Světová rada motosportu FIA dnes schválila spoustu zajímavých věcí: krom nového bodovacího systému, nominací komisařů i konečnou podobu kalendáře pro příští rok.
Jak se očekávalo, britská a kanadská Velká cena již mají své pevné místo v kalendáři, jejž dnes zveřejnila FIA. Jediný otazník visí nad závodem v Jižní Koreji, kde vše závisí na tom, zda okruh projde včas homologací.
Jak již bylo avizováno před měsícem, Monako se posouvá o týden dopředu vzhledem k původní verzi kalendáře. Pohla se i data posledních čtyř závodů. V Japonsku se pojede o týden dříve - ne hned následující týden po Singapuru; Korea byla taky posunuta, aby byl dodržen dvoutýdenní odstup.
Jen nechápu, proč byly tak špatně naplánovány dva poslední závody - v Abú Zabí se pojeden hned další víkend po Brazílii. Copak měl asi Bernie Ecclestone ze zeměpisu?
Závody v Austrálii a v Abú Zabí budou začínat v 17 hod, v Malajsii v 16 hod, v Kanadě ve 12 hod, v Singapuru ve 20 hod a v Japonsku v 15 hod tamějšího času.Na dnešním zasedání byl schválen nový bodovací systém (25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 - ano, čtete správně, čtyři body opravdu chybí, bodováno bude prvních deset míst), o jehož návrhu jsme vás již dříve informovali. Bude tak bodovat více týmů, což je žádoucí k jejich většímu počtu v sezóně 2010. Historikové však z toho příliš velkou radost nemají, protože to relativně znehodnotí výsledky bývalých mistrů světa.
Zajímavý je i nový systém nominace závodních komisařů - na jejich posty budou nově jmenováni i bývalí závodní piloti, což je jistě dobře - mají zkušenosti z praxe a budou moci prokázat více citu. Snad se jim bude také dařit vynášet konzistentní rozsudky.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.