První místo na startovním roštu pro zítřejší závod opanoval výborným výkonem opět australan Mark Webber před druhým Hamiltonem a třetím týmovým kolegou Vettelem. Fernando Alonso nepostoupil do poslední části kvalifikace a zítra odstartuje jako dvanáctý.
GP Turecka patří k těm závodům v kalendáři velkých cen, které zrovna nehýří plnými tribunami a zástupy fanoušků. Proto se mi líbila poznámka jednoho redaktora, který si všiml, že kamery jsou tak šikovně umístěny, aby prázdné tribuny a skutečnost malé návštěvnosti kulantně skryly. Nicméně dopolední trénink patřil k těm zajímavějším, a to hlavně díky zatáčce č.8 (na třikrát lomená zatáčka), kde většina pilotů měla problémy. Je možné, že tato trojzatáčka do značné míry ovlivní i výsledek samotné kvalifikace.První část kvalifikace: Připomenu, že první část trvá dvacet minut a povětšinou již předem víme, pokud se nestane něco nečekaného, že do druhé části nepostoupí tři nové týmy s jedním jezdcem ze zbytku pole. Tudíž bych referoval hlavně o tom pilotu, který se bude pohybovat na hranici sestupu, či postupu do druhé části kvalifikace. V polovině první části je na této pozici Liuzzi v monopostu Force India. Na prvních místech není nic překvapivého, jelikož vede Vettel před svým týmovým kolegou Webberem na Red Bullu. Dobře jedoucí Nico Rosberg opět předčí svého slavného týmového kolegu Schumachera a drží se na výborné čtvrté pozici. Liuzzi už se nedokázal ze sedmnáctého místa dostat výše, a tak on dostal toho pověstného černého Petra a do druhé části nepostupuje. Je to až s podivením, jelikož jeho týmový kolega jedoucí se stejnou technikou dokončil na místě desátém.Nepostupující: 24. K. Chandok, 23. L. Di Grassi, 22. B. Senna, 21. T. Glock, 20. H. Kovalainen, 19. J. Trulli, 18. V. LiuzziDruhou část kvalifikace: V první části překvapil výborným časem Rus Petrov v Renaultu a poprvé porazil svého zkušeného týmového kolegu Kubicu. Jestli se mu to povede ještě jednou, uvidíme za chvíli. Po prvních pokusech na první pozici Hamilton, ale hned za ním s odstupem necelé jedné desetiny Vettel s Webberem. Na místech s číselným pořadím 11. až 17. znamenajících nepostup, jsou oba piloti týmů Williams, Sauber a Toro Rosso společně s Alonsem, což ale doufejme pro Ferrari není konečný výsledek. Před Petrovem klobouk dolů, jelikož v pořadí opět figuruje před Kubicou. Po víkendu v Monaku, kdy Alonso ani do kvalifikace nevyjel, dnes končí na místě dvanáctém a pro zítřejší závod nemá zrovna pozitivní vyhlídky. Překvapením je určitě krásné deváté místo pro Kobajašiho ve voze Sauber.Nepostupující: 17. N. Hulkenberg, 16. J. Alguersuari, 15. R. Barrichello, 14. S. Buemi, 13. P. De La Rosa, 12. F. Alonso, 11. A. Sutil Třetí část kvalifikace: Desetiminutová rozhodující část právě začala a většina pilotů zamířila ihned z boxů na trať. V poslední části kvalifikace mají povětšinou piloti dva pokusy na zajetí onoho kvalifikačního kola. První měřený čas zajel Hamilton a ihned měl hodnotu nejrychlejšího času víkendu. Red Bull se ale nenechal dlouho zahanbit a Webber na prozatímním pole position. Vettel měl rozjetý výborný čas, ale udělal chybku v posledním sektoru a zařadil se na třetí místo. Na řadu přichází druhé pokusy. Webber jako první dojel do cíle a vylepšil si svůj čas na prvním místě. Hamilton se řadí za Australana a Vettel překvapivě ani k poslednímu pokusu na trať nevyjel, ale i tak si udržel třetí pozici. Ukázkové hodiny nám předvedl Schummacher, ale páté místo na roštu pro zítřejší závod pro něj určitě nebude zklamáním.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.