FIA objasnila, jaké následky postihnou ty, kteří nevyhoví jejímu doporučení, jež od pilotů vyžaduje, aby se po dokončení svého posledního kvalifikačního kola vrátili do boxů v určitém stanoveném limitu.
Rozruch kolem doporučení, které FIA zaslala týmům, nastal v sobotu v Montrealu poté, co Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci nejrychlejší kolo, do boxů však nedojel. Kvůli nedostatku paliva mu inženýr přikázal vypnout motor, aby jim zbyla trocha benzínu pro povinný vzorek pro FIA. Pilot McLarenu pak vyskočil z monopostu a snažil se jej dotlačit k mechanikům, než jej vyzvedl vůz zdravotníků (více info + video zde) - za což mu bylo uděleno napomenutí a pokuta ve výši 10 000 USD (v přepočtu Kč 210 000,-).
FIA v onom doporučení vyzývala týmy, aby se jejich piloti po kvalifikaci přespříliš neloudali do boxů, na což by mohli doplácet ti, kteří by dojížděli svá měřená kola. Jednalo se však pouze o doporučení, proto Hamilton za jeho porušení o vítězství v kvalifikaci nepřišel.
Ross Brawn po incidentu prohlásil, že by byl velmi nerad, kdyby takové jednání začali praktikovat všichni: "Neznám všechny detaily, takže to můžu těžko komentovat. Nesmí ale nastávat situace, kdy by vozům v posledním kole docházelo palivo jenom proto, aby jezdili s co nejlehčími monoposty."
Zástupci FIA po diskusi s ředitelem závodu Charlie Whitingem týmům vysvětlila, že pokud by se příště našel někdo, kdo by udělal totéž co pilot McLarenu, bude muset své počínání vysvětlit komisařům. Ti, shledají-li ho nedostatečným, pak budou moci viníka potrestat.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.