Piloti přenastavitelná zadní křídla, jež se objeví v příští sezóně, nevítají s přílišným nadšením. Jejich používání má být hlídano elektronickou řídící jednotkou (SECU) a omezeno pouze na útočícího pilota, který navíc na vůz před sebou neztrácí více než jednu vteřinu.
Mark Webber, Red BullJe to dobré pro PlayStation, ale nevím, jak to bude fungovat v F1. Musíme to dobře prozkoumat, pochopit a ujistit se, že to bude užitečné pro všechny: piloty, show, diváky a bezpečnost, která je velmi důležitá.
Předjíždění by podle mě mělo být o vytvoření tlaku, umění a taktice. Ano, chceme vidět více předjížděcích manévrů, samozřejmě, jenže během toho musíme také zachovat jistý dovednostní prvek - a ne jen zmáčknout tlačítko pro KERS či nastavitelné zadní křídlo.
Musí to být vyvážené, aby závodění bylo i o umění pilotů a ne jako IRL [IndyCar], kde se navzájem předjedou i čtyřikrát za kolo, až je z toho každý znuděný.
Robert Kubica, RenaultPokud se budou křídla hýbat hodně, pak uvidíme předjíždění na rovinkách, v čemž já moc vzrušení nevidím. Bude to stejné pro všechny, uvidíme, jak to bude fungovat. Kvůli předjíždění bylo zavedeno nastavitelné přední křídlo a vidíme, že to nepomáhá.
Jarno Trulli, LotusO nových pravidlech jsem jenom četl a to, co se mi v nich nelíbí, je pohyblivé zadní křídlo - jen kvůli bezpečnosti. Možná to je hloupá obava. Moc hluboce jsem to nezkoumal, s inženýry se o tom ještě pobavíme, musíme však zajistit, aby provozování takového systému bylo bezpečné.
Já jsem o své zadní křídlo již několikrát přišel: je to ta nejnebezpečnější věc, která se vám může přihodit, protože při tom ztrácíte kontrolu nad vozem. Přicházíte o něj při vysoké rychlosti a končíte nárazem do zdi. Nechci jezdit s obavami o to, že mi může upadnou zadní křídlo. Přední křídlo je odlišné, i když to je také problém - zadní je však horší.
Určitě chceme zlepšit podívanou a zvýšit počet předjížděcích manévrů, to je jasné, a pokud to pomůže, pak je to vítané. Vypadá to ale až moc komplikovaně za těch stanovených podmínek, kdy jej můžete použít.
Já mám akorát obavy o to zadní křídlo. FIA bych doporučil, aby navrhla a dala všem stejná zadní křídla. Pokud totiž budou nebude existovat standardizovaná verze, může docházet k jejich selhání, a to nechceme.
Adrian Sutil, Force IndiaPro show to je velmi dobré. Z pohledu jezdce to už tak dobré podle mě není: když se máte bránit, tak na tom moc nezáleží. Pokud je vůz za vámi, stejně se dostane do aerodynamického stínu, pak přepne křídlo a získá dalších 10 km/hod. Nevím. Těch věcí je teď opravdu příliš.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.