Díky uvolnění evropského vzdušného prostoru se konečně mohli vydat domů i piloti a zaměstnanci týmů F1, kteří uvízli v Šanghaji, kde se v neděli konala Velká cena Číny.
Islandská sopka Eyjafjallajokull, která svým popelem zasáhla Evropu, důkladně zamávala se zažitou logistikou F1, většina zaměstnanců týmů se až ve středu mohla začít vracet domů. Některé stáje, například McLaren, Ferrari nebo Lotus, si objednaly charterové lety, aby přesun urychlily. McLaren se vydal přes Hongkong, Bahrajn a Španělsko, nejdřív ovšem byly zabaleny a připraveny na cestu oba monoposty, které tak budou v Evropě nejspíš dřív než většina lidí.
Piloti většinou brali zpoždění s humorem. Jaime Alguersuari z Toro Rosso a testovací pilot stáje Virgin Andy Soucek jsou po padesátihodinové cestě už ve Španělsku. Největší štěstí měl Souckův kolega z Virginu Timo Glock, který chytil první letadlo a v pondělí už byl doma ve Frankfurtu.
Lucas di Grassi a Rubens Barrichello měli sice také problémy kvůli sérii zpoždění a změn letových řádů, na cestě domů do Brazílie jim ale žádný prach nevadil. "Šanghaj, Hongkong, Velikonoční ostrovy, plachetnicí do Limy, na lamě do Rio Branco, na motorce do Brasílie a motokárou do Sao Paula," žertoval Di Grassi o svém putování na sociální síti Twitter, ve skutečnosti proběhla cesta bez problémů.
Pilot malajské stáje Lotus Heikki Kovalainen se přesunul do Kuala Lumpuru a Malajsii opouštěl jen s těžkým srdcem, když se objevila možnost návratu do Evropy. "Za takového krásného počasí bych tam mnohem raději zůstal a hrál golf," poznamenal Fin.
Tým Williams se rozdělil, někteří členové zůstali v Hongkongu, jiní se na cestu do Francie vydali přes Dubaj a Bejrút.
Další závod, Velká cena Španělska se koná až devátého května, týmy tak mají téměř tři týdny, aby dostaly materiál i personál do svých továren a poté do Barcelony. Šéf F1 Bernie Ecclestone vůbec neváhal a byl si od začátku stoprocetně jistý, že Velká cena Španělska se uskuteční. "Jsem si jistý, že všechno bude v pořádku," řekl Ecclestone v Šanghaji. "O zrušení Velké ceny Španělska jsme vůbec neuvažovali. Jsou s tím samozřejmě problémy, ale určitě se všichni domů dostaneme."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.