Stefan GP údajně vysílá k prvnímu závodu do Bahrajnu svou techniku a dle některých zdrojů nakonec nastoupí místo nováčka - týmu Campos Meta F1.
Stefan GP je technicky navíc docela dobře připraven - má podepsanou smlouvu s Toyotou a také disponuje jejím vozem pro letošní sezónu, který před svým odchodem z F1 japonská automobilka připravovala - TF110.
Srbský tým, jenž o sobě hovoří jako o prvním náhradníkovi pro vstup do sezóny 2010 - pokud by někdo vypadl, hodlá koncem měsíce testovat v Portugalsku s chráněncem Toyoty - Kazukim Nakajimou.
S Camposem to nevypadá růžově, což zmínil i Bernie Ecclestone před pár týdny. Se svými splátkami za vývoj a výrobu vozu a technologií firmě Dallara se stále opožďuje. Hodnota kontraktu činí 16 mil. Eur (přes 410. mil Kč) ročně. Situace je nyní ve fázi, kdy by Dallara mohla prodat svůj F1 projekt a právě Stefan by mohl koupit její intelektuální vlastnictví - pokud by mu to k něčemu vůbec bylo. Campos by tak ale přišel o auto a uvolnil by místo pro nový tým ve Formuli 1.
Zoran Stefanovič si plácl s Toyotou
Šéf týmu Zoran Stefanovič se docela dobře s šéfem F1 Ecclestonem zná, což by mu mohlo pomoci vydláždit cestu do šampionátu F1. Přes prsty by jim mohla dát FIA. Její současný prezident Jean Todt pracoval ve Ferrari a technickým ředitelem u Stefana je: Mike Coughlan. Ano, právě ten bývalý zaměstnanec McLarenu, u nějž se našly důvěrné technické dokumenty Ferrari při špionážní aféře v roce 2007.
Pokud by to Campos do Bahrajnu opravdu nedotáhl, doplatil by na to Bruno Senna, který by se tak najednou ocitl na dlažbě. Větší šance teoreticky nastoupit po boku Nakajimy se totiž dávají Nicku Heidfeldovi.
Stefan GP má ale ještě jeden problém: i když v F1 základně Toyoty v Kolíně, která by se mohla do projektu zapojit, ještě pár lidí zůstalo, ti nejschopnější jsou pryč. Špičkoví návrháři a inženýři Toyoty si již dávno našli místo v ostatních týmech F1 (hlavně u Lotusu).
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.