Michael Schumacher se sice vrátil k závodění v F1, ale zatím se nestal členem Asociace pilotů Velkých cen (GPDA).
GPDA je organizací pilotů, která v minulosti pracovala na zvýšení bezpečnosti. Za vstup do ní se platí "symbolických" 2 000 liber (kolem 57 tis. Kč).
Schumacher je jedním z mála jezdců, kteří do ní nevstoupili, dle slov jeho manažerky však její práci plně podporuje.
"Michael stále podporuje práci GPDA," uvádí Sabine Kehmová. "Jen si není jistý, zda se znovu stane jejím členem. Krom toho tuto jí dlouho vedl. Nyní by opravdu chtěl, aby ostatní pokračovali v tom, co začali."
Schumacher jí předsedal téměř 13 let (1994 - 2006). Podle některých spekulací si příliš nerozumí s jejím současným lídrem - Pedrem de la Rosou (od roku 2008), který po návratu k závodění zvažuje své setrvání na této pozici. Není divu, že De la Rosa Schumimu moc nevoní - v roce 2006 se totiž Pedro zřekl členství v ní na protest proti jeho incidentu během kvalifikace v Monaku.
Jezdci se v Bahrajnu setkali, aby prodiskutovali setrvání De la Rosy na postu předsedy, schůzka však předčasně skončila a rozhovory budou pokračovat příští týden v Melbourne.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.