Startovní listina letošního mistrovství světa F1, které začíná už příští neděli, je stále nejasná, americký tým USF1 požádal Mezinárodní automobilovou federaci o odložení vstupu do seriálu o rok.
Stále není jasné, kolik týmů se objeví za deset dnů na startovním roštu při Velké ceně Bahrajnu (14. března), zdá se, že USF1 to rozhodně nebude. Šéf týmu Ken Anderson požádal FIA, aby vstup týmu do seriálu pozastavila o rok. Zaměstnanci týmu ale nedostávají mzdy, práce v továrně v Charlotte byly zastaveny a je stále pravděpodobnější, že podnik zanikne. "Potvrdily nám to spolehlivé zdroje, USF1 zastavil provoz své továrny," uvedl německý server motorsport-total.
Na volné místo už čeká srbský tým Stefan GP, ale i kdyby mu FIA vstup povolila, vyžadovalo by to souhlas ostatních jedenácti týmů, který není pravděpodobný. Ferrari například dalo svůj negativní názor na srbskou stáj dost jasně najevo. Zdá se, že FIA letos znovu otevře proces výběru týmů pro příští rok.
Ať už to dopadne jakkoli, nový tým Campos, nyní Hispania, by měl v Bahrajnu nastoupit, přestože jeho vůz ještě nevyjel. "Jeden nebo dva týmy budou v Bahrajnu debutovat, aniž by předtím otočily volantem. Nevím, jak to bude fungovat," vyjádřil své obavy šéf Red Bullu Christian Horner.
Ještě dál šel australský pilot Mark Webber, který prohlásil: "Je to trapné. Je neuvěřitelné, že lidé, kteří ještě neotočili volantem, budou závodit v F1. To je něco jako Mickey Mouse nebo Tom a Jerry," připomněl známé komické hrdiny kreslených seriálu.
"Chaos," prohlásil stručně bývalý trojnásobný mistr světa Niki Lauda.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.