Nastoupí či nenastoupí do letošní sezóny? Byť jsme z Ameriky byli neustále ujišťování o tom, že je vše v pořádku, ke konci ledna se objevily první vážnější pochybnosti o tom, zda se nováček USF1 vůbec objeví v některém z prvních tří závodů letošní sezóny. Jeden ze zaměstnanců poodhalil atmosféru uvnitř týmu.
Vývoj vozu je o několik týdnů opožděný vůči původnímu plánu a současná jednání s FIA ohledně vynechání prvních čtyř závodů vzbuzují otázku, zda letos vůbec tým objeví na startu nějakého závodu.
Chad Hurley - zakladatel a výkonný ředitel videoportálu Youtube, nikoliv Peter Windsor či Ken Anderson - má údajně nyní záchranu ve svých rukou. Hurley jedná nezávisle na obou zakladatelích týmu a snaží se zajistit budoucnost týmu - buď spojením s Camposem, Dallarou či srbským týmem Stefan GP.
"Cítíme, že Hurleymu a Parrisi Mullinsovi (Hurleyho poradce) opravdu leží na srdci naše nejlepší zájmy a nechtějí nás opustit, i když média napsala, že přešli ke Camposu," uvádí jistý člen z vedení týmu, který si nepřeje být jmenován. V USF1 v současnosti pracuje přes 60 lidí, z nichž mnozí opustili svá zaměstnání a cestovali přes celé Spojené státy kvůli zajímavému zaměstnání.
"Všechna inženýrská rozhodnutí musela být schválena Andersonem, než mohla být podepsána. A na tom to stálo. Při nedostatku zdrojů manažeři říkali: "Ken má plán." Ironií je, že jen velmi málo věcí bylo formálně plánováno a dokumentováno. Žádný plán výroby, zkrátka velmi málo plánování. 15. ledna nepřišly výplaty. Dorazily až 20., což ale způsobilo velký rozruch a lidé začali vyzvídat, co děje."
"Věci ve společnosti dospěly do kritického stádia a závěr byl: ano, lhali nám o dlouhodobém zajištění rozpočtu, společnost měla s peněžním tokem opravdový problém. Ale to byl až druhotný problém. Podívejte se na to takhle: pominu fakt, že nám lhali ohledně rozpočtu - pokud nemáte auto ani neprokazujete dostatečný pokrok v tomto směru, potenciální sponzoři vám nic nedají. V současné době v Charlott zůstává pracovat 60 lidí, 10 už odešlo."
"Při setkání zaměstnanců s Windsorem a Andersonem se Windosr zeptal: "Kdo si zde myslí, že to do Bahrajnu nezvládneme?" Možná to myslel jako řečnickou otázku, ale dostal odpověď - všichni zvedli své ruce. Byl viditelně otřesen."
Windsor se však nevzdává a usilovně pracuje na záchraně týmu: "Tomuto projektu jsem věnoval - a budu i nadále věnovat - veškerou svou lásku a vášeň, kterou jsem kdy měl pro náš sport. Některé překážky nebudu moci překonat, ale nevzdávám se!"
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.