FIA se nakonec rozhodla, že Lewisi Hamiltonovi kvalifikační vítězství nevezme - udělila mu však napomenutí a pokutu ve výši 10 000 dolarů.
Pilot McLarenu v dnešní napínavé kvalifikaci porazil Red Bully, v posledním kole, kdy zajížděl do boxů, mu ovšem tým přikázal vypnout motor, protože by mu nezbylo palivo pro povinný vzorek pro FIA.
Dle dohody musí piloti zajet do boxů ve stanoveném limitu (nejrychlejší čas + 30%), což Hamilton nesplnil. Jeho kvalifikační vítězství bylo ohroženo (psali jsme zde), FIA se však nakonec rozhodla udělit Britovi pouze napomenutí a pokutu.
Palivo, které by musel vézt navíc, by ho o vítězství stejně nepřipravilo. Hmotnostní nevýhoda by se ve výsledném čase odrazila ve výši 0,08 sec - druhý Webber na jezdce McLarenu přito ztratil 0,268 vteřiny.
Názor McLarenu
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh na dotaz, zda je rozhodnutí FIA a pokuta zklamali, odpověděl: "Máme doporučení, aby se vozy vrátily do určitého času. Není to předpis. Myslím ale, že to přijmeme, zaplatíme a půjdeme dál. S výsledkem jsme spokojeni."
A jak viděl dnešní kauzu? "Pravidla jsme neporušili. S tímto jsme do kvalifikace nevyjeli. Nebyla to Lewisova vina, udělali jsme chybu. Měli jsme na výběr: mohli jsme dojet do boxů, ale neměli bychom dost paliva na vzorek. Pravidla jej vyžadují - cítili jsme, že to je důležitější než doporučení FIA, které hovoří o potřebném čase na kolo a které není v pravidlech.
Není tam nic takového, že po kvalifikaci musíte dojet do garáže. Může se vám něco pokazit či upadnout kolo nebo něco takového, tyto věci se stávají. Do auta jsme nedali dost paliva, bylo to chyba v komunikaci."
Nebudou toho týmy nyní zneužívat? Neuvidíme v příštím závodě hromadu monopostů odstavených hned v první zatáčce? "Myslím, že by riskovali, že by komisaři takové jednání mohli shledat systematickým. Takže si myslím, že k tomu nebude docházet," reaguje na námitku Whitmarsh.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.