Pochyby ohledně schopností amerického týmu USF1 stihnout se včas připravit k prvnímu závodu v Bahrajnu dále vzrůstají poté, co jim FIA povolila dva dny testů v přímém směru navíc.
Již minulý týden přišla Gazzetta dello Sport s tvrzením, že USF1 vstoupí do sezóny podstatně později, protože požádali FIA, aby jim bez sankcí umožnila nastoupit až do Velké ceny Španělska v květnu. Americký tým to ale popřel.
Vypadá to spíše tak, že USF1 opravdu FIA požádal o úlevu - ta se však týká spíše rozšířené možnosti testování než pozdějšího startu do šampionátu.
Podle současných pravidel mohou jsou týmy omezeny v testování na rovinkách na šest dní, z nichž jeden mohou vyměnit za práci v aerodynamickém tunelu. Dle poslední dohody však tato doba byla zúžena pouze na čtyři dny a USF1 žádá, aby jim bylo umožněno testovat pravidly původně vymezených šest dní.
"Bylo nám udělení zvláštní povolení testovat 6 dní na rovince či s modelem skutečné velikosti v tunelu. Jinak jsou v tomto všichni omezeni pouze na čtyři dny," uvádí sportovní ředitel USF1 Peter Windsor. "Je to příklad toho, jak FIA a ostatní týmy byli ochotni učinit výjimku, čímž nám dali najevo, že jsme vítaní.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.