Komise pro F1 Mezinárodní automobilové federace (FIA), v níž zasedají i zástupci týmů, v pondělí schválila změnu bodovacího systému a pravidla pro používání pneumatik pro tuto sezonu, stejně jako zákaz kontroverzních dvojitých difuzorů od roku 2011.
Od následující sezony mistrovství světa má bodovat deset jezdců, přičemž vítěz obdrží 25 bodů, druhý v pořadí 18 a třetí 15. Daší body v pořadí se budou udělovat v hodnotách 12-10-8-6-4-2-1. Systém má povzbudit snahu bojovat o vítězství v závodech. Původní návrh z prosince minulého roku počítal s bodováním 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1.
Opatření budou postoupena Světové radě motorismu ke konečnému schválení, mohou ale již být brána za definitivní.
Pokud jde o pneumatiky, bylo schváleno pravidlo určující, že piloti, kteří se dostanou do třetí části kvalifikace, budou muset nastoupit na start na stejné sadě pneumatik, s níž dokončili kvalifikaci. To má přinést další strategické prvky do závodů. Počet sad pro suché počasí, které mají týmy přidělené, byl navíc snížen ze čtrnácti na jedenáct.
Od roku 2011 budou zakázány tzv. dvojité difuzory, které začátkem sezony vyvolaly velké spory. Povolená výška hlavního difuzoru byla snížena ze 175 na 125 milimetrů.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.