V článku Vám přinášíme ohlasy jezdců po prvních evropských trénincích letošní sezony. Jak hodnotí jezdci páteční připravu na VC Španělska, která se jede na okruhu v Barceloně?
Red Bull
Sebastien VettelNa vůz jsme namontovali nové díly, ale nemyslím si, že by nám přinesly o moc víc než ostatním týmům. Myslím, že jsme dnes dokázali, že naše změny fungují dobře. Páteční časy jsou však velmi zavádějící. Je pěkné být první, ale myslím, že takový McLaren zde bude velmi silný. V odpoledním tréninku na to podle mě moc netlačili, zítra nám budou velmi blízko.Mark WebberDnešní časy bych vůbec nebral jako směrodatné. Zvláště pak McLaren dnes rozhodně neukázal svou pravou rychlost.
Mercedes
Michael SchumacherDnes jsem se v autě cítil mnohem více pohodlně. I auto se chovalo více konzistentně. Podle mého názoru je naše vylepšení krokem kupředu. Musíme však počkat, jak moc velkým krokem se toto vylepšení ukáže ve srovnání s dalšími týmy, které se zřejmě také zlepšily. Teď musíme detailně analyzovat data, abychom dostali lepší pohled na aktuální situaci, což děláme po pátku vždycky. Je těžké odhadnout, jak jsme na tom ve srovnání s našimi konkurenty.Nico RosbergPro mě to dnes byla výzva. Nebyl to úplně standardní páteční den. Nezaznamenali jsme pozitivní přínos nových aerodynamických dílů, ale měli jsme špatné nastavení. Jsem si jistý, že to během noci vylepšíme a zítra budeme schopni z vozu dostat celý potenciál.
Ferarri
Fernando AlonsoRed Bull byl velmi, velmi rychlý a pro nás všechny bude těžké dosáhnout takových časů jako oni. I když mají v sobotu někdy problémy, tak se musíme pokusit najít něco na našich autech, abychom se jim přiblížili a musíme doufat, že někde udělají chybu. Ale porazit je bude tento víkend velmi těžké.Felipe MassaVylepšení, která jsme sem dovezli, nám jednoznačně pomohly udělat krok kupředu ve výkonnosti. Ostatní týmy však také nezahálely. Musíme se také pokusit najít ideální vyvážení, protože dnes to nebylo tak dobré jako ve dvoudenním testu, který jsme zde absolvovali v únoru.
McLaren
Lewis HamiltonDnes bylo docela větrno. Program jsme sice zvládli, ale trošku jsme bojovali s vozem. Zvláště pak když byl na měkčí sadě pneumatik. Nové díly nás zcela jistě posunuly dopředu, ale zatím nemůžeme posoudit, jaký krok jsme ve srovnání s konkurencí udělali. Z vozu mám dobrý pocit. Jenson ButtonAbych byl upřímný, tak si myslím, že je před námi stále ještě hodně práce. Večer na voze uděláme nějaké změny v nastavení. Výsledky odpoledního tréninku mohou být velmi zavádějící. Některé týmu už totiž dokázaly své vozy dobře nastavit. Doufám, že my to zítra také zvládneme.
Renault
Robert KubicaPátky jsou pátky, podle nich nemůžete nic soudit. V prvním tréninku jsme však zaznamenali problém, který jsme řešili prakticky po celou jeho dobu. Ve druhém jsme pracovali na nastavení auta a zkoušeli oba druhy pneumatik.
Vitalij PetrovOdpoledne se změnilo počasí a bylo dost větrno. To mělo velký vliv na vyvážení auta, těžko se pak hodnotily změny v nastavení. Ve druhém tréninku jsem také měl problémy s přetáčivostí, takže je zde ještě pár věcí, na kterých zítra během posledního tréninku musíme zapracovat.
Force India
Adrian SutilDnes to byl docela dobrý den. V prvním tréninku jsme sbírali data, která jsme pak vyhodnocovali. Ty nám pomohly pochopit fungování pneumatik na našem voze. Nové díly, které máme na voze fungovali dobře.
Vitantonio LiuzziCelkem to šlo. Ráno jsme měli problém s pneumatikou, což změnilo nastavení auta. Měli jsme problémy s nedotáčivostí, ale zkusíme to vylepšit nastavením. Doufám, že se nám v kvalifikaci zadaří a získáme dobrou pozici.
Paul di RestaDíky mým zkušenostem z prvních třech závodů, kde jsem dostal možnost si vůz v pátek vyzkoušet, si myslím, že jsem dneska udělal dobrou práci. Začal jsem přesně tam, kde jsem v Číně skončil. Tentokrát mi nezabralo moc času, než jsem našel tu správnou rychlost. Jezdil jsem přesně podle plánu a zkoumal rozdíly mezi směsi pneumatik.
