Pochyby ohledně schopností amerického týmu USF1 stihnout se včas připravit k prvnímu závodu v Bahrajnu dále vzrůstají poté, co jim FIA povolila dva dny testů v přímém směru navíc.
Již minulý týden přišla Gazzetta dello Sport s tvrzením, že USF1 vstoupí do sezóny podstatně později, protože požádali FIA, aby jim bez sankcí umožnila nastoupit až do Velké ceny Španělska v květnu. Americký tým to ale popřel.
Vypadá to spíše tak, že USF1 opravdu FIA požádal o úlevu - ta se však týká spíše rozšířené možnosti testování než pozdějšího startu do šampionátu.
Podle současných pravidel mohou jsou týmy omezeny v testování na rovinkách na šest dní, z nichž jeden mohou vyměnit za práci v aerodynamickém tunelu. Dle poslední dohody však tato doba byla zúžena pouze na čtyři dny a USF1 žádá, aby jim bylo umožněno testovat pravidly původně vymezených šest dní.
"Bylo nám udělení zvláštní povolení testovat 6 dní na rovince či s modelem skutečné velikosti v tunelu. Jinak jsou v tomto všichni omezeni pouze na čtyři dny," uvádí sportovní ředitel USF1 Peter Windsor. "Je to příklad toho, jak FIA a ostatní týmy byli ochotni učinit výjimku, čímž nám dali najevo, že jsme vítaní.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.