FIA objasnila, jaké následky postihnou ty, kteří nevyhoví jejímu doporučení, jež od pilotů vyžaduje, aby se po dokončení svého posledního kvalifikačního kola vrátili do boxů v určitém stanoveném limitu.
Rozruch kolem doporučení, které FIA zaslala týmům, nastal v sobotu v Montrealu poté, co Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci nejrychlejší kolo, do boxů však nedojel. Kvůli nedostatku paliva mu inženýr přikázal vypnout motor, aby jim zbyla trocha benzínu pro povinný vzorek pro FIA. Pilot McLarenu pak vyskočil z monopostu a snažil se jej dotlačit k mechanikům, než jej vyzvedl vůz zdravotníků (více info + video zde) - za což mu bylo uděleno napomenutí a pokuta ve výši 10 000 USD (v přepočtu Kč 210 000,-).
FIA v onom doporučení vyzývala týmy, aby se jejich piloti po kvalifikaci přespříliš neloudali do boxů, na což by mohli doplácet ti, kteří by dojížděli svá měřená kola. Jednalo se však pouze o doporučení, proto Hamilton za jeho porušení o vítězství v kvalifikaci nepřišel.
Ross Brawn po incidentu prohlásil, že by byl velmi nerad, kdyby takové jednání začali praktikovat všichni: "Neznám všechny detaily, takže to můžu těžko komentovat. Nesmí ale nastávat situace, kdy by vozům v posledním kole docházelo palivo jenom proto, aby jezdili s co nejlehčími monoposty."
Zástupci FIA po diskusi s ředitelem závodu Charlie Whitingem týmům vysvětlila, že pokud by se příště našel někdo, kdo by udělal totéž co pilot McLarenu, bude muset své počínání vysvětlit komisařům. Ti, shledají-li ho nedostatečným, pak budou moci viníka potrestat.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.