Williams
Nico HülkenbergRanní trénink probíhal pozitivně a vůz se choval velice dobře. Před druhým tréninkem jsme udělali na voze pár změn, ale bohužel jsem zhruba v polovině havaroval. Díky tomuto incidentu jsem toho moc nenajezdil.Do zatáčky jsem najel moc zeširoka a trefil jsem obrubník, který mě pak roztočil. Je to škoda, protože jsem ztratil hodně času.
Rubens BarrichelloJeli jsme podle plánu. Časy s konkurencí porovnávat však ještě nemůžeme. Uvidíme, chtěli bychom postoupit do závěrečné části kvalifikace.
Sauber
Pedro de la RosaDruhý trénink byl dnes dobrý. Mechanici odvedli dobrou práci, čímž jsme se dostali z problémů s převodovkou, které jsme zaznamenali ráno. Odpoledne jsme jeli podle plánu, byl to sice jen jeden trénink, ale stačil nám k ověření výpočtů z aerodynamického tunelu. S novým aerodynamickým balíčkem jsme udělali krok kupředu a f-duck je také přínosný.
Kamui KobayashiCelkově jsem hodně spokojený. Na mém voze se nevyskytl žádný problém a já jsem se mohl během celého dne zlepšovat. V minulých třech týdnech jsme zcela určitě našli novou cestu, kterou se chceme ubírat. Musíme ještě zapracovat na nastavení, ale to nevidím jako žádný problém.
Toro Rosso
Jaime AlguersuariDen probíhal docela dobře, ale vůz má mnohem větší potenciál. Ten musíme využít zítra při kvalifikaci, s dnešní prací jsem spokojen. Víme, ve kterých oblastech se zlepšovat. Jízdu na domácím okruhu jsem si moc užíval. Zatím však nevíme, co stalo za mým zastavením na trati pouze pár minut před koncem tréninku.
Sebastien BuemiS autem jsme neměli žádný problém. S výkonem auta ale nejsem úplně spokojený. musíme přijít na to, kde je problém, v tom by nám mohly pomoci údaje z dnešního dne.
Lotus
Jarno TrulliJe to poprvé, co po delší době sedím v autě, ze kterého jsem šťastný. Hned po prvním výjezdu na trať jsem cítil, že jsme udělali opravdu krok vpřed. Zapracovali jsme na hodně problémech a zcela jistě jdeme tou správnou cestou. S celým týmem jsem spokojený, vynaložil velké úsilí, aby nás dostal tam, kde jsme.Heikki KovalainenMoc jsem se těšil na návrat do Evropy, zvláště pak na trať ve Španělsku. Nová vylepšení zafungovala hned a přesně tak, jak jsme předpokládali. Auto se teď lépe řídí a má mnohem větší stabilitu ve vysokých rychlostech.
Virgin
Timo GlockNebyl to zrovna ideální start do víkendu, když jsme měli nějaké problémy v obou trénincích. Myslím ale, že již trochu lépe rozumíme upravenému autu s prodlouženým rozvorem. Jsou zde samozřejmě věci, které ještě musíme zítra poladit. Doufejme, že se nám to vše podaří před kvalifikací.
Lucas di GrassiV zásadě to byl dobrý pátek. Neměli jsme žádné mechanické problémy a na mém voze ani žádné problémy s hydraulikou. Vyhodnotili jsme také spoustu nových vylepšení, která máme na voze. S odvedenou prací jsem velmi spokojen. Těším se také na to, že zítra uděláme další zlepšení.
HRT
Karun ChandhokS dnešní práci, kterou jsme společně s týmem odvedli, jsem spokojen. V prvním tréninku jsem nejezdil, ale nemyslím si, že by mě to moc limitovalo. Měli jsme drobné problémy s brzdami, ale bude to OK. Bylo zajímavé poslouchat poznámky Kliena. Bruno SennaTréninky byly dobré, podařilo se nám splnit náš plán. Neměli jsme žádné velké problémy, doufám, že se nám zítra podaří vylepšit balanc našeho vozu. Uvidíme, čeho budeme schopni na konci víkendu dosáhnout.Christian KlienDnes to byl napínavý den. Superlicenci jsem dostal doslova pár minut před zahájením tréninku. Naštěstí bylo vše dobře připraveno a já si mohl už dnes vyzkoušet vůz. S F1 jsem jezdil poprvé od minulého ledna, cítil jsem se skvěle. Bylo to vzrušujících 90 minut na trati.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.