První místo na startovním roštu pro zítřejší závod opanoval výborným výkonem opět australan Mark Webber před druhým Hamiltonem a třetím týmovým kolegou Vettelem. Fernando Alonso nepostoupil do poslední části kvalifikace a zítra odstartuje jako dvanáctý.
GP Turecka patří k těm závodům v kalendáři velkých cen, které zrovna nehýří plnými tribunami a zástupy fanoušků. Proto se mi líbila poznámka jednoho redaktora, který si všiml, že kamery jsou tak šikovně umístěny, aby prázdné tribuny a skutečnost malé návštěvnosti kulantně skryly. Nicméně dopolední trénink patřil k těm zajímavějším, a to hlavně díky zatáčce č.8 (na třikrát lomená zatáčka), kde většina pilotů měla problémy. Je možné, že tato trojzatáčka do značné míry ovlivní i výsledek samotné kvalifikace.První část kvalifikace: Připomenu, že první část trvá dvacet minut a povětšinou již předem víme, pokud se nestane něco nečekaného, že do druhé části nepostoupí tři nové týmy s jedním jezdcem ze zbytku pole. Tudíž bych referoval hlavně o tom pilotu, který se bude pohybovat na hranici sestupu, či postupu do druhé části kvalifikace. V polovině první části je na této pozici Liuzzi v monopostu Force India. Na prvních místech není nic překvapivého, jelikož vede Vettel před svým týmovým kolegou Webberem na Red Bullu. Dobře jedoucí Nico Rosberg opět předčí svého slavného týmového kolegu Schumachera a drží se na výborné čtvrté pozici. Liuzzi už se nedokázal ze sedmnáctého místa dostat výše, a tak on dostal toho pověstného černého Petra a do druhé části nepostupuje. Je to až s podivením, jelikož jeho týmový kolega jedoucí se stejnou technikou dokončil na místě desátém.Nepostupující: 24. K. Chandok, 23. L. Di Grassi, 22. B. Senna, 21. T. Glock, 20. H. Kovalainen, 19. J. Trulli, 18. V. LiuzziDruhou část kvalifikace: V první části překvapil výborným časem Rus Petrov v Renaultu a poprvé porazil svého zkušeného týmového kolegu Kubicu. Jestli se mu to povede ještě jednou, uvidíme za chvíli. Po prvních pokusech na první pozici Hamilton, ale hned za ním s odstupem necelé jedné desetiny Vettel s Webberem. Na místech s číselným pořadím 11. až 17. znamenajících nepostup, jsou oba piloti týmů Williams, Sauber a Toro Rosso společně s Alonsem, což ale doufejme pro Ferrari není konečný výsledek. Před Petrovem klobouk dolů, jelikož v pořadí opět figuruje před Kubicou. Po víkendu v Monaku, kdy Alonso ani do kvalifikace nevyjel, dnes končí na místě dvanáctém a pro zítřejší závod nemá zrovna pozitivní vyhlídky. Překvapením je určitě krásné deváté místo pro Kobajašiho ve voze Sauber.Nepostupující: 17. N. Hulkenberg, 16. J. Alguersuari, 15. R. Barrichello, 14. S. Buemi, 13. P. De La Rosa, 12. F. Alonso, 11. A. Sutil Třetí část kvalifikace: Desetiminutová rozhodující část právě začala a většina pilotů zamířila ihned z boxů na trať. V poslední části kvalifikace mají povětšinou piloti dva pokusy na zajetí onoho kvalifikačního kola. První měřený čas zajel Hamilton a ihned měl hodnotu nejrychlejšího času víkendu. Red Bull se ale nenechal dlouho zahanbit a Webber na prozatímním pole position. Vettel měl rozjetý výborný čas, ale udělal chybku v posledním sektoru a zařadil se na třetí místo. Na řadu přichází druhé pokusy. Webber jako první dojel do cíle a vylepšil si svůj čas na prvním místě. Hamilton se řadí za Australana a Vettel překvapivě ani k poslednímu pokusu na trať nevyjel, ale i tak si udržel třetí pozici. Ukázkové hodiny nám předvedl Schummacher, ale páté místo na roštu pro zítřejší závod pro něj určitě nebude zklamáním.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.