Prezident mezinárodní automobilové federace FIA (Jean Todt) prohlásil, že by se rád vrátil k systému, kdy se jezdci musejí v kvalifikaci vejít do 107% času nejrychlejšího jezdce. Podaří se mu to prosadit?
V roce 2002 ještě pravidlo o 107% platilo. O co se jedná? I nejpomalejší jezdec musí v kvalifikaci zajet čas, který se vejde do 107% času, který zajel jezdec na pole position. Todt po pátečních trénincích prohlásil, že se pokusí zajistit, aby toto pravidlo opět vešlo v platnost již od příští sezony.
Bude Todt úspěšný jako v dobách u Ferrari a ještě předtím u Peugeotu?
Je tedy jasné, že by se splněním pravidla měly nové týmy (především pak HRT) velký problém. „Rádi bychom opět prosadili v platnost limit 107% času. Důvod, proč bylo toto pravidlo zrušeno byl prostý. Tehdy byly kvalifikační časy ovlivněny množstvím paliva. Pokud byste teď chtěli prosadit nějakou změnu již od sezony 2010, museli byste mít jednomyslný souhlas všech týmů. Abychom dostali jednomyslné svolení od týmů, musí FIA podpořit toto opatření. Nemyslím si však, že by se to stalo, takže budeme muset počkat až do roku 2011,“ míní Todt.Další dva nové týmy, Lotus a Virgin, by se do 107% limitu během pátečních tréninků vešly.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.