Světová rada motorismu Mezinárodní automobilové federace (FIA) ve středu na svém zasedání v Ženevě rozhodla o znovuzavedení pravidla "107 procent", které vylučuje, aby se do závodu dostaly příliš pomalé vozy. Prohlášení uvedla FIA na svých webových stránkách.
"Od roku 2011 žádný jezdec, jehož nejlepší čas na jedno kolo v kvalifikaci překročí 107 procent nejrychlejšího času z první části kvalifikace, nebude vpuštěn na start závodu," uvedla FIA. "Za výjimečných okolností, například pokud jezdec dosáhl požadovaného času v tréninku, mohou komisaři start povolit. Pokud by tímto způsovem byl povolen start víc než jednomu jezdci, o pořadí na startu rozhodnou komisaři."
Pravidlo bylo poprvé zavedeno v roce 1996 a mělo zaručit, aby se do závodu nedostaly příliš pomalé vozy. Po sezoně 2002 bylo zrušeno. Nyní však jsou na startu tři nové týmy a v příští sezoně pravděpodobně přibude další, proto se FIA rozhodla reagovat.
Světová rada motorismu schválila také další změny. Jezdci nadále nebudou smět zastavit po kvalifikaci na trati, aby ušetřili palivo, jak to udělal Lewis Hamilton v Kanadě. S okamžitou platností platí pravidlo, že pokud zaváděcí vůz opouští trať v posledním kole, jezdci dokončí závod bez předjíždění. Tím FIA reaguje na kontroverzní předjížděcí manévr Michaela Schumachera na Fernanda Alonsa v závěru Velké ceny Monaka. Minimální hmotnost vozů se zvýší z 620 kg na 640 kg.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.