V článku Vám přinášíme ohlasy jezdců po prvních evropských trénincích letošní sezony. Jak hodnotí jezdci páteční připravu na VC Španělska, která se jede na okruhu v Barceloně?
Red Bull
Sebastien VettelNa vůz jsme namontovali nové díly, ale nemyslím si, že by nám přinesly o moc víc než ostatním týmům. Myslím, že jsme dnes dokázali, že naše změny fungují dobře. Páteční časy jsou však velmi zavádějící. Je pěkné být první, ale myslím, že takový McLaren zde bude velmi silný. V odpoledním tréninku na to podle mě moc netlačili, zítra nám budou velmi blízko.Mark WebberDnešní časy bych vůbec nebral jako směrodatné. Zvláště pak McLaren dnes rozhodně neukázal svou pravou rychlost.
Mercedes
Michael SchumacherDnes jsem se v autě cítil mnohem více pohodlně. I auto se chovalo více konzistentně. Podle mého názoru je naše vylepšení krokem kupředu. Musíme však počkat, jak moc velkým krokem se toto vylepšení ukáže ve srovnání s dalšími týmy, které se zřejmě také zlepšily. Teď musíme detailně analyzovat data, abychom dostali lepší pohled na aktuální situaci, což děláme po pátku vždycky. Je těžké odhadnout, jak jsme na tom ve srovnání s našimi konkurenty.Nico RosbergPro mě to dnes byla výzva. Nebyl to úplně standardní páteční den. Nezaznamenali jsme pozitivní přínos nových aerodynamických dílů, ale měli jsme špatné nastavení. Jsem si jistý, že to během noci vylepšíme a zítra budeme schopni z vozu dostat celý potenciál.
Ferarri
Fernando AlonsoRed Bull byl velmi, velmi rychlý a pro nás všechny bude těžké dosáhnout takových časů jako oni. I když mají v sobotu někdy problémy, tak se musíme pokusit najít něco na našich autech, abychom se jim přiblížili a musíme doufat, že někde udělají chybu. Ale porazit je bude tento víkend velmi těžké.Felipe MassaVylepšení, která jsme sem dovezli, nám jednoznačně pomohly udělat krok kupředu ve výkonnosti. Ostatní týmy však také nezahálely. Musíme se také pokusit najít ideální vyvážení, protože dnes to nebylo tak dobré jako ve dvoudenním testu, který jsme zde absolvovali v únoru.
McLaren
Lewis HamiltonDnes bylo docela větrno. Program jsme sice zvládli, ale trošku jsme bojovali s vozem. Zvláště pak když byl na měkčí sadě pneumatik. Nové díly nás zcela jistě posunuly dopředu, ale zatím nemůžeme posoudit, jaký krok jsme ve srovnání s konkurencí udělali. Z vozu mám dobrý pocit. Jenson ButtonAbych byl upřímný, tak si myslím, že je před námi stále ještě hodně práce. Večer na voze uděláme nějaké změny v nastavení. Výsledky odpoledního tréninku mohou být velmi zavádějící. Některé týmu už totiž dokázaly své vozy dobře nastavit. Doufám, že my to zítra také zvládneme.
Renault
Robert KubicaPátky jsou pátky, podle nich nemůžete nic soudit. V prvním tréninku jsme však zaznamenali problém, který jsme řešili prakticky po celou jeho dobu. Ve druhém jsme pracovali na nastavení auta a zkoušeli oba druhy pneumatik.
Vitalij PetrovOdpoledne se změnilo počasí a bylo dost větrno. To mělo velký vliv na vyvážení auta, těžko se pak hodnotily změny v nastavení. Ve druhém tréninku jsem také měl problémy s přetáčivostí, takže je zde ještě pár věcí, na kterých zítra během posledního tréninku musíme zapracovat.
Force India
Adrian SutilDnes to byl docela dobrý den. V prvním tréninku jsme sbírali data, která jsme pak vyhodnocovali. Ty nám pomohly pochopit fungování pneumatik na našem voze. Nové díly, které máme na voze fungovali dobře.
Vitantonio LiuzziCelkem to šlo. Ráno jsme měli problém s pneumatikou, což změnilo nastavení auta. Měli jsme problémy s nedotáčivostí, ale zkusíme to vylepšit nastavením. Doufám, že se nám v kvalifikaci zadaří a získáme dobrou pozici.
Paul di RestaDíky mým zkušenostem z prvních třech závodů, kde jsem dostal možnost si vůz v pátek vyzkoušet, si myslím, že jsem dneska udělal dobrou práci. Začal jsem přesně tam, kde jsem v Číně skončil. Tentokrát mi nezabralo moc času, než jsem našel tu správnou rychlost. Jezdil jsem přesně podle plánu a zkoumal rozdíly mezi směsi pneumatik.
