Kámen uvízlý mezi ráfkem kola a pneumatikou zřejmě zapříčinil nehodu Lewise Hamiltona v předposledním kole Velké ceny Španělska F1, po níž musel britský pilot stáje McLaren odstoupit z druhého místa.
Poničený přední levý roh Hamiltonova vozu nyní putuje do továrny v britském Wokingu k analýze. Náhlý defekt pneumatiky, po němž mistr světa z roku 2008 vylétl ze zatáčky tři a narazil do bariéry, ho stál druhé místo v závodě i v průběžném pořadí mistrovství světa. Šéf týmu Martin Whitmarsh naznačil, že problém zřejmě způsobily "nečistoty" na trati. Dodavatel pneumatik, společnost Bridgestone, usoudil, že "problém nepochází od pneumatiky".
"Úzce s McLarenem spolupracujeme na tom, abychom zjistili, co se vlastně stalo," řekl zástupce japonské společnosti Hirohide Hamašina.
Na létající kameny si po kvalifikaci stěžoval i Rubens Barrichello, který dokonce mobilem vyfotil, jaké stopy zanechaly na jeho voze Williams i na helmě. Barrichello má podezření, že mu do ráfku kola narazil kámen. Není vyloučeno, že podobně lze vysvětlit i problémy Sebastiana Vettela, které měl v závěru Velké ceny Španělska s brzdami.
Závod vyhrál Australan Mark Webber z týmu Red Bull, na druhé místo se po Hamiltonově odstoupení posunul domácí pilot Ferrari Fernando Alonso, třetí skončil Webberův stájový kolega Vettel. V průběžném pořadí šampionátu si vedení udržel druhý pilot McLarenu, úřadující mistr světa Jenson Button. Hamilton klesl na sedmé místo.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.