Přestože bylo do šampionátu v roce 2010 přihlášeno 13. týmů, v Bahrajnu se jich objevilo pouze 12. Na startu chyběl americký tým USF1, který postihly finanční problémy, jenž vyústily ve vyřazení ze šampionátu. V roce 2011 by se měl počet týmů vrátit k původně plánovanému číslu 13.
S problémy, ať už USF1, nebo tehdy ještě Camposu (nyní HRT) počítal Zoran Stefanovič, který tým Stefan GP nepřestal připravovat na start v Bahrajnu. Nemýlil se a místo se skutečně uvolnilo, přesto se na startu nemohl objevit. Proč? Podle Bernieho Ecclestona bylo na jakákoli rozhodnutí již příliš pozdě. FIA zareagovala až vypsáním výběrového řízení pro rok 2011.
A jak bude FIA postupovat při tomto vybírání týmů? „Celkový dlouhodobý zájem o tento šampionát určí, kteří kandidáti budou vybráni,“ stojí v prohlášení FIA. Nezbývá než doufat, že při výběru bude FIA postupovat lépe než v roce minulém, kdy jeden tým vůz připravit nestihl (USF1) a dva musely změnit svůj název (Manor/Virgin, Campos/HRT). Navíc byl řídící orgán obviněn z nekalých postupů, kdy jednou z podmínek přijetí měla být uzavřená smlouva na motory Cosworth.
Po letošních problémech má FIA v plánu určit jednoho, nebo více náhradníků, kteří by vítěze výběrového řízení mohli zastoupit. Jaké máme potencionální zájemce? Jedním by mohl být tým USF1, který ale bude muset čelit sankcím za neúčast v letošním ročníku, což by mohlo jeho pozicí coby uchazeče o místo otřást v samých základech. Dalším by mohl být již zmiňovaný Stefan GP, kterému se dostává podpory ze strany bývalého týmu Toyota. Objevují se však informace, že o tuto výsadu Stefan GP přišel a spolupráce s Toyotou skončila. Do letošního šampionátu se však hlásila celá kopa týmů a tak jistě bude z čeho vybírat.
Možní uchazeči o start v královně motorsportu mají čas do konce června. FIA posléze provede vyhodnocení a na konci července 2010 oznámí nového účastníka a jeho náhradníky.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.