Nastoupí či nenastoupí do letošní sezóny? Byť jsme z Ameriky byli neustále ujišťování o tom, že je vše v pořádku, ke konci ledna se objevily první vážnější pochybnosti o tom, zda se nováček USF1 vůbec objeví v některém z prvních tří závodů letošní sezóny. Jeden ze zaměstnanců poodhalil atmosféru uvnitř týmu.
Vývoj vozu je o několik týdnů opožděný vůči původnímu plánu a současná jednání s FIA ohledně vynechání prvních čtyř závodů vzbuzují otázku, zda letos vůbec tým objeví na startu nějakého závodu.
Chad Hurley - zakladatel a výkonný ředitel videoportálu Youtube, nikoliv Peter Windsor či Ken Anderson - má údajně nyní záchranu ve svých rukou. Hurley jedná nezávisle na obou zakladatelích týmu a snaží se zajistit budoucnost týmu - buď spojením s Camposem, Dallarou či srbským týmem Stefan GP.
"Cítíme, že Hurleymu a Parrisi Mullinsovi (Hurleyho poradce) opravdu leží na srdci naše nejlepší zájmy a nechtějí nás opustit, i když média napsala, že přešli ke Camposu," uvádí jistý člen z vedení týmu, který si nepřeje být jmenován. V USF1 v současnosti pracuje přes 60 lidí, z nichž mnozí opustili svá zaměstnání a cestovali přes celé Spojené státy kvůli zajímavému zaměstnání.
"Všechna inženýrská rozhodnutí musela být schválena Andersonem, než mohla být podepsána. A na tom to stálo. Při nedostatku zdrojů manažeři říkali: "Ken má plán." Ironií je, že jen velmi málo věcí bylo formálně plánováno a dokumentováno. Žádný plán výroby, zkrátka velmi málo plánování. 15. ledna nepřišly výplaty. Dorazily až 20., což ale způsobilo velký rozruch a lidé začali vyzvídat, co děje."
"Věci ve společnosti dospěly do kritického stádia a závěr byl: ano, lhali nám o dlouhodobém zajištění rozpočtu, společnost měla s peněžním tokem opravdový problém. Ale to byl až druhotný problém. Podívejte se na to takhle: pominu fakt, že nám lhali ohledně rozpočtu - pokud nemáte auto ani neprokazujete dostatečný pokrok v tomto směru, potenciální sponzoři vám nic nedají. V současné době v Charlott zůstává pracovat 60 lidí, 10 už odešlo."
"Při setkání zaměstnanců s Windsorem a Andersonem se Windosr zeptal: "Kdo si zde myslí, že to do Bahrajnu nezvládneme?" Možná to myslel jako řečnickou otázku, ale dostal odpověď - všichni zvedli své ruce. Byl viditelně otřesen."
Windsor se však nevzdává a usilovně pracuje na záchraně týmu: "Tomuto projektu jsem věnoval - a budu i nadále věnovat - veškerou svou lásku a vášeň, kterou jsem kdy měl pro náš sport. Některé překážky nebudu moci překonat, ale nevzdávám se!"
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.