Nastoupí či nenastoupí do letošní sezóny? Byť jsme z Ameriky byli neustále ujišťování o tom, že je vše v pořádku, ke konci ledna se objevily první vážnější pochybnosti o tom, zda se nováček USF1 vůbec objeví v některém z prvních tří závodů letošní sezóny. Jeden ze zaměstnanců poodhalil atmosféru uvnitř týmu.
Vývoj vozu je o několik týdnů opožděný vůči původnímu plánu a současná jednání s FIA ohledně vynechání prvních čtyř závodů vzbuzují otázku, zda letos vůbec tým objeví na startu nějakého závodu.
Chad Hurley - zakladatel a výkonný ředitel videoportálu Youtube, nikoliv Peter Windsor či Ken Anderson - má údajně nyní záchranu ve svých rukou. Hurley jedná nezávisle na obou zakladatelích týmu a snaží se zajistit budoucnost týmu - buď spojením s Camposem, Dallarou či srbským týmem Stefan GP.
"Cítíme, že Hurleymu a Parrisi Mullinsovi (Hurleyho poradce) opravdu leží na srdci naše nejlepší zájmy a nechtějí nás opustit, i když média napsala, že přešli ke Camposu," uvádí jistý člen z vedení týmu, který si nepřeje být jmenován. V USF1 v současnosti pracuje přes 60 lidí, z nichž mnozí opustili svá zaměstnání a cestovali přes celé Spojené státy kvůli zajímavému zaměstnání.
"Všechna inženýrská rozhodnutí musela být schválena Andersonem, než mohla být podepsána. A na tom to stálo. Při nedostatku zdrojů manažeři říkali: "Ken má plán." Ironií je, že jen velmi málo věcí bylo formálně plánováno a dokumentováno. Žádný plán výroby, zkrátka velmi málo plánování. 15. ledna nepřišly výplaty. Dorazily až 20., což ale způsobilo velký rozruch a lidé začali vyzvídat, co děje."
"Věci ve společnosti dospěly do kritického stádia a závěr byl: ano, lhali nám o dlouhodobém zajištění rozpočtu, společnost měla s peněžním tokem opravdový problém. Ale to byl až druhotný problém. Podívejte se na to takhle: pominu fakt, že nám lhali ohledně rozpočtu - pokud nemáte auto ani neprokazujete dostatečný pokrok v tomto směru, potenciální sponzoři vám nic nedají. V současné době v Charlott zůstává pracovat 60 lidí, 10 už odešlo."
"Při setkání zaměstnanců s Windsorem a Andersonem se Windosr zeptal: "Kdo si zde myslí, že to do Bahrajnu nezvládneme?" Možná to myslel jako řečnickou otázku, ale dostal odpověď - všichni zvedli své ruce. Byl viditelně otřesen."
Windsor se však nevzdává a usilovně pracuje na záchraně týmu: "Tomuto projektu jsem věnoval - a budu i nadále věnovat - veškerou svou lásku a vášeň, kterou jsem kdy měl pro náš sport. Některé překážky nebudu moci překonat, ale nevzdávám se!"
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.