Startovní listina letošního mistrovství světa F1, které začíná už příští neděli, je stále nejasná, americký tým USF1 požádal Mezinárodní automobilovou federaci o odložení vstupu do seriálu o rok.
Stále není jasné, kolik týmů se objeví za deset dnů na startovním roštu při Velké ceně Bahrajnu (14. března), zdá se, že USF1 to rozhodně nebude. Šéf týmu Ken Anderson požádal FIA, aby vstup týmu do seriálu pozastavila o rok. Zaměstnanci týmu ale nedostávají mzdy, práce v továrně v Charlotte byly zastaveny a je stále pravděpodobnější, že podnik zanikne. "Potvrdily nám to spolehlivé zdroje, USF1 zastavil provoz své továrny," uvedl německý server motorsport-total.
Na volné místo už čeká srbský tým Stefan GP, ale i kdyby mu FIA vstup povolila, vyžadovalo by to souhlas ostatních jedenácti týmů, který není pravděpodobný. Ferrari například dalo svůj negativní názor na srbskou stáj dost jasně najevo. Zdá se, že FIA letos znovu otevře proces výběru týmů pro příští rok.
Ať už to dopadne jakkoli, nový tým Campos, nyní Hispania, by měl v Bahrajnu nastoupit, přestože jeho vůz ještě nevyjel. "Jeden nebo dva týmy budou v Bahrajnu debutovat, aniž by předtím otočily volantem. Nevím, jak to bude fungovat," vyjádřil své obavy šéf Red Bullu Christian Horner.
Ještě dál šel australský pilot Mark Webber, který prohlásil: "Je to trapné. Je neuvěřitelné, že lidé, kteří ještě neotočili volantem, budou závodit v F1. To je něco jako Mickey Mouse nebo Tom a Jerry," připomněl známé komické hrdiny kreslených seriálu.
"Chaos," prohlásil stručně bývalý trojnásobný mistr světa Niki Lauda.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.