Red Bull i v Barceloně pokračuje v nastoleném trendu výborných výsledků v kvalifikaci a již po páte v řadě ji vyhrál. Oba jeho piloti bojovali o pole position mezi sebou už od začátku dnešní kvalifikace. Z tohoto souboje vyšel podruhé v této sezoně jako vítěž australan Mark Webber!!!
První zastávka na evropském kontinentu je tu a kvalifikace na VC Španělska může začít. Jen zrekapituluji, že se v trénincích nejlépe dařilo Red Bullu a McLarenu, přičemž rakouská stáj se v Barceloně zdá být nedostižná.
První část kvalifikace, trvající dvacet minut právě začala a jako první na trati oba piloti Lotusu následováni domácím miláčkem španělského publika Fernandem Alonsem, který zajíždí prozatímní nejlepší kvalifikační čas a ujímá se vedení. Na trati už jsou všichni favoriti, a tak můžeme čekat velké změny v pořadí. Podle očekávání na prvních pozicích piloti Red Bullu následováni piloty McLarenu. Zatím kvalifikace probíhá bez kolizí, či výjezdu mimo trať, a tak můžeme pět minut před koncem první části zrekapitulovat ty piloty, kteří opanují sedm nepostupových pozic. Jsou to piloti stájí HRT, Virginu, Lotusu a Renault ruského závodníka Vitalije Petrova, který musel měnit převodovku před kvalifikací a tím automaticky dostává penalizaci posunu o pět míst zpět na startovním roštu. Petrov ale zvládl svůj pokus a dostal se ze sestupových vod. Blíží se nám poslední pokusy a o první nepostupovou pozici se svede ještě těsný souboj, který nakonec prohrává Barrichello v monopostu stáje Williams.Nepostupující: 24. B. Senna, 23. K. Chandok, 22. L. Di Grassi, 21. T. Glock, 20. H. Kovalainen, 19. J. Trulli, 18. R. BarrichelloDruhou část kvalifikace započal prvním měřeným kolem Liuzzi na Force India, kterého ale dravě překonává Mark Webber, který si svým pokusem polepšil o tři desetiny sekundy vůči první části kvalifikace. Zdá se, že Red Bully stále nejedou na plný plyn. Vettel zajel o devět tisícin lepší čas než jeho týmový kolega, leč jako na houpačce jej hned v zápětí opět překonává Webber. Hamilton a Button za oběma Red Bully. Ze zbytku světa se dokáže držet této čtveřice pouze Alonso na Ferrari a také překvapivě sedminásobný šampion Michael Schumacher, který se v minulých závodech spíše trápil. Vypadá to, že Mercedes do Barcelony přivezl vůz, který Schumacherovi opravdu sedl. Nicméně i druhá část kvalifikace je o jezdcích, kteří do finální části nepostoupí. Máme tu poslední pokusy a na pozicích znamenajících konec jsou oba piloti Toro Rosso, Force India, dále Hulkenberg na Williamsu, Petrov na Renaultu a Kobajaši v monopostu Sauberu. Ten se ale na poslední chvíli posunul na vynikající osmé místo. Co ho ale těšit nemusí je fakt, že tím posunul na nepostupovou pozici svého týmového kolegu Pedro De La Rosu.Nepostupující: 17. V. Liuzzi, 16. J. Algersuari, 15. S. Buemi, 14. V. Petrov, 13. N. Hulkenberg, 12. P. De La Rosa, 11. A. Sutil
Třetí část kvalifikace, která trvá deset minut nám přinese boje o příčky nejvyšší. Hned na počátku přichází chyba ze strany Ferrari, které vypustilo z boxu Fernanda Alonsa přímo do cesty Rosbergovi, který se jen tak tak dokázal španělovi vyhnout. Je dost pravděpodobné, že tato situace bude mít dohru u komisařů FIA. Po prvních pokusech máme pořadí následující: 1. Webber, 2. Vettel, 3. Hamilton. Čtyři minuty před koncem všichni v boxech pro novou sadu pneumatik se zeleným pruhem, což značí měkčí a tudíž ve většině případů i rychlejší variantu. Red Bully i po posledních pokusech okupují první řadu v pořadí Webber a Vettel. Druhou řadu si zajistili Hamilton a Alonso. Další pořadí v následující grafické podobě.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.