Díky uvolnění evropského vzdušného prostoru se konečně mohli vydat domů i piloti a zaměstnanci týmů F1, kteří uvízli v Šanghaji, kde se v neděli konala Velká cena Číny.
Islandská sopka Eyjafjallajokull, která svým popelem zasáhla Evropu, důkladně zamávala se zažitou logistikou F1, většina zaměstnanců týmů se až ve středu mohla začít vracet domů. Některé stáje, například McLaren, Ferrari nebo Lotus, si objednaly charterové lety, aby přesun urychlily. McLaren se vydal přes Hongkong, Bahrajn a Španělsko, nejdřív ovšem byly zabaleny a připraveny na cestu oba monoposty, které tak budou v Evropě nejspíš dřív než většina lidí.
Piloti většinou brali zpoždění s humorem. Jaime Alguersuari z Toro Rosso a testovací pilot stáje Virgin Andy Soucek jsou po padesátihodinové cestě už ve Španělsku. Největší štěstí měl Souckův kolega z Virginu Timo Glock, který chytil první letadlo a v pondělí už byl doma ve Frankfurtu.
Lucas di Grassi a Rubens Barrichello měli sice také problémy kvůli sérii zpoždění a změn letových řádů, na cestě domů do Brazílie jim ale žádný prach nevadil. "Šanghaj, Hongkong, Velikonoční ostrovy, plachetnicí do Limy, na lamě do Rio Branco, na motorce do Brasílie a motokárou do Sao Paula," žertoval Di Grassi o svém putování na sociální síti Twitter, ve skutečnosti proběhla cesta bez problémů.
Pilot malajské stáje Lotus Heikki Kovalainen se přesunul do Kuala Lumpuru a Malajsii opouštěl jen s těžkým srdcem, když se objevila možnost návratu do Evropy. "Za takového krásného počasí bych tam mnohem raději zůstal a hrál golf," poznamenal Fin.
Tým Williams se rozdělil, někteří členové zůstali v Hongkongu, jiní se na cestu do Francie vydali přes Dubaj a Bejrút.
Další závod, Velká cena Španělska se koná až devátého května, týmy tak mají téměř tři týdny, aby dostaly materiál i personál do svých továren a poté do Barcelony. Šéf F1 Bernie Ecclestone vůbec neváhal a byl si od začátku stoprocetně jistý, že Velká cena Španělska se uskuteční. "Jsem si jistý, že všechno bude v pořádku," řekl Ecclestone v Šanghaji. "O zrušení Velké ceny Španělska jsme vůbec neuvažovali. Jsou s tím samozřejmě problémy, ale určitě se všichni domů dostaneme."
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.