Ken Anderson zareagoval na poslední zprávy o konci amerického týmu - podle něj jsou jednoduše přehnané a stále mají šanci na odložení svého vstupu do šampionátu Formule 1 na rok 2011.
V médiích se již objevují zprávy o konci USF1 - jejich zaměstnanci byli v úterý posláni domů na neplacenou dovolenou - podle Andersona nemá za současné situace smysl pokračovat ve stavbě vozu, dokud se vše nevyřeší.
Zaměstnancům bylo nicméně řečeno, že se jedná o situaci dočasnou a že špetka naděje existuje. Anderson tvrdí, že se tým zapojí do závodů o rok později a věří, že jim FIA podrží místo a umožní jim pak nastoupit.
Zdroje blízké FIA však jeho optimismus nesdílejí - podle nich je to velmi nepravděpodobné. Tým by zřejmě musel znovu podat přihlášku a o místo by pak bojoval s dalšími případnými zájemci - pokud tedy nějaké volné místo v sezóně 2011 bude!
Trpělivost zaměstnanců, kteří jsou loajální vůči Andersonovi, jenž nenašel odvahu se s nimi osobně sejít a informovat je o situaci, však nebude neomezená. Z neplaceného volna příliš dlouho člověk nevyžije.
Bude zajímavé sledovat, jak se věci kolem USF1, ale také kolem Camposu (jehož web se nedávno změnil - chystá se na spojení?) a Stefan GP vyvinou - času do prvního závodu již moc nezbývá. Prezident FIA Jean Todt, v jehož moci je věci rozseknout, může mít přitom k dispozici dobré zákulisní informace - jeho syn Nicolas je totiž manažerem Pastora Maldonada, kandidáta na závodní sedačku u Camposu (přejmenovaného na HRT).
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.