Přestože bylo do šampionátu v roce 2010 přihlášeno 13. týmů, v Bahrajnu se jich objevilo pouze 12. Na startu chyběl americký tým USF1, který postihly finanční problémy, jenž vyústily ve vyřazení ze šampionátu. V roce 2011 by se měl počet týmů vrátit k původně plánovanému číslu 13.
S problémy, ať už USF1, nebo tehdy ještě Camposu (nyní HRT) počítal Zoran Stefanovič, který tým Stefan GP nepřestal připravovat na start v Bahrajnu. Nemýlil se a místo se skutečně uvolnilo, přesto se na startu nemohl objevit. Proč? Podle Bernieho Ecclestona bylo na jakákoli rozhodnutí již příliš pozdě. FIA zareagovala až vypsáním výběrového řízení pro rok 2011.
A jak bude FIA postupovat při tomto vybírání týmů? „Celkový dlouhodobý zájem o tento šampionát určí, kteří kandidáti budou vybráni,“ stojí v prohlášení FIA. Nezbývá než doufat, že při výběru bude FIA postupovat lépe než v roce minulém, kdy jeden tým vůz připravit nestihl (USF1) a dva musely změnit svůj název (Manor/Virgin, Campos/HRT). Navíc byl řídící orgán obviněn z nekalých postupů, kdy jednou z podmínek přijetí měla být uzavřená smlouva na motory Cosworth.
Po letošních problémech má FIA v plánu určit jednoho, nebo více náhradníků, kteří by vítěze výběrového řízení mohli zastoupit. Jaké máme potencionální zájemce? Jedním by mohl být tým USF1, který ale bude muset čelit sankcím za neúčast v letošním ročníku, což by mohlo jeho pozicí coby uchazeče o místo otřást v samých základech. Dalším by mohl být již zmiňovaný Stefan GP, kterému se dostává podpory ze strany bývalého týmu Toyota. Objevují se však informace, že o tuto výsadu Stefan GP přišel a spolupráce s Toyotou skončila. Do letošního šampionátu se však hlásila celá kopa týmů a tak jistě bude z čeho vybírat.
Možní uchazeči o start v královně motorsportu mají čas do konce června. FIA posléze provede vyhodnocení a na konci července 2010 oznámí nového účastníka a jeho náhradníky.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.