Stefan GP údajně vysílá k prvnímu závodu do Bahrajnu svou techniku a dle některých zdrojů nakonec nastoupí místo nováčka - týmu Campos Meta F1.
Stefan GP je technicky navíc docela dobře připraven - má podepsanou smlouvu s Toyotou a také disponuje jejím vozem pro letošní sezónu, který před svým odchodem z F1 japonská automobilka připravovala - TF110.
Srbský tým, jenž o sobě hovoří jako o prvním náhradníkovi pro vstup do sezóny 2010 - pokud by někdo vypadl, hodlá koncem měsíce testovat v Portugalsku s chráněncem Toyoty - Kazukim Nakajimou.
S Camposem to nevypadá růžově, což zmínil i Bernie Ecclestone před pár týdny. Se svými splátkami za vývoj a výrobu vozu a technologií firmě Dallara se stále opožďuje. Hodnota kontraktu činí 16 mil. Eur (přes 410. mil Kč) ročně. Situace je nyní ve fázi, kdy by Dallara mohla prodat svůj F1 projekt a právě Stefan by mohl koupit její intelektuální vlastnictví - pokud by mu to k něčemu vůbec bylo. Campos by tak ale přišel o auto a uvolnil by místo pro nový tým ve Formuli 1.
Zoran Stefanovič si plácl s Toyotou
Šéf týmu Zoran Stefanovič se docela dobře s šéfem F1 Ecclestonem zná, což by mu mohlo pomoci vydláždit cestu do šampionátu F1. Přes prsty by jim mohla dát FIA. Její současný prezident Jean Todt pracoval ve Ferrari a technickým ředitelem u Stefana je: Mike Coughlan. Ano, právě ten bývalý zaměstnanec McLarenu, u nějž se našly důvěrné technické dokumenty Ferrari při špionážní aféře v roce 2007.
Pokud by to Campos do Bahrajnu opravdu nedotáhl, doplatil by na to Bruno Senna, který by se tak najednou ocitl na dlažbě. Větší šance teoreticky nastoupit po boku Nakajimy se totiž dávají Nicku Heidfeldovi.
Stefan GP má ale ještě jeden problém: i když v F1 základně Toyoty v Kolíně, která by se mohla do projektu zapojit, ještě pár lidí zůstalo, ti nejschopnější jsou pryč. Špičkoví návrháři a inženýři Toyoty si již dávno našli místo v ostatních týmech F1 (hlavně u Lotusu).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.