
Včera znovu zkoumala křídla Red Bullu, Ferrari a McLarenu, přičemž všechna prohlásila za legální. Dnes týmům sdělila, že využije pravidla, které ji umožňuje během sezóny změnit zátěžové testy, bude-li to nutné. Ve stručnosti týmům řekla, jak budou testy před příštím závodem vypadat, aby se na to mohly připravit.
Bočnice předních křídel jsou v současné době při testech zatěžovány 50 kg, přičemž se nesmí prohnout o více než 1 cm. Plánuje však zátěž zdvojnásobit, přičemž bude tolerovat lineární průhyb do 2 cm. To má zamezit chytrému použití materiálů, u nichž při větší zátěži dochází k progresívnímu prohnutí. Zkoumat se bude rovněž přední část podlahy.
Může však FIA v průběhu sezóny změnit metodiku testů? Ano. Umožňuje ji to článek 3.17.8 Technických předpisů F1, kde se píše: "Aby se zajistilo, že je dodržován článek 3.15, FIA si vyhrazuje právo zavést další zátěžové testy a testy ohybem pro kteroukoliv část karosérie, která se jeví (či je podezřívaná) při jízdě jako pohyblivá." Článek 3.15 pak popisuje zákaz pohyblivých aerodynamických prvků.
Srovnání předních křídel Red Bullu a Mercedesu
Dle šéfa Mercedesu Rosse Brawna není v pořádku, že vozy Red Bullu a Ferrari prošly kontrolami: "Chápu, že v testech dojde k určitým změnám, ale vozy, o nichž hovoříme, posledními testy prošly. Argument zní: pokud prošly současnými testy, pak tyto testy nejsou v pořádku.
Na dráze je jasně vidět obrovský rozdíl mezi vozy - a o to jde. Myslím, že FIA si uvědomuje, že tyto rozdíly na trati neodpovídají tomu, že kvůli tomu existují určité testy, jež by měly zajistit podobnou pevnost a výkonnost."
Bude to dost na to, aby se ohebným předním křídlům (popř. částem podlahy) ve Spa konečně učinila přítrž? Na odpověď si budeme muset necelý měsíc počkat.
(Problematice flexibilních křídel jsme se věnovali zde)
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.