Red Bull i v Barceloně pokračuje v nastoleném trendu výborných výsledků v kvalifikaci a již po páte v řadě ji vyhrál. Oba jeho piloti bojovali o pole position mezi sebou už od začátku dnešní kvalifikace. Z tohoto souboje vyšel podruhé v této sezoně jako vítěž australan Mark Webber!!!
První zastávka na evropském kontinentu je tu a kvalifikace na VC Španělska může začít. Jen zrekapituluji, že se v trénincích nejlépe dařilo Red Bullu a McLarenu, přičemž rakouská stáj se v Barceloně zdá být nedostižná.
První část kvalifikace, trvající dvacet minut právě začala a jako první na trati oba piloti Lotusu následováni domácím miláčkem španělského publika Fernandem Alonsem, který zajíždí prozatímní nejlepší kvalifikační čas a ujímá se vedení. Na trati už jsou všichni favoriti, a tak můžeme čekat velké změny v pořadí. Podle očekávání na prvních pozicích piloti Red Bullu následováni piloty McLarenu. Zatím kvalifikace probíhá bez kolizí, či výjezdu mimo trať, a tak můžeme pět minut před koncem první části zrekapitulovat ty piloty, kteří opanují sedm nepostupových pozic. Jsou to piloti stájí HRT, Virginu, Lotusu a Renault ruského závodníka Vitalije Petrova, který musel měnit převodovku před kvalifikací a tím automaticky dostává penalizaci posunu o pět míst zpět na startovním roštu. Petrov ale zvládl svůj pokus a dostal se ze sestupových vod. Blíží se nám poslední pokusy a o první nepostupovou pozici se svede ještě těsný souboj, který nakonec prohrává Barrichello v monopostu stáje Williams.Nepostupující: 24. B. Senna, 23. K. Chandok, 22. L. Di Grassi, 21. T. Glock, 20. H. Kovalainen, 19. J. Trulli, 18. R. BarrichelloDruhou část kvalifikace započal prvním měřeným kolem Liuzzi na Force India, kterého ale dravě překonává Mark Webber, který si svým pokusem polepšil o tři desetiny sekundy vůči první části kvalifikace. Zdá se, že Red Bully stále nejedou na plný plyn. Vettel zajel o devět tisícin lepší čas než jeho týmový kolega, leč jako na houpačce jej hned v zápětí opět překonává Webber. Hamilton a Button za oběma Red Bully. Ze zbytku světa se dokáže držet této čtveřice pouze Alonso na Ferrari a také překvapivě sedminásobný šampion Michael Schumacher, který se v minulých závodech spíše trápil. Vypadá to, že Mercedes do Barcelony přivezl vůz, který Schumacherovi opravdu sedl. Nicméně i druhá část kvalifikace je o jezdcích, kteří do finální části nepostoupí. Máme tu poslední pokusy a na pozicích znamenajících konec jsou oba piloti Toro Rosso, Force India, dále Hulkenberg na Williamsu, Petrov na Renaultu a Kobajaši v monopostu Sauberu. Ten se ale na poslední chvíli posunul na vynikající osmé místo. Co ho ale těšit nemusí je fakt, že tím posunul na nepostupovou pozici svého týmového kolegu Pedro De La Rosu.Nepostupující: 17. V. Liuzzi, 16. J. Algersuari, 15. S. Buemi, 14. V. Petrov, 13. N. Hulkenberg, 12. P. De La Rosa, 11. A. Sutil
Třetí část kvalifikace, která trvá deset minut nám přinese boje o příčky nejvyšší. Hned na počátku přichází chyba ze strany Ferrari, které vypustilo z boxu Fernanda Alonsa přímo do cesty Rosbergovi, který se jen tak tak dokázal španělovi vyhnout. Je dost pravděpodobné, že tato situace bude mít dohru u komisařů FIA. Po prvních pokusech máme pořadí následující: 1. Webber, 2. Vettel, 3. Hamilton. Čtyři minuty před koncem všichni v boxech pro novou sadu pneumatik se zeleným pruhem, což značí měkčí a tudíž ve většině případů i rychlejší variantu. Red Bully i po posledních pokusech okupují první řadu v pořadí Webber a Vettel. Druhou řadu si zajistili Hamilton a Alonso. Další pořadí v následující grafické podobě.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.