Přestože bylo do šampionátu v roce 2010 přihlášeno 13. týmů, v Bahrajnu se jich objevilo pouze 12. Na startu chyběl americký tým USF1, který postihly finanční problémy, jenž vyústily ve vyřazení ze šampionátu. V roce 2011 by se měl počet týmů vrátit k původně plánovanému číslu 13.
S problémy, ať už USF1, nebo tehdy ještě Camposu (nyní HRT) počítal Zoran Stefanovič, který tým Stefan GP nepřestal připravovat na start v Bahrajnu. Nemýlil se a místo se skutečně uvolnilo, přesto se na startu nemohl objevit. Proč? Podle Bernieho Ecclestona bylo na jakákoli rozhodnutí již příliš pozdě. FIA zareagovala až vypsáním výběrového řízení pro rok 2011.
A jak bude FIA postupovat při tomto vybírání týmů? „Celkový dlouhodobý zájem o tento šampionát určí, kteří kandidáti budou vybráni,“ stojí v prohlášení FIA. Nezbývá než doufat, že při výběru bude FIA postupovat lépe než v roce minulém, kdy jeden tým vůz připravit nestihl (USF1) a dva musely změnit svůj název (Manor/Virgin, Campos/HRT). Navíc byl řídící orgán obviněn z nekalých postupů, kdy jednou z podmínek přijetí měla být uzavřená smlouva na motory Cosworth.
Po letošních problémech má FIA v plánu určit jednoho, nebo více náhradníků, kteří by vítěze výběrového řízení mohli zastoupit. Jaké máme potencionální zájemce? Jedním by mohl být tým USF1, který ale bude muset čelit sankcím za neúčast v letošním ročníku, což by mohlo jeho pozicí coby uchazeče o místo otřást v samých základech. Dalším by mohl být již zmiňovaný Stefan GP, kterému se dostává podpory ze strany bývalého týmu Toyota. Objevují se však informace, že o tuto výsadu Stefan GP přišel a spolupráce s Toyotou skončila. Do letošního šampionátu se však hlásila celá kopa týmů a tak jistě bude z čeho vybírat.
Možní uchazeči o start v královně motorsportu mají čas do konce června. FIA posléze provede vyhodnocení a na konci července 2010 oznámí nového účastníka a jeho náhradníky.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.