Stefan GP údajně vysílá k prvnímu závodu do Bahrajnu svou techniku a dle některých zdrojů nakonec nastoupí místo nováčka - týmu Campos Meta F1.
Stefan GP je technicky navíc docela dobře připraven - má podepsanou smlouvu s Toyotou a také disponuje jejím vozem pro letošní sezónu, který před svým odchodem z F1 japonská automobilka připravovala - TF110.
Srbský tým, jenž o sobě hovoří jako o prvním náhradníkovi pro vstup do sezóny 2010 - pokud by někdo vypadl, hodlá koncem měsíce testovat v Portugalsku s chráněncem Toyoty - Kazukim Nakajimou.
S Camposem to nevypadá růžově, což zmínil i Bernie Ecclestone před pár týdny. Se svými splátkami za vývoj a výrobu vozu a technologií firmě Dallara se stále opožďuje. Hodnota kontraktu činí 16 mil. Eur (přes 410. mil Kč) ročně. Situace je nyní ve fázi, kdy by Dallara mohla prodat svůj F1 projekt a právě Stefan by mohl koupit její intelektuální vlastnictví - pokud by mu to k něčemu vůbec bylo. Campos by tak ale přišel o auto a uvolnil by místo pro nový tým ve Formuli 1.
Zoran Stefanovič si plácl s Toyotou
Šéf týmu Zoran Stefanovič se docela dobře s šéfem F1 Ecclestonem zná, což by mu mohlo pomoci vydláždit cestu do šampionátu F1. Přes prsty by jim mohla dát FIA. Její současný prezident Jean Todt pracoval ve Ferrari a technickým ředitelem u Stefana je: Mike Coughlan. Ano, právě ten bývalý zaměstnanec McLarenu, u nějž se našly důvěrné technické dokumenty Ferrari při špionážní aféře v roce 2007.
Pokud by to Campos do Bahrajnu opravdu nedotáhl, doplatil by na to Bruno Senna, který by se tak najednou ocitl na dlažbě. Větší šance teoreticky nastoupit po boku Nakajimy se totiž dávají Nicku Heidfeldovi.
Stefan GP má ale ještě jeden problém: i když v F1 základně Toyoty v Kolíně, která by se mohla do projektu zapojit, ještě pár lidí zůstalo, ti nejschopnější jsou pryč. Špičkoví návrháři a inženýři Toyoty si již dávno našli místo v ostatních týmech F1 (hlavně u Lotusu).
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.