Díky uvolnění evropského vzdušného prostoru se konečně mohli vydat domů i piloti a zaměstnanci týmů F1, kteří uvízli v Šanghaji, kde se v neděli konala Velká cena Číny.
Islandská sopka Eyjafjallajokull, která svým popelem zasáhla Evropu, důkladně zamávala se zažitou logistikou F1, většina zaměstnanců týmů se až ve středu mohla začít vracet domů. Některé stáje, například McLaren, Ferrari nebo Lotus, si objednaly charterové lety, aby přesun urychlily. McLaren se vydal přes Hongkong, Bahrajn a Španělsko, nejdřív ovšem byly zabaleny a připraveny na cestu oba monoposty, které tak budou v Evropě nejspíš dřív než většina lidí.
Piloti většinou brali zpoždění s humorem. Jaime Alguersuari z Toro Rosso a testovací pilot stáje Virgin Andy Soucek jsou po padesátihodinové cestě už ve Španělsku. Největší štěstí měl Souckův kolega z Virginu Timo Glock, který chytil první letadlo a v pondělí už byl doma ve Frankfurtu.
Lucas di Grassi a Rubens Barrichello měli sice také problémy kvůli sérii zpoždění a změn letových řádů, na cestě domů do Brazílie jim ale žádný prach nevadil. "Šanghaj, Hongkong, Velikonoční ostrovy, plachetnicí do Limy, na lamě do Rio Branco, na motorce do Brasílie a motokárou do Sao Paula," žertoval Di Grassi o svém putování na sociální síti Twitter, ve skutečnosti proběhla cesta bez problémů.
Pilot malajské stáje Lotus Heikki Kovalainen se přesunul do Kuala Lumpuru a Malajsii opouštěl jen s těžkým srdcem, když se objevila možnost návratu do Evropy. "Za takového krásného počasí bych tam mnohem raději zůstal a hrál golf," poznamenal Fin.
Tým Williams se rozdělil, někteří členové zůstali v Hongkongu, jiní se na cestu do Francie vydali přes Dubaj a Bejrút.
Další závod, Velká cena Španělska se koná až devátého května, týmy tak mají téměř tři týdny, aby dostaly materiál i personál do svých továren a poté do Barcelony. Šéf F1 Bernie Ecclestone vůbec neváhal a byl si od začátku stoprocetně jistý, že Velká cena Španělska se uskuteční. "Jsem si jistý, že všechno bude v pořádku," řekl Ecclestone v Šanghaji. "O zrušení Velké ceny Španělska jsme vůbec neuvažovali. Jsou s tím samozřejmě problémy, ale určitě se všichni domů dostaneme."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.