Williams
Nico HülkenbergRanní trénink probíhal pozitivně a vůz se choval velice dobře. Před druhým tréninkem jsme udělali na voze pár změn, ale bohužel jsem zhruba v polovině havaroval. Díky tomuto incidentu jsem toho moc nenajezdil.Do zatáčky jsem najel moc zeširoka a trefil jsem obrubník, který mě pak roztočil. Je to škoda, protože jsem ztratil hodně času.
Rubens BarrichelloJeli jsme podle plánu. Časy s konkurencí porovnávat však ještě nemůžeme. Uvidíme, chtěli bychom postoupit do závěrečné části kvalifikace.
Sauber
Pedro de la RosaDruhý trénink byl dnes dobrý. Mechanici odvedli dobrou práci, čímž jsme se dostali z problémů s převodovkou, které jsme zaznamenali ráno. Odpoledne jsme jeli podle plánu, byl to sice jen jeden trénink, ale stačil nám k ověření výpočtů z aerodynamického tunelu. S novým aerodynamickým balíčkem jsme udělali krok kupředu a f-duck je také přínosný.
Kamui KobayashiCelkově jsem hodně spokojený. Na mém voze se nevyskytl žádný problém a já jsem se mohl během celého dne zlepšovat. V minulých třech týdnech jsme zcela určitě našli novou cestu, kterou se chceme ubírat. Musíme ještě zapracovat na nastavení, ale to nevidím jako žádný problém.
Toro Rosso
Jaime AlguersuariDen probíhal docela dobře, ale vůz má mnohem větší potenciál. Ten musíme využít zítra při kvalifikaci, s dnešní prací jsem spokojen. Víme, ve kterých oblastech se zlepšovat. Jízdu na domácím okruhu jsem si moc užíval. Zatím však nevíme, co stalo za mým zastavením na trati pouze pár minut před koncem tréninku.
Sebastien BuemiS autem jsme neměli žádný problém. S výkonem auta ale nejsem úplně spokojený. musíme přijít na to, kde je problém, v tom by nám mohly pomoci údaje z dnešního dne.
Lotus
Jarno TrulliJe to poprvé, co po delší době sedím v autě, ze kterého jsem šťastný. Hned po prvním výjezdu na trať jsem cítil, že jsme udělali opravdu krok vpřed. Zapracovali jsme na hodně problémech a zcela jistě jdeme tou správnou cestou. S celým týmem jsem spokojený, vynaložil velké úsilí, aby nás dostal tam, kde jsme.Heikki KovalainenMoc jsem se těšil na návrat do Evropy, zvláště pak na trať ve Španělsku. Nová vylepšení zafungovala hned a přesně tak, jak jsme předpokládali. Auto se teď lépe řídí a má mnohem větší stabilitu ve vysokých rychlostech.
Virgin
Timo GlockNebyl to zrovna ideální start do víkendu, když jsme měli nějaké problémy v obou trénincích. Myslím ale, že již trochu lépe rozumíme upravenému autu s prodlouženým rozvorem. Jsou zde samozřejmě věci, které ještě musíme zítra poladit. Doufejme, že se nám to vše podaří před kvalifikací.
Lucas di GrassiV zásadě to byl dobrý pátek. Neměli jsme žádné mechanické problémy a na mém voze ani žádné problémy s hydraulikou. Vyhodnotili jsme také spoustu nových vylepšení, která máme na voze. S odvedenou prací jsem velmi spokojen. Těším se také na to, že zítra uděláme další zlepšení.
HRT
Karun ChandhokS dnešní práci, kterou jsme společně s týmem odvedli, jsem spokojen. V prvním tréninku jsem nejezdil, ale nemyslím si, že by mě to moc limitovalo. Měli jsme drobné problémy s brzdami, ale bude to OK. Bylo zajímavé poslouchat poznámky Kliena. Bruno SennaTréninky byly dobré, podařilo se nám splnit náš plán. Neměli jsme žádné velké problémy, doufám, že se nám zítra podaří vylepšit balanc našeho vozu. Uvidíme, čeho budeme schopni na konci víkendu dosáhnout.Christian KlienDnes to byl napínavý den. Superlicenci jsem dostal doslova pár minut před zahájením tréninku. Naštěstí bylo vše dobře připraveno a já si mohl už dnes vyzkoušet vůz. S F1 jsem jezdil poprvé od minulého ledna, cítil jsem se skvěle. Bylo to vzrušujících 90 minut na trati.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.