FIA včera zveřejnila další úpravy v pravidlech, které se týkají výjezdu safety-caru. Jedná se o reakci na události, k nimž došlo ve Velké ceně Evropy.
Během ní si piloti stěžovali na to, že neměli na konci kola šanci zareagovat na "delta" čas, který se jim zobrazil na volantu a kterému musí přizpůsobit svou rychlost.
Lewis Hamilton tam navíc proti pravidlům těsně za první safety-car čárou předjel zpomalovací vůz, který zrovna vyjížděl na dráhu. Byl za to sice potrestán, ale opožďené potrestání přispělo k tomu, že se to nijak neprojevilo na jeho pozici v závodě, což velmi nelibě nesl Fernando Alonso i celý tým Ferrari, kteří proto v návalu emocí označili Velkou cenu Evropy za záměrně zmanipulovanou.
Po Valencii sílil tlak na to, aby byla opět zavřená boxová ulička - protože během závodu se nesmí tankovat, nemohly by nastat problémy, které vedly k její otevření během safety-car fáze: nikdo by nezůstal na trati s prázdnou nádrží. K tomu nakonec nedojde.
FIA oznámila následující úpravy:1) Aby se zamezilo tomu, že by někdo získal předjetím safety-caru výhodu jako Hamilton ve Valencii, budou muset piloti jezdit ne pomaleji, než 120% běžného času na kolo (jako doposud), ale stejnou rychlostí jako safety-car - bez ohledu na to, kde se na dráze nacházejí. Jakmile se ustálí pozice jednotlivých vozů a vše se uklidní, budou se moci piloti seřadit za safety-carem k restartu závodu.
2) Za nedodržení této rychlosti nebudou trestány vozy, které se při výjezdu safety-caru nacházely maximálně 200 metrů od konce kola. Jedná se o opatření proti (oprávněným) stížnostem pilotů na to, že na konci kola již nebylo jejich silách dostatečně zpomalit.
3) Charlie Whiting slíbil, že penalizace jakou dostal Hamilton budou udělovány mnohem rychleji. Zdržení ve Valencii vysvětlil tím, že komisaři nedostali podnět k vyšetřování od ředitele závodu, jak to obvykle bývá. Ten se zabýval Webberovou nehodou, komisaři navíc řešili spoustu dalších sporných momentů v boxech.
4) Kamery budou neustále monitorovat obě safety-car čáry. Hledání důkazů o Hamiltonově vině totiž rovněž přispělo k opožděné penalizaci Hamiltona. Podél trati budou rovněž značky, jež budou označovat pozici těchto čas, aby si piloti nemohli stěžovat, že je z kokpitu přehlédli.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.