Kámen uvízlý mezi ráfkem kola a pneumatikou zřejmě zapříčinil nehodu Lewise Hamiltona v předposledním kole Velké ceny Španělska F1, po níž musel britský pilot stáje McLaren odstoupit z druhého místa.
Poničený přední levý roh Hamiltonova vozu nyní putuje do továrny v britském Wokingu k analýze. Náhlý defekt pneumatiky, po němž mistr světa z roku 2008 vylétl ze zatáčky tři a narazil do bariéry, ho stál druhé místo v závodě i v průběžném pořadí mistrovství světa. Šéf týmu Martin Whitmarsh naznačil, že problém zřejmě způsobily "nečistoty" na trati. Dodavatel pneumatik, společnost Bridgestone, usoudil, že "problém nepochází od pneumatiky".
"Úzce s McLarenem spolupracujeme na tom, abychom zjistili, co se vlastně stalo," řekl zástupce japonské společnosti Hirohide Hamašina.
Na létající kameny si po kvalifikaci stěžoval i Rubens Barrichello, který dokonce mobilem vyfotil, jaké stopy zanechaly na jeho voze Williams i na helmě. Barrichello má podezření, že mu do ráfku kola narazil kámen. Není vyloučeno, že podobně lze vysvětlit i problémy Sebastiana Vettela, které měl v závěru Velké ceny Španělska s brzdami.
Závod vyhrál Australan Mark Webber z týmu Red Bull, na druhé místo se po Hamiltonově odstoupení posunul domácí pilot Ferrari Fernando Alonso, třetí skončil Webberův stájový kolega Vettel. V průběžném pořadí šampionátu si vedení udržel druhý pilot McLarenu, úřadující mistr světa Jenson Button. Hamilton klesl na sedmé místo.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.