FIA se nakonec rozhodla, že Lewisi Hamiltonovi kvalifikační vítězství nevezme - udělila mu však napomenutí a pokutu ve výši 10 000 dolarů.
Pilot McLarenu v dnešní napínavé kvalifikaci porazil Red Bully, v posledním kole, kdy zajížděl do boxů, mu ovšem tým přikázal vypnout motor, protože by mu nezbylo palivo pro povinný vzorek pro FIA.
Dle dohody musí piloti zajet do boxů ve stanoveném limitu (nejrychlejší čas + 30%), což Hamilton nesplnil. Jeho kvalifikační vítězství bylo ohroženo (psali jsme zde), FIA se však nakonec rozhodla udělit Britovi pouze napomenutí a pokutu.
Palivo, které by musel vézt navíc, by ho o vítězství stejně nepřipravilo. Hmotnostní nevýhoda by se ve výsledném čase odrazila ve výši 0,08 sec - druhý Webber na jezdce McLarenu přito ztratil 0,268 vteřiny.
Názor McLarenu
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh na dotaz, zda je rozhodnutí FIA a pokuta zklamali, odpověděl: "Máme doporučení, aby se vozy vrátily do určitého času. Není to předpis. Myslím ale, že to přijmeme, zaplatíme a půjdeme dál. S výsledkem jsme spokojeni."
A jak viděl dnešní kauzu? "Pravidla jsme neporušili. S tímto jsme do kvalifikace nevyjeli. Nebyla to Lewisova vina, udělali jsme chybu. Měli jsme na výběr: mohli jsme dojet do boxů, ale neměli bychom dost paliva na vzorek. Pravidla jej vyžadují - cítili jsme, že to je důležitější než doporučení FIA, které hovoří o potřebném čase na kolo a které není v pravidlech.
Není tam nic takového, že po kvalifikaci musíte dojet do garáže. Může se vám něco pokazit či upadnout kolo nebo něco takového, tyto věci se stávají. Do auta jsme nedali dost paliva, bylo to chyba v komunikaci."
Nebudou toho týmy nyní zneužívat? Neuvidíme v příštím závodě hromadu monopostů odstavených hned v první zatáčce? "Myslím, že by riskovali, že by komisaři takové jednání mohli shledat systematickým. Takže si myslím, že k tomu nebude docházet," reaguje na námitku Whitmarsh.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.