Kámen uvízlý mezi ráfkem kola a pneumatikou zřejmě zapříčinil nehodu Lewise Hamiltona v předposledním kole Velké ceny Španělska F1, po níž musel britský pilot stáje McLaren odstoupit z druhého místa.
Poničený přední levý roh Hamiltonova vozu nyní putuje do továrny v britském Wokingu k analýze. Náhlý defekt pneumatiky, po němž mistr světa z roku 2008 vylétl ze zatáčky tři a narazil do bariéry, ho stál druhé místo v závodě i v průběžném pořadí mistrovství světa. Šéf týmu Martin Whitmarsh naznačil, že problém zřejmě způsobily "nečistoty" na trati. Dodavatel pneumatik, společnost Bridgestone, usoudil, že "problém nepochází od pneumatiky".
"Úzce s McLarenem spolupracujeme na tom, abychom zjistili, co se vlastně stalo," řekl zástupce japonské společnosti Hirohide Hamašina.
Na létající kameny si po kvalifikaci stěžoval i Rubens Barrichello, který dokonce mobilem vyfotil, jaké stopy zanechaly na jeho voze Williams i na helmě. Barrichello má podezření, že mu do ráfku kola narazil kámen. Není vyloučeno, že podobně lze vysvětlit i problémy Sebastiana Vettela, které měl v závěru Velké ceny Španělska s brzdami.
Závod vyhrál Australan Mark Webber z týmu Red Bull, na druhé místo se po Hamiltonově odstoupení posunul domácí pilot Ferrari Fernando Alonso, třetí skončil Webberův stájový kolega Vettel. V průběžném pořadí šampionátu si vedení udržel druhý pilot McLarenu, úřadující mistr světa Jenson Button. Hamilton klesl na sedmé místo.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.