Pro příští sezónu se chystají další zajímavé novinky. V Kanadě se týmy dohodly na zrušení svého závazku nepoužívat KERS - v příštím roce nám tudíž opět zpestří závody. K předjíždění také pomohou nová přenastavitelná zadní křídla.
Letos mají týmy možnost měnit úhel pouze předních křídel - v příštím roce se tato možnost přesune prozměnu pouze na zadní křídla. Během jízdy by mohl měnit jeho úhel (až o 5 cm) mohl pouze pro útočícího jezdec, nikoliv ten, kdo se brání. Pokud k tomu přidáme KERS a sečteme výhody obou novinek, mělo by být předjíždění snazší než letos.
"Výhody obou se mohou sčítat. Pokud použijete křídlo a KERSu, pak využijete výhodu obou. Neexistuje důvod, proč by výhoda zavedení křídla měla být smazána povolením KERSu - protože jej nepoužijete pouze pro zvýšení maximální rychlosti jako KERS, ale můžete jej využít i k vylepšení přítlaku," vysvětluje Ross Brawn.
Zavedení KERSu týmům značně usnadní zvýšení minimální hmotností monopostů o 20 kg na 640 kg. Ferrari a Renault se snažili na zasedání FOTA prosadit silnější verzi o výkonu 800 kJ. Mercedes byl ale proti - jejich technologie jim by jim neumožnila zdvojnásobit do příštího roku sílu KERSu a do vývoje nové nehodlají investovat peníze. Příští rok se tak představí stejně výkonné systémy, s jakými jsme se setkávali loni (400 kJ).
Renault je z toho zklamán: "Všechny to bude stát peníze. Musíme však rozvíjet KERS z roku 2009. To je hloupé, protože utratíme více peněz za to, abychom něco vylepšili, místo toho, abychom změnili pravidla a usnadnili si to," uvedl šéf Renault Eric Boullier.
S KERS ve svých monopostech v sezóně 2011 určitě nastoupí Ferrari, Renault a Williams. Další týmy jeho nasazení zatím nepotvrdily.